Hei, tror dette med problemer shukolader er sterkt overdrevet.Nye,moderne "såkalte nødladere" som følger bilen,så tror jeg dette er helt uproblematisk.
For det første veier"kladden" nå nesten ingen ting,så tidligere problem med balstning på denne er eliminert. Dersom man lader med 10A, ingenting annet enn bilen belaster kursen,og har jordfeilbryter,kan jeg ikke skjønne hva er problemet. Er det noe feil,så går sikringen.?? Har nå i snart 15 mnd ladet hjemme og på hytta på 10A, riktignok passet på at kun bilen belaster kursen når jeg lader. Belaster 2.100 kw når jeg lader,ingen varmgang i sikringer.
Eneste problem jeg ser,er at dette tar tid, men hurtiglader på tur,og sørger for 30-50 % ved ankomst hytta.Må innrømme at jeg ikke lader med shukolader på natta, men det er kun på grunn av alle mulige advarsler /skremsler på div.forum.Og med de fleste nye/moderne bilene med bra rekkevidde, bør man jo heller ikke lade til stadighet.Men har man dårlig tid, bør man nok ha en hjemmeladere.
For det første veier"kladden" nå nesten ingen ting,så tidligere problem med balstning på denne er eliminert. Dersom man lader med 10A, ingenting annet enn bilen belaster kursen,og har jordfeilbryter,kan jeg ikke skjønne hva er problemet. Er det noe feil,så går sikringen.?? Har nå i snart 15 mnd ladet hjemme og på hytta på 10A, riktignok passet på at kun bilen belaster kursen når jeg lader. Belaster 2.100 kw når jeg lader,ingen varmgang i sikringer.
Eneste problem jeg ser,er at dette tar tid, men hurtiglader på tur,og sørger for 30-50 % ved ankomst hytta.Må innrømme at jeg ikke lader med shukolader på natta, men det er kun på grunn av alle mulige advarsler /skremsler på div.forum.Og med de fleste nye/moderne bilene med bra rekkevidde, bør man jo heller ikke lade til stadighet.Men har man dårlig tid, bør man nok ha en hjemmeladere.