Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - atlehovden@hotmail.com

Sider: [1]
1
Porsche / Sv: Konvertering av Porsche 914 for eldrift
« på: onsdag 14. august 2019, klokken 10:14 »
Spm til Elektrolux
Har du linken til firmaet i Frankrike? Jeg kan fortsatt ikke droppe tanken om at dette må være mulig å få til godkjenning i Norge. Tenker evt å kontakte firmaet i Frankrike og spørre dem om de kan gjøre jobben og få papirer på godkjenning i Frankrike ute å eksportere og reimportere.  Dersom dette gjøres, må vel norsk godkjenning være kurant? Eller er det meg som er tett i pappen? Men; en pris på kr 50.000 var da veldig billig. Det kan umulig dekke batteripakke?


2
Porsche / Sv: Konvertering av Porsche 914 for eldrift
« på: tirsdag 13. august 2019, klokken 14:23 »
Hei, takk for svar.

Jeg var po biltilsynet på Risløkka i går, og der fikk jeg beskjed om at jeg først måtte sende en søknad med full dokumentasjon på de duppedittene som skulle brukes. Det karen der sa, var at det de etterspør er nøyaktig dokumentasjon, og at dersom de får dette, så bør det ikke være noe problem. Da jeg spurte ham konkret om hvordan det ville stille seg dersom jeg fikk tak i et komplett kit, feks fra USA, ja så er det ikke noe problem dersom alle delene har nøyaktig dokumentasjon.

Jeg spurte også om bremsene. Det han sa var at de orginale bremsene kan brukes dersom man ikke går for en altfor kraftig motor, hvilket jeg ikke gjør, og bilen bør ikke bli vesentlig tyngre enn orginal. Dessuten; 914 har ikke hverken bremseservo eller styreservo, så begge kan brukes som de er, antar jeg.

En liten utfordring; er det noen andre som kunne tenke seg å bygge en EL-914, så kan vi kanskje ta et lite samarbeid?

3
Porsche / Konvertering av Porsche 914 for eldrift
« på: tirsdag 13. august 2019, klokken 09:30 »
Innledningsvis; jeg er ny på dette og har ingen kunnskaper.

Men; jeg vurderer å forsøke å konvertere en Porsche 914 til eldrift. Det var  noen meningsutvekslinger om dette temaet for noen år siden på forumet, uten at dette har gjort meg særlig mye klokere å lese dette. Sannsynligvis skyldes dette min egen inkompetanse

Det jeg er ute etter er et opplegg som vektlegger distanse fremfor aksellerasjon. Bilen trenger ikke å aksellere raskere enn originalen med sine ca 100 bensinhestekrefter. Når det gjelder pris har jeg bestemt meg for å være  nokså fleksibel. Hovedkriteriene vil derfor være distanse, ladetid og generell kvalitet.

Er det noen som har kjennskap til hvorvidt det eksisterer noen ferdige kit som kan puttes rett inn i en slik bil? Eller er det noen som kan bidra- mot betaling- med å designe et oppsett med deler som kan dokumenteres tilstrekkelig godt til at det kan være håp om å få bilen godkjent?

Porsche 914 må etter mitt skjønn være en ideell bil å konvertere. Det karosseriet jeg vurderer å bruke er  ferdig restaurert og enn så lenge er ikke annet enn hjuloppheng og styring montert, så jeg vil kunne starte prosjektet nokså omgående om noen kan hjelpe meg å finne løsninger.

Er det noen hjelpsomme  sjeler der ute?

Sider: [1]