Den testen har jeg ikke sett, interresante data. Jeg regnet med en gradvis nedgang, men noe raskere.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Olemann på onsdag 09. juni 2021, klokken 19:33
Vesentlig kvikkere enn RWD i pådraget, som forventet. Men virker som de har holdt igjen, 300 hk og dette dreiemomentet kunne vært sluppet mer løs, antar dette er SW styrt og noe som ev. kan oppdateres. Ionic 5 som jeg også har kjørt, rett nok med 5 hk mer, slipper sine krefter mer brutalt løs, om dette betyr noe er jo en smakssak, men det var påtagelig forskjell (begge kjørt i Sport modus, rett nok bare 50% SOC på GTX, mulig den allerede ved 50% reduserer effekt)
Svingradius bedre enn fryktet, selv om ikke så rå som på RWD.
Edit, det er vel bare ca 5 hk forskjell på GTX og Ionic 5. Og 40 kg høyere vekt kan ikke forklare denne forskjellen i opplevd ytelse, så er nok et bevisst valg fra VW dette.
Sitat fra: VW
* Maksimal effekt kan oppnås maksimalt i 30 sekunder. Effekten som er tilgjengelig i individuelle kjøresituasjoner, avhenger av variable faktorer som omgivelsestemperatur, lading /
temperatur / status eller fysisk aldring av høyvoltsbatteriet. For at maksimal effekt skal være tilgjengelig må høyvoltsbatteriet ha en batteritemperatur mellom 23 og 50 °C og et batterinivå
> 88%. Eventuelle avvik fra parameterne spesifisert ovenfor kan føre til redusert effekt og til og med at maksimal effekt ikke er tilgjengelig. Til en viss grad kan batteritemperaturen
indirekte påvirkes via klimastyring, ladenivået og andre parametere som kan stilles inn i kjøretøyet. Effekten som er tilgjengelig for øyeblikket, vises på effektmåleren. For å opprettholde
høyvoltsbatteriets tilgjengelige kapasitet så langt det er mulig, anbefales det å sette et lademål på 80% for batteriet for daglig bruk (kan justeres til 100% f.eks. før lange reiser).
Sitat fra: steri på lørdag 31. oktober 2020, klokken 17:14
Var innom Fortum superlader (150kw) idag, men det var noe jeg stusset over under lading. På ladestasjonen ladet den bare med 62kw og jeg som trodde den skulle lade opp mot 150kw. Føler meg grønn på dette med lading, ennå. Noen som kan forklare dette? Noe som jeg ikke har stilt inn på PS2??
Sitat fra: Thule på mandag 07. september 2020, klokken 11:20
... La også gjennom helgen merke til mye vindstøy fra bakre del av kupeen, nesten som et vindu var åpent, noe det ikke var. Men, under feilsøkingen fant jeg at høyre bakvindu, hvor lyden kom fra, er løst, dvs at du med lett kraft kan flytte vinduet sideveis opptil 1 cm. Dette ser ut til å gjelde for begge bakvinduer. Ikke bekreftet, men tenker at dette forårsaker at det oppstår en glippe mellom pakning og vindu, og dermed åpning inn til kupeen. Ser ut til at dette gjelder flere, om ikke alle Polestar 2. Skal det virkelig være sånn?
Sitat fra: mroek på tirsdag 25. august 2020, klokken 09:07
Hvilken båt kom din bil med, da? Min kom med Morning Post, og jeg har fått utsatt levering til oktober for lengst (september i kontrakt, opprinnelig august). Og jeg bestilte tidlig i februar, så skulle tro at at hvis de la bestillingsrekkefølge til grunn, så burde det ikke være SÅ enormt mange før meg på "mitt" utleveringssted. Kanskje et par-tre hundre, om jeg skulle tippe.