Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - femail

#1
Lade hjemme / Sv: Bruk av ladekabel med schukokontakt?
mandag 15. mars 2021, klokken 11:20
Hei, tror dette med problemer shukolader er sterkt overdrevet.Nye,moderne "såkalte nødladere" som følger bilen,så tror jeg dette er helt uproblematisk.
For det første veier"kladden" nå nesten ingen ting,så tidligere problem med balstning på denne er eliminert. Dersom man lader med 10A, ingenting annet enn bilen belaster kursen,og har jordfeilbryter,kan jeg ikke skjønne hva er problemet. Er det noe feil,så går sikringen.?? Har nå i snart 15 mnd ladet hjemme og på hytta på 10A, riktignok passet på at kun bilen belaster kursen når jeg lader. Belaster 2.100 kw når jeg lader,ingen varmgang i sikringer.
Eneste problem jeg ser,er at dette tar tid, men hurtiglader på tur,og sørger for 30-50 % ved ankomst hytta.Må innrømme at jeg ikke lader med shukolader på natta, men det er kun på grunn av alle mulige advarsler /skremsler på div.forum.Og med de fleste nye/moderne bilene med bra rekkevidde, bør man jo heller ikke lade til stadighet.Men har man dårlig tid, bør man nok ha en hjemmeladere.
#2
KIA / Tilkoblet lader 10 amp.etter fulladet batteri.
lørdag 16. januar 2021, klokken 10:44
Kanskje et litt amatørmessig spørsmål, men kan noe si meg om det spiller noen rolle om lader (10amp dedikert saktelader)er tilkoblet bilen etter oppnådd 100% f.eks i minus 10-15 på hytta .Positivt ,negativt eller spiller ingen rolle??
#3
Kia Niro EV / Sv: Bremseklosser
torsdag 03. desember 2020, klokken 11:44
Tror ikke dette er et spesiellt eller unormaltproblem. På mine 2 forrige biler, Volvo(første skift av klosser foran 40')og Outlander (første skift 38') .(Nei, jeg bremset ikke unormalt mye)
Riktignok skal slitasjen være noe mindre på elbiler. Ble de skiftet på grunn av slitasje eller "går i oppløsning,sprekker "?
#4
Elbiler i media / Sv: Polestar 2 ble "Årets Bil"
torsdag 03. desember 2020, klokken 11:31
At Porsche Taycan kan være med i konkurransen om årets bil/folkets bil, er helt hinsides.Spesiellt dersom man leser kriteriene. En bil som du neppe får under 900' til 1 mill. Latterlig.
#5
ID.4 / Sv: ID.4 i Norge
onsdag 25. november 2020, klokken 09:02
Må vel være et mål i seg selv, at man ser på elbiler for det de er, "vanlig biler for vanlig folk"??😳 De fleste av oss er vel kun intressert i følgende:bra nok plass til vårt bruk både til bagasje og i kupe', god rekkevidde,bra kjøreegenskaper og komfort, driftsikker, og gode garantier?? Utseende er jo kun en smakssak.😄 Ofte altfor mye fokus på "tekniske duppeditter" og avanserte utregninger,som muligens skremmer bort nye elbilkunder.😢
#6
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
mandag 16. november 2020, klokken 21:44
For noen av oss, som vurderer både det ene og det andre, og tenker beholde bilen 3-4 år,er det ganske så utrolig at man kan si så mye om plass,kvalitet osv på id4, når den ikke engang er tilgjengelig for normal prøving??Tatt ibetraktning av div. ikke helt gode omtaler av id3, er dette ganske så utrolig? Ikke engan prøvekjørt,prøvesittet, testet reel rekkevidde os,osv. Det hevdes 430 inkl vinterdekk? Javel, når grunnprisen er 427.,++ Vel, vel,og får man nesten like mye for eNiro etter nesten2 år som den kostet ny, så er det jo helt fantastisk?For all del,id4 blir sikkert en hit salgsmessig men er veldig usikker på uprøvde, såkalte moderne plattformer, kvalitet,driftsikkerhet.
