Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - VegarHenriksen

#1
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 22. september 2023, klokken 00:11
Testet 265 brede 21" Winrun R330 dekk nå i sommer da jeg var innom Megahjul i Fredrikstad med sprengt dekk. De ble byttet ut fort som f etter at jeg kom hjem. De er sikkert greie på en 75D ellernoe for å cruise på vei til og fra jobb, men hvis du har en Performance/Ludi bil, særlig med + fjæring, så har disse dekkene ingenting å gjøre på bilen. Totalt ubrukelig på motorvei i 140+ kmt nedover Europa. Svært ustabile dekk. Bedre å legge litt mer penger i dekk som f.eks. Falken Fk510/Fk520 eller Gripmax SureGrip Pro.
#2
Model S 2013 - 2022 / Solfilm med dot matrix
fredag 23. juni 2023, klokken 01:04
Hei. Er det noen som kjenner noen eller vet om noen som driver en solfilm-sjappe hvor de maler over dot-matrix før filmen legges? Slik at man får skjult hvite linjer som dette på de bakerste siderutene på S'n.


#3
Sitat fra: El-boy på tirsdag 20. juni 2023, klokken 16:16Her var det en kar som skrev uten bedre vitende gitt.
Hvem sikta du til her?

Av samme grunner man styrer unna en 60 ville jeg også styrt unna en 85-bil.
Har en sittende på yttersiden med vann-inntrenging i batteripakka etter at den hadde reseal fra Tesla.

Kom noen dl med vann ut av umbrella-valvsa


Her er forresten et BMB brett med korrosjon på C26/C27, kjent feil
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
fredag 23. juni 2023, klokken 00:40
Sitat fra: petersv på onsdag 14. juni 2023, klokken 11:54
Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 09. juni 2023, klokken 13:21Hvordan nedgradere firmware i bilen:
https://www.vegarhenriksen.com/tesla-firmware-downgrade

Flott guide, en liten notis, bilen vil ikke tillatte å nedgradere til FW som har lavere 'security-version' (det er en sentinel fil som du kan finne inne i FW-pakka om du åpner den) enn den du allerede er på. Typisk bumpes den opp når Tesla releaser nye versjoner som inneholder sikkerhets-endringer.


En annen ting som er nyttig, er at du kan følge oppdateringsprosessen ved å skrive "watch" i updater-cli-en. Man må da være koblet til fakraen under skjermen i bilen (jeg tror de åpner den nå hvis du setter bilen i service-modus.)

Diagen (Fakra) åpner seg kun hvis du får bilen i ServiceMode+, noe som du kun kan gjøre hvis du har aktivt abonnement på Toolbox3 afaik.
#6
Styr unna for alt der er verdt. Laber rekkevidde, horribel superlade-hastighet og dårlig effekt ved kulde samt. ekstremt høy failure rate gjør 60 pakken til en tikkende bombe å eie.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisen på nytt 90Kwh-batteri...
fredag 09. juni 2023, klokken 13:06
Ville sjekket med reparasjon av 85-pakken. Sparer fort 50k der sammenlignet med reman.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvor kan jeg finne understellsdeler?
søndag 07. mai 2023, klokken 22:17
Pleier å kjøpe direkte fra Tesla så jeg vet at det blir orginaldeler som de selv bruker  ::)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Blinklys foran (facelift)
lørdag 29. april 2023, klokken 17:12
Å komme til LED-en i lykta er overhodet ikke en enkel operasjon og det krever litt for å bytte den også da det ikke er en god gammeldags pære. Det beste er nok å bare bytte hele lykta  ;)
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS_w080_SW_Int_HV_Disconnect
tirsdag 25. april 2023, klokken 15:14
Heftig, bra jobba!  ;D
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit på garanti røyk. Klagerett?
fredag 21. april 2023, klokken 09:27
Ikke for å være kjip, men jeg tror du bare må bite i det sure eplet. Jeg anbefaler deg virkelig å gå til en tedjeparts-sjappe som han rebuilde drive uniten istedenfor at Teslas setter inn en ny ræva reman-unit som kommer til  å faile igjen. Hadde en Q som bare varte 79k km. Tesla sin Q unit har kun 1-lip seal så det skal ikke mye til for at den lekker, hvor tredjepart kan sette inn 3-lip med drain system + ny bearing.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
fredag 30. desember 2022, klokken 08:43
Sitat fra: @roger på torsdag 29. desember 2022, klokken 13:41
Imponerende refresh  :+1: Helt rått faktisk.
Men hvilken frontfanger er dette? Du skriver at det er gjort med orginale deler......

Det stemmer. Tesla sin egen frontfanger, samme som på alle offisielle facelift biler.
MS2 FRONT FASCIA UNPAINTED, AUTOPILOT, SVC (1056370-
S0-A) til 5440 .- ulakkert og uten mva
#13
Model 3 / Sv: Masse snø kjørt inn i fronten - går det bra?
tirsdag 27. desember 2022, klokken 11:23
Gjør ingenting - den sliter ikke akkurat med kjøling av batteriet under slike forhold uansett  :laugh:
#14
Model 3 / Sv: Best practice vinterdrift
tirsdag 27. desember 2022, klokken 11:20
For meg er det ikke noe tema at jeg skraper is eller setter meg inn i en kald bil. Forvarm i minimum 10 minutt og tut og kjør med en smil om munnen. Bilen finner ut av det meste selv. Alltid hurtiglad på slutten av en roadtrip istedenfor på starten, det sparer mye tid. Sørg også for å navigere til laderen for optimal ladefart.

Bruker som regel kun defrost funksjonen i appen når bilen er frosen. Er den isfri så holder det som oftest med bare å sette klima på 20+ grader.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
tirsdag 27. desember 2022, klokken 11:14
Sitat fra: offpist på tirsdag 27. desember 2022, klokken 10:36
Prosjekt for 2023 blir å bygge om til Plaid-Refresh?   ;)

Har tøyd strikken langt, men der går grensa  :laugh:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA