Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ari082

#1
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
fredag 14. februar 2020, klokken 22:52
En ting jeg lurer på: Bilen kan slenges i revers mens den triller fremover, det er bare å gi litt «gass» og så endrer den retning. Er det ok å gjøre dette, eller bør en bremse bilen slik at den står stille, sette den i revers og så kjøre?
#2
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 13. januar 2020, klokken 16:57
Hei.

Noen som vet hvordan man forvamer batteriet? Jeg lader med ca 7,5 kW, men har likevel et voldsomt forbruk de første km selv med forvarming av bil.
#3
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:10
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:56
Batteristørrelsen er det den er.
71kWh brutto og rundt 63 netto (kanskje opp mot 65) i følge diverse beretninger og kilder.
Tenker det er viktigere enn teoretisk rekkevidde iht til en låst syklus? Praktisk rekkevidde vil jo uansett være helt avhengig av hvordan en kjører.
Antakelig i intervallet 18-33 mil eller deromkring. Forbruk relativt likt som E55, men noen prosent under pga lavere vekt og antatt  mer effektiv drivlinje.

Batteristørrelsen er det den er ja, men hva netto tilgjengelig kapasitet er vil vel være et valg fra produsent, ref spekulasjoner om 65kWh netto? Tenker at 299km WLTP rekkevidde med 63kWh netto vil være et mageplask, og at de da for eksempel kan tilgjengeliggjøre 65+ kWh for å komme i 310?
#4
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:53
Sitat fra: TM på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:47
Sitat fra: SuperSigurd på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:43
Jeg mener det at godt over og drøye er to helt forskjellige ting. Da jeg bestilte bilen var det godt over 300 km. Godt over vil jeg si er minst 10% over. Drøye vil i min oppfatning være mellom 280 og 310. Det er ikke det jeg bestilte.
Det står i prislisten at rekkevidden er +300 km også for Advanced. Skal de få til det så vil nok rekkevidden for innstegsmodellen være minst 320 km.

Er nok en del ingeniører som finregner og vurderer hvilken batteribuffer en skal legge seg på for å tilfredsstille «godt over 300»
#5
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 20:42
Noen som vet om e-tron 50 støtter 3-fase lading fra 230V IT nett? Hva er maks effekt her med Easee lader?
#6
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:55
Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:45
Sitat fra: Ari082 på onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:26
Blir e-tron sin software oppdatert automatisk ala Tesla eller skjer dette på service?
På service. Det er nok også slik at det ikke kommer ny funksjonalitet med sw oppdateringene. Et eksempel er trådløs CarPlay som det ikke var støtte i 2019 modellen, men som kom på 2020 modell. Da får de med 2019 modell visstnok ikke den funksjonaliteten, selv om det bare er en sw oppdatering som skal til. Så Tesla har en helt annen tilnærming til dette. Men det kan jo hende at Audi endrer sin politikk for sw oppgradering i framtiden.

Takk for svar. Kipt, det er nok Tesla sin tilnærming til dette som blir standarden fremover. Har bestilt 50 og prøver å orientere meg litt.
#7
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:26
Blir e-tron sin software oppdatert automatisk ala Tesla eller skjer dette på service?
#8
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
lørdag 21. september 2019, klokken 08:12
Forstår det slik at e tron bruker mye energi i starten på å varme opp batteri og kupé. Kan bilen stilles inn til å forvarme mens den lades? Hvilken effekt må man ha på hjemmelader for å kunne varme batteri etc?
#9
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
onsdag 04. september 2019, klokken 17:52
Noen av dere som har bestilt 50 som har hørt noe mer konkret om leveringsdato?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA