Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Super7

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Andre elektriske doninger / Ulovlige el-sparkesykler
« på: fredag 23. august 2019, klokken 13:36 »
Mye skrives om el-sparkesykler om dagen. Nå er Xiaomi forbudt inn til vidre fordi de er for rask.

Jeg mottok min "Ulovlige" sparkesykkel i dag som ble sendt i posten rett før forbudet. Batteriet var ca. 70 % ladet ut av boksen, så jeg kunne bare ta den ned i garasjen på jobb og Teste den. Inntrykket mitt er at den er meget kjapp. Det er ikke speedometer på den (Må se på mobilen), men jeg merket med en gang at den er kjappere en utleie el-sparkesyklene.

Xiaomi har imidlertid et ess i erme i forhold til mange av de andre sparkesyklene jeg har prøvd. Den har skivebrems bak. Ikke bare kjip elektrisk brems som bruker mye lengre avstand på å stoppe. Den har også store luft gummihjul som gir den godt veigrep i forhold til mange andre med glatte plast/hummihjul. På den måten oppleves den langt tryggere og mer stabil enn mange andre sparkesykler jeg har kjørt, og denne med skikkelige hjul og bremser kan det forsvares at den kjører litt fortere enn de andre.

Når det er sagt er sparkesykkelen min ulovlig siden den går for fort i forhold til regler. Jeg lastet imidlertid ned en app og ny programvare til sparkesykkelen via mobilen. Programvaren tok 30 sekunder å installere, og nå er sparkesykkelen min sperret på 22 km/t. Man merker litt forskjell men ikke så stor som man hadde trodd. Sannsynligvis vil rekkevidden bli noe bedre også med mindre toppfart. Jeg vet at man i utgangspunktet ikke har lov til å tukle med ytelsen på sparkesykkelen selv, men siden jeg her bruker programvaren til å redusere ytelsen tror jeg ikke noen vil si noe på det. Man kan med denne programvaren også enkelt trimme den til å gå så fort den klarer, men så lenge programvare brukes til å redusere ytelsen slik at den er innenfor reglene tror jeg ikke noen vil si noe. Poenget mitt er at det er svært enkelt for butikkene å tilby denne tjenesten til de som har en "ulovlig" sparkesykkel. Man trenger bare en PC/Mobil eller nettbrett med Bluetooth og sparkesykkelen det gjelder.

Det er også kjekt med denne programvaren hvis man har kjøpt sparkesykkel til poden i huset. Da kan man for eksempel sette farten til 10-15 km/t. Selv om det egentlig ikke er lov å tukle med den er det genialt at man har muligheten til å bruke app til å gjøre den lovlig.

Ellers er sparkesykkel et genialt framkomstmiddel. Det er gratis å ta på bussen. Den tar mye mindre plass enn en sammenleggbar sykkel, og man kommer fram uten å bli svett. Man kan spare mye tid på å bruke en slik i stedet for å måtte bytte mellom ulike kollektiv transportmidler.

2
Tesla / Sv: Aldri mer Tesla
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 22:36 »
Mippen! Jeg håper virkelig du får alle pengene du har krav på. Tesla fortjener virkelig en smekk på labben for å oppføre seg slik.


3
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 20:42 »
Personlig er jeg litt skeptiske til å ha ski inne i bilen. Hvis man skulle bli påkjørt bakfra har man potensielt en farlig situasjon med lange skarpe prosjektiler. Sånn sett føler jeg det er tryggere å ha det på taket.

4
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 19:35 »
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

Og svaret var ja? At meningene til de som eier Tesla er synsing, mens meningene til en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det?

Svaret er at statistikk ofte er gode fakta hvis det kommer fra pålitelige kilder, og at folk som ikke eier bilen også kan samle inn verdifull informasjon siden de gjerne kjenner og kanskje disponerer biler. Siden man ikke eier bilen selv er det kanskje lettere å være objektiv enn en som vil forsvare kjøpet sitt ovenfor andre. Alle har vi grunner for oss selv til å rettferdiggjøre en handing, og da er det lettere å forsvare seg mot kritikk fra andre.

5
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 19:16 »
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

Du får lett inn skibag mellom setene...men 4 personer OG 4 bager blir nok trangt.

Bilde av ski mellom setet? Sjekket naboen sitt reg. på nettet og på den står det "ikke oppgitt" på taklast.

6
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 17:52 »
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

7
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 17:49 »
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.
Vel, det blir 4 små bagger og ski på taket.

Er det lov med ski på taket?

8
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 17:01 »
Jeg skjønner at en elbil ikke trenger like mye service på motor som en vanlig bil, men jeg tenker i forhold til alle andre ting som kan gå i stykker.
Da bruker du merkeverksted så lenge bilen er under garanti.

