Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - helge89

Sider: [1] 2 3 4
1
Model 3 / Sv: Lader bare med 16 amp på 32 amp kurs
« på: Tirsdag 21. Januar 2020, klokken 16:36 »
Det er en innstilling som bare kan justeres fra skjerm. Hvis det står 16A/32A, på skjerm eller app, kan det hende at maks strømtrekk er nedjustert og at det da kan justeres opp igjen fra skjermen.

 Det er hvertfall stedet å starte å sjekke om det er noe feil på ladekretsen eller om det er manuelt justert.

Jeg har sett selv at strømtrekk har blitt justert automatisk ned av ukjente årsaker, når jeg lader med trefase, men ikke ellers. Jeg kjenner ikke til om noen del av ladekretsen vil automatisk justeres ned pga varmgang.

2
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Mandag 23. Desember 2019, klokken 18:25 »
Det er selvsagt merkbart så du får jo litt for pengene, men ikke forvent nakkeslengen fra performance.

Kan fortsatt ha vært litt traction begrenset der jeg testet (vanlig og våt vei). Håper å få prøvd litt mer med stoppeklokka. Klokket 4.5 s i sommer.

3
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Mandag 23. Desember 2019, klokken 17:40 »
Nå står det bare chill/sport her. Stod det standard på LR tidligere tro?

4
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Mandag 23. Desember 2019, klokken 17:08 »
Dukker det opp noen melding på skjermen etter aktivering? Bestilt og betalt, men har ikke fått testet noe særlig i juletrafikken.

5
Model 3 / Sv: Bilen lader ikke!
« på: Lørdag 21. Desember 2019, klokken 22:44 »
Prøv å skru ned maks strømtrekk (<9 A).

6
Model 3 / Sv: HP
« på: Torsdag 14. November 2019, klokken 20:59 »
Det var hvertfall 412 HK på hjula før update.

Motorene kan individuellt summeres opp til mer om de kunne rotere uavhengig av hverandre, noe som ikke er tilfelle på veien da.

Spørs om det ikke gjelder for hastigheter over et gitt rpm, slik at ikke 0-100 tida blir så forskjellig.

Men nei, jeg vet ikke hva det er nå.

7
Model 3 / Sv: Størrelse på hjulbolt til Aero-felger
« på: Tirsdag 22. Oktober 2019, klokken 18:39 »
mutter er 20 mm
nøkkel er 21 mm

8
Jeg ønsker å kjøpe Tesla Model 3 18" Aero felgsett eller eventuellt med sommerdekk.

Jeg har ikke bruk for sommerdekk egentlig så anbefaler å heller ta av dekkene og selge de separat om du skulle ha begge deler. Det burde gi mer verdi for de som trenger sommerdekkene.

Ønsker altså ideelt bare 4 felger med TPMS og aerodeksler.


8000 kr for felger

12000 for felg med sommerdekk.

9
Model 3 / Sv: Autopilot: Drei lett på rattet
« på: Tirsdag 01. Oktober 2019, klokken 22:32 »
Det sitter ingen sensorer i rattet som merker om du klemmer/holder på det eller ikke.

Det finnes derimot måling på motstanden i rotasjonen (momentet) som da altså merker om du har en hånd der. Derfor er det viktig å tenke på hvor du holder og at du lar det være litt vekt ut i håndleddet sånn sett.

Kan fint kjøre lange turer uten eneste melding med hånden plassert nederst i hjørnet med litt vekt hvilende ut på rattet.

EDIT: For auto lane change med AP må du gjøre et ørlite napp riktignok.

10
bump

11
Model 3 / Sv: Hvilke 18" felger passer til performance.
« på: Mandag 05. August 2019, klokken 21:29 »
T-Sportline Turbine

12
CCS og Type 2 ladedeksel i fleksibel TPU, (Tesla Model 3 etc.)

100 kr



Selger to varianter av ladedeksler til CCS og Type 2 port.

Mykt deksel som beskytter CCS porten når man lader med Type 2 kabel (øvre del). Designet for Tesla Model 3, men passer andre biler med samme oppsett.

Har også inkludert et eget Type 2 deksel, med eller uten logo, i samme fleksible materiale.

Forskjellen på denne og tilsvarende typer er at denne er 3D printet i TPU, som gir et mykt, bøyelig og skånsomt materiale (lignende gummi/silikon).

Dette sikrer at dekselet både sitter bedre på plass og er lettere å ta av enn den tradisjonelle harde 3D print plasttypen PLA, og siden den er myk støyer den ikke fra vibrasjon under kjøring, ei heller skader den ladeporten ved å ripe opp hver gang man trer den av og på.

Begge dekselene har en veldig lav profil og sitter ikke inntil ladeporten når den er lukket.

CCS deksel er ikke i veien for å koble til Type 2 kabel og er i tillegg designet slik at det ikke kan fjernes av uvedkomme når man lader med Type 2 kabel.

Kan bestilles med selvvalgt tekst/logo på dekselet.

CCS deksel: 100 kr
Type 2 deksel: 100 kr
Frakt: 50 kr

Kan hentes i Tønsberg

Det er også mulig å få disse i andre farger (grå, teal, gul, hvit) i samme materiale. I tillegg kan den også printes i PLA (svart, hvit, grå, blå, rød, oransje, gul, grønn) om det er ønskelig, men jeg liker best å ha de i TPU.




13
Model 3 / Sv: Hvordan fungerer park brems m3
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 17:48 »
Nei, det er ikke en egen kalipper til Park. Det er bakbremsene som brukes.

14
Model 3 / Sv: Felgtråden
« på: ſøndag 09. Juni 2019, klokken 13:23 »
Ingen problemer med å bestille fra TST. Bestilte 19" turbin der selv, og det tok ca en uke før mannen i budbilen ringte på døra. Tollregninga kommer fra fedex noen dager senere.

Kanskje fordel å bestille med dekk, da de bruker Roadforce til balansering, noe jeg enda ikke har funnet hos en dekkomlegger her i byen. Det blir jo fort dyre sportshjul med stive sidevegger på sånt.



Men det er dyre felger ja. Jeg må selv selge mine grunnet fattigdom.

15
Model 3 / Sv: Knapp på TWC ladekabel låser ikke opp kabel etter lading
« på: Onsdag 05. Juni 2019, klokken 12:51 »
Hvis ingenting skjer når jeg trykker inn knappen (selv med mobil i lomma), så trykker jeg lett inn på bakre dørhåndtak. Ikke nok til å åpne døra, men nok til at bilen våkner, da starter det å lyse på ladeporten og jeg kan trykke inn knappen og frigi kabelen.




Sider: [1] 2 3 4