En topp utstyrt id4, med bakhjulsdrift kommer på 510, + vinterhjul osv.
1st tror jeg vel kan være et bra kjøp, men nå i 21 kommer det mye bra.
#7
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
mandag 16. november 2020, klokken 12:16
De som påstår at Kona er mellom Polo og Golf,kan umulig ha sittet i disse😳At id3 er på størrelse med eNiro innvendig ?? Bare å sette seg inn og måle.Flere eNiro går som taxi, id3 som taxi!?😄
#8
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
søndag 15. november 2020, klokken 11:56
Kan vel ikke sammenligne id3 og E-Niro??Niro er vel en endel større bil plassmessig,og rundt 430 inkl vinterhjul,topp utstyrt og 100kg taklast, kommer vel den veldig gunstig ut ,for ikke å snakke om problemfritt bilhold og 7 års garanti.Selv Kona er jo en minst like stor bil, og testvinner på det meste.
Id3 har ikke akkurat fått den beste start??
#9
ID.3 / Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
onsdag 28. oktober 2020, klokken 11:55
Ser ingen grunn til at man skal ha "varierende krav" til en ny bil man gir fra 400000-700000 eks. Da bør bilen være tilnærmelsesvis feilfri😳
#10
ID.3 / Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
søndag 25. oktober 2020, klokken 13:08
Leser i Motor nå, at klagene strømmer inn på id3, både på software og andre saker😰 Kan det medføre riktighet, isåfall tråkig for VW.Finnes det en tråd om fornøyd/ikke fornøyd?😳
#11
Kia Niro EV / Sv: E-niro utkonkurrert av ID4?
søndag 25. oktober 2020, klokken 10:07
Er ikke så overbevist om id4 utkonkurrerer e-Niro på kvalitet, når vi ser hvordan det "renner" inn med feil og mangler med id3😳Id4 er vel bygd på samme "moderne elbilplattform",blir spennende😉
#12
ID.4 / Sv: ID.4 First Edition-pakken: Løp og kjøp?
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 15:01
Same shit,better wrapping?? OK, vil bare forsiktig nevne Polestar2, ??Hvis ikke jeg er helt desorientert, så er den tilbakekalt i stor skala. Blir veldig interessant å følge vinterens store elbiltester og ikke minst "fornøydbarometer" utover 2021-2022.  4-5 år til jeg skal bytte min eNiro, og da er det hvertfall  "gjennomprøvd/testet "mange flotte,driftssikkere elbiler,med eller uten "elbilplattform"😄
#13
ID.4 / Sv: ID.4 First Edition-pakken: Løp og kjøp?
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 14:04
Må si jeg er litt overrasket over at så få er skeptiske til alle disse "nye" såkalt bygd på " ren elbilplattform" modeller som nå har kommet/ kommer.Totalt uprøvd, nesten umulig å prøvekjøre,knapt testet på sommer/vinter ,praktisk rekkevidde, praktisk ladehastighet. Forundrer meg også litt negativiteten til "elektrifiserte fosilbiler" som flere kaller det? De er jo gjennomprøvde, testet , og veldig fornøyde kunder???
#14
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
onsdag 07. oktober 2020, klokken 08:27
Hvorfor i all verden mener noen her at Kia e-Niro vil selges med store rabatter om en stund. 😳e-Niro er pr dd den første bilen jeg kunne solgt etter snart 1års bruk og ikke tapt penger👍 Bilen er fortsatt et av de beste kjøp mht rekkevidde,plass, 7 års garanti og veldig få feil og fornøyde kunder.👍45 mil rekkevidde vil stå seg i mange år framover, og faktisk er ikke alle så opptatt av "nye uprøvde merker "
#15
Kia Niro EV / Sv: E-niro utkonkurrert av ID4?
mandag 05. oktober 2020, klokken 16:53
Er litt nysgjerrig på hva noen her mener med bedre kvalitet på VW enn Kia?? Hvorfor kan ikke /vil ikke flere ha 7 års fabrikkgaranti?? Finnes det mer driftssikker bil/ fornøyde kunder enn f.eks Kia  Niro??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA