Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Atle3

#1
Sitat fra: Wisd0m på mandag 31. januar 2022, klokken 18:23
Dere får ringe NAF og Tesla med spisskompetansen deres og be de endre...

Jeg tipper Naf regner med at forstillingen er korrekt fra fabrikk, noe den i svært mange tilfeller ikke er.
#2
Sitat fra: Wisd0m på søndag 30. januar 2022, klokken 08:36
Model 3 mister hjulstillinga si enkelt. Uheldig med et hull i veien eller lignende så er mye gjort... sakser info fra NAF under. Lønner seg å følge med dekkene på Model 3.

Hjulstillingskontroll er en viktig service på bilen. Skjev hjulstilling kan skyldes feil, slitasje eller at du har truffet en fortauskant eller et hull i veien.


Hvis du ser en tydelig skjev slitasje på dekkene (f eks sliter på innerkant) bør du utføre en hjulstillingskontroll.
Hvis bilen trekker til en side, bør du først sjekke lufttrykket. Dersom bilen fortsatt trekker til siden bør du ta en hjulstillingskontroll.
Hvis rattet ikke står i midtstilling ved kjøring rett fram.
Hvis du derimot har slitasje på både ytter- og innerkant av dekkene, er det sannsynligvis feil lufttrykk.

Hjulstilling trenger ikke service.

Jeg er enig at man kan slå hjulstilling feil men da er det noe som er bøyd og nye deler må monteres.

I Tesla sitt tilfelle er bilene feiljustert fra fabrikk og Tesla snor seg unna med å si at det kommer under bruk. Jeg har hoppet på umerket fartsdump med min og den er like fin i hjulstilling enda.
#3
Sitat fra: Wisd0m på lørdag 29. januar 2022, klokken 17:23
Sitat fra: Atle3 på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:28
Det er garantijobb siden hjulene er feil innstilt på fabrikk.
Hvordan vet du det? Kan i prinsippet ha påført det rett etter bilen ble hentet. Model 3 mister forholdsvis lett riktig hjulstilling.

Fordi skal enormt store krefter til for at det skal skje. Spissing er jo helt umulig å justere. Hvis spissing er feil har fabrikk stilt inn feil eller noe er deformert.

#4
Det er garantijobb siden hjulene er feil innstilt på fabrikk.
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.30.7
søndag 16. januar 2022, klokken 01:00
At det ikke er ptc er merkelig. Når man har hus med varmepumpe har man jo også panelovn for de kaldeste dagene.
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
mandag 03. januar 2022, klokken 00:09
Er faktisk mange ting jeg ikke finner lengre så jeg bruker kun stemmestyring nå og det funker veldig bra :)

Denne oppdatering ga meg ett dytt for å aktivt bruke stemmestyring.
#7
Siden jeg er gnien på premium connectivity så får jeg aldri brukt denne funksjonen uansett :)
#8
Model 3 / Sv: Ulemper ved model 3?
onsdag 08. desember 2021, klokken 20:34
Sitat fra: Palle22 på onsdag 08. desember 2021, klokken 12:09
Pirelli vinterdæk er vist standard. Ved ikke med sommerhjul.

Jeg kan se, at en helt ny bil koster 490.000 med samme udstyr og vinterhjul her i Danmark. Så jeg sparer kun 40.000 på en 6 måneder gammel bil, der har kørt 14.000,-

Men det er selvfølgelig også penge.

Svært at vælge :-)

Du kan jo kjøpe standard range?
#9
Model 3 / Sv: Ulemper ved model 3?
onsdag 08. desember 2021, klokken 11:15
Sitat fra: trykkertor på onsdag 08. desember 2021, klokken 10:40
Sitat fra: Palle22 på onsdag 08. desember 2021, klokken 08:55

Jeg har nu to biler i kikkerten:

1: 12/2020 refresh LR 580km range, kørt 11.000km på 18" CrossClimate dæk: 412.000,-

2: 6/2021 refresh LR 614km range, kørt 14.000km på 18" Pirelli sommerhjul, Pirelli vinterhjul medfølger: 450.000,-

Hvis det er riktig at bil 1 kun har ett sett hjul, så koster det fort 15-20.000 å kjøpe et sett hjul ekstra.
CrossClimate dekk høres i mine ører ikke bra ut, men jeg vet ikke hva det er. I skandinavia bør vi ikke falle for all-season-tyres da de hverken er gode på sommer og vinterføre, men mer middels på begge.

All season er dårligere på sommerføre og fungerer absolutt ikke
#10
Model 3 / Sv: Ulemper ved model 3?
onsdag 08. desember 2021, klokken 00:36
Man kan vel si at den har alle ulempene som vanlige sedaner har og Y har alle ulempene som en sedan ikke har. Den største ulempen med y er prisen. Det er langt fra en sr+ til en y. Y burde kommet som sr+ den og. Hadde kjøpt den tvert.
#11
Jeg bare bytter hjul når det er tid for det.
#12
Model 3 / Sv: Pigg eller piggfritt på SR+
søndag 21. november 2021, klokken 21:06
Det høres ut som du fire ødelagte hjullager med nokian 9 pigg.
#13
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterdekk
torsdag 18. november 2021, klokken 23:06
Kjøpte på Finn og la om på dekkverksted.
#14
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
torsdag 18. november 2021, klokken 13:07
Kan jo hende at vi som fikk bil i november også har dette større batteriet. Er jo masse regenenerering tilgjengelig etter forvarming og 100 prosent. Lader over 30kw når batteriet har passert 100 prosent
#15
Model 3 / Sv: Rattvarme SR+ MIC
torsdag 18. november 2021, klokken 13:03
Kjekt å ha men jeg hadde ikke betalt for å få det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA