Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Boge

#1
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mars 2025, klokken 10:32Jeg skal vente til sommeren med å kjøpe. Satser på minsts 30k i prisreduksjon fra Tesla. Pengene jeg sparer, skal jeg bruke til å et lass med brune skjorter. Disse skal deles ut til haterne :)
Her er jeg i samme båt.
#2
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 11. mars 2025, klokken 17:33Her er en liste over noen selskaper som har kjøpt Tesla model Y av gale Elon :

DRIVALIA LEASE NORGE AS
BÆRUM TRAFIKKSKOLE AS
EUROPRIS AS
AYVENS NORGE AS
NF FLEET AS
BILMA AS
ARVAL AS
NORCAR AS

Jeg vil personlig holde meg langt unna disse sympatisørene med Trump

Nei
#3
Jeg kommer mest sansynlig til å kjøpe denne når den kommer i andre konfigurasjoner. Hva Musk måtte gjøre er helt irrelevant. Jeg kjøper bil som passer mine behov.
#5
Jeg må innrømme at jeg ikke har problem med tørrvisking. Det var noe tull med viskere i starten, men siden 2020 har jeg ikke hatt noe problem.

Viskere starter når det kommer regndråper, og stanser når det har sluttet å regne. Den kunne tatt et ekstra visk når jeg er inne i en tunnel, men da klarer jeg å trykke en gang på viskerknappen.
#6
Model Y / Sv: Long Range til Norge
onsdag 18. mai 2022, klokken 21:12
Tips til å følge skip til Europa:

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
#7
Tesla / Sv: Norske talekommandoer
lørdag 05. mars 2022, klokken 21:50
Åpne Frunk.

Men pass på at det ikke blir Åpne Frank
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Billig ny elbil 2022
torsdag 24. februar 2022, klokken 14:54
Jeg er også på utkikk etter en rimelig nr. 2 bil (nybil). Dacia Spring ser ikke ut til å komme. Men venter i spenning på Fiat Panda, Renault 5, Tesla "Model 2", pluss de kineserne nevnt over.

Men det spørs nå hva prisen blir på de.
#9
Etter jeg har lest gjennom alt som er skrevet i denne tråden tipper jeg (konspirasjonsteori):
MTY03 er estimert rekkevidde 505
MTY07 er samme bil men bekreftet 507 WLTP

Så når du bestilte tidlig har du blitt matchet med en bil som har estimert rekke, bestilte du senere har du blitt matchet med en bil som har fått bekreftet rekkevidde. (NB dette er kun tipping)
#10
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
torsdag 19. august 2021, klokken 17:16
Det var skuffende lav nyttelast

Egenvekt                  1 981 kg
Egenvekt med fører   2 056 kg
Tillatt totalvekt          2 371 kg
Maks nyttelast             315 kg
Maksvekt tilhenger m/brems   1 600 kg
Maksvekt tilhenger u/brems       750 kg
Maksvekt på tilhengerkobling     100 kg
Maks vogntogvekt                  3 971 kg
#11
Oppskriften for update fungerte utmerket på første forsøk, så nå har jeg også (3)28A, 11kW. Takker for info.
#12
Bestilling og levering / Sv: Tesla og innbytte
søndag 18. juli 2021, klokken 18:04
Modellår ligger i 10 siffer i VIN nummer. M er 2021

https://teslatap.com/vin-decoder/
#13
Elbiler i media / Sv: Elbiler med lav lastekapasitet
fredag 16. juli 2021, klokken 23:53
For 2019 modellen (som jeg har) er det ikke så galt. Men dette er endret med de 2021 modellene. Nå er det litt knapt.

Dette er en Tesla Model 3 LR AWD 2021 modell.
Egenvekt                 1 844 kg
Egenvekt med fører  1 919 kg
Tillatt totalvekt         2 232 kg
Maks nyttelast            313 kg
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken modell 3
fredag 16. juli 2021, klokken 14:40
Angående vekt så har 2019 modellen høyere nyttelast (62 kg mer)

Denne er 2019 LR AWD:

Egenvekt                 1 856 kg
Egenvekt med fører  1 931 kg
Tillatt totalvekt         2 305 kg
Maks nyttelast          374 kg

5 personer på 75 kg så har du fortsatt 74 kg til bagasje.
#15
Tesla / Sv: Gir Tesla rabatter ved salg av nye biler?
mandag 12. juli 2021, klokken 00:00
@advale - Du skjønner ikke poenget, det er ingen poeng i å diskutere da du aldri vil forstå det.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA