Sikkert vanninntrengning i frontlykta. Det skjedde med min på førersiden. Flimret noe voldsomt og noen dager senere sluttet frontlykta å lyse.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: studmed på onsdag 11. desember 2019, klokken 15:10Kan du sjekke når bilen din ble produsert? Model 3erne skal ha ganske jevne panel gaps etter juni/juli ift. hva jeg har hørt.
Hei.
Jeg fikk min model 3 i forrige uke. Jeg merket i dag at de ulike platene/komponentene bilen er bygd opp av ikke er jevne. Noen steder er det mer/mindre mellomrom mellom platene sammenlignet med motsatt siden. Andre steder er det høydeforskjell hvor platene møtes. Har sammenlignet med flere andre model 3, og min har visst mer forskjell og "ujevn" enn andres.
Har noen av dere opplevd lignende? Det har sikkert blitt skrevet om før, men har ikke funnet det.
Hvordan har det vært å få dette fikset? Er det en enkel ting å ordne opp i?
Det har enda ikke gått 7 dager, og hvis tesla ikke kommer til å ordne det fullstendig vurderer jeg sterkt retur av bilen og innkjøp av noe annet.
Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 11. desember 2019, klokken 16:38Er det noen som forhandler MLV i Norge egentlig uten at det blir altfor dyrt? Er visst det som skal blokkere støyen helt. Brukte du MLV på Model Sen din?
Bare for å understreke dette med piggdekk og ikke piggdekk, samt dempet og ikke dempet bil.
Nå driver jeg på med dette med mer som levebrød, og får da god mulighet til å sammenligne mange ulike oppsett. Ikke alle forunt, men poenget er at hos oss har vi målt litt av hvert av Tesla siden vi startet med dette i 2014. Den største forskjellen vi har målt under noenlunde samme forhold er en 2013 TMS med piggdekk - de er mye dårligere lydisolert enn TM3 - og min egen 2014 TMS (nesten like dårlig standard) med piggfrie dekk. Sistnevnte bil som nå er solgt, ble lydisolert i en såpass heftig grad at det ville kostet i overkant av 40.000,- å gjennomføre jobben. Forskjellen på disse to bilen målte vi til 9-10dBA i 70-80km/t. Det er faktisk tett på det vi mennesker opplever som en halvering av støy. Uten dempingen vil jeg anslå forskjellen til 5-7dBA med piggdekk kontra piggfritt akkurat på TMS. Det er mye.