Hvis man vil unngå det tenker jeg.
Du vil neppe unngå det, da du må betale full pris. Kun Tesla har plikt til å betale for garanti-saker og andre reklamasjoner som godkjennes. (Eventuelt kan de etter avtale betale for at andre utfører det, men det er opp til Tesla å avgjøre.)

Nå snart kommer de første Tesla ut av 5 års reklamasjonsrett og jeg regner med at det dukker opp flere verksteder fremover som kan reparere Tesla.

Då må man naturligvis ta risikoen selv.

9
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 16:46 »
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

10
Tesla / Sv: Aldri mer Tesla
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 13:13 »
Vi er visst uenige at Tesla også må få ros.

I forhold til hva?
:) Det var kjapt svart. Jeg slettet posten men du aktiverte den, så jeg får vel svare.

Det jeg ville skrive var at du nok er enig med alle som har noe negativt om Tesla, og omvendt når det kommer til det positive.
Du er jo så sår på Tesla at man skulle tro de gikk deg i næringa...

Det er ikke du eller jeg som vet best, men kundene som har betalt for Teslaene. Det er jo en grunn til at jungeltelegrafen virker for Tesla. En fornøyd kunde er gull verdt, derfor selger Tesla mer og mer, helt til alle puster frisk luft.
Jokeren til Tesla er kjøreglede, selv om det også er fornuftig økonokisk sett.

Nå skal jeg ut og kjøre, bare for gøy faktisk. Det er blitt et lite "luksusproblem" at jeg nå er villig til å kjøre masse ærender, siden kjøreturene ikke lenger er monotone og kjedelige :+1: Få deg en Tesla og nyt livet i frihet, stillhet og uten eksos :+1:

Jeg er ikke uenig i at noen sikkert har det helt topp med bilen sin. Problemet er at alt for mange opplever problemer og det er bekreftet både av NAF og Forbrukerrådet i Norge. Det er også flere andre som har trukket anbefalingen sin i forhold til Tesla. Tesla har også betalt sine kunder med premier og penger hvis de verver folk. Det gjør også noe med en som eier. Når vi får belønning for å ha gjort noe bra økes dopamin nivået i hjernen. Dopamin får oss til å føle oss svært bra. Rusmisbrukere ruser seg bla for å få samme følelsen. Når man da har klart å verve en ny Tesla eier og får belønning for det er det derfor lettere å få en dypere tilknytning til merket. Ytre motivasjon i form av større belønning for hver person man verver gir økt motivasjon til å selge inn merket til andre, og er med på å endre det negative til noe positivt for den det gjelder. Det er elementær psykologi. Hvorfor tror dere Tesla ikke bruker penger på TV reklame?

11
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 13:07 »
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert? Jeg tror ikke at NAF og Forbrukerrådet driver med synsing i sine bekymringer. Det er tross alt de som hjelper folk som står fast med Tesla. For å ikke snakke om de sakene som ikke går via NAF eller forbrukerrådet. Hvem er det som ikke har Tesla i dag? Jeg får vite mer enn nok fra naboer, venner, ansatte og kollegaer. Nok til å vite at ting er reelt.

12
Tesla / Sv: Aldri mer Tesla
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 10:56 »
Vi er visst uenige at Tesla også må få ros.

I forhold til hva?

13
Jaguar i-Pace / Sv: Pro og cons?
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 10:55 »
Hvordan er det generelle inntrykket av forhandlere da? Jeg har benyttet meg mye av Sandven til andre biler og har stort sett positive erfaringer.

14
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 10:53 »
Kona ser ut til å være mye bil for pengene. Har ikke noe forhold til koreanske biler da. Hvordan er kvaliteten og driftsikkerheten? Jeg er kanskje litt forfengelig, men jeg liker ikke Hyundai logoen. Går den an å fjerne sammen med de andre emblemene? Noen andre felger hadde også gjort seg. Får høre med Kona om hun liker Hyundai Kona. 😆

15
Tesla / Sv: Aldri mer Tesla
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 10:49 »
Enig at det er bra at noen forbrukere tråkker opp den vanskelige løypa, slik at det blir lettere for andre senere. Tesla fortjener feedback på godt og vondt som alle andre.

Men jeg synes at du Super7, leter for mye etter problemer til at du kan kalle deg en normal kunde ;)
Eller du er vist ikke kunde, men en som sier at han hadde vært kunde, om og viss at... :-X ( ;))

Bra vi er enig om noe da så får vi bare være uenig om resten.

Sider: [1] 2 3 ... 5