En ting jeg lurer på: Bilen kan slenges i revers mens den triller fremover, det er bare å gi litt «gass» og så endrer den retning. Er det ok å gjøre dette, eller bør en bremse bilen slik at den står stille, sette den i revers og så kjøre?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:56
Batteristørrelsen er det den er.
71kWh brutto og rundt 63 netto (kanskje opp mot 65) i følge diverse beretninger og kilder.
Tenker det er viktigere enn teoretisk rekkevidde iht til en låst syklus? Praktisk rekkevidde vil jo uansett være helt avhengig av hvordan en kjører.
Antakelig i intervallet 18-33 mil eller deromkring. Forbruk relativt likt som E55, men noen prosent under pga lavere vekt og antatt mer effektiv drivlinje.
Sitat fra: TM på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:47Sitat fra: SuperSigurd på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 20:43Det står i prislisten at rekkevidden er +300 km også for Advanced. Skal de få til det så vil nok rekkevidden for innstegsmodellen være minst 320 km.
Jeg mener det at godt over og drøye er to helt forskjellige ting. Da jeg bestilte bilen var det godt over 300 km. Godt over vil jeg si er minst 10% over. Drøye vil i min oppfatning være mellom 280 og 310. Det er ikke det jeg bestilte.
Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:45Sitat fra: Ari082 på onsdag 09. oktober 2019, klokken 18:26På service. Det er nok også slik at det ikke kommer ny funksjonalitet med sw oppdateringene. Et eksempel er trådløs CarPlay som det ikke var støtte i 2019 modellen, men som kom på 2020 modell. Da får de med 2019 modell visstnok ikke den funksjonaliteten, selv om det bare er en sw oppdatering som skal til. Så Tesla har en helt annen tilnærming til dette. Men det kan jo hende at Audi endrer sin politikk for sw oppgradering i framtiden.
Blir e-tron sin software oppdatert automatisk ala Tesla eller skjer dette på service?