Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el-sprell

#1
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
torsdag 16. mars 2023, klokken 20:03
Sitat fra: overskyet på torsdag 16. mars 2023, klokken 09:13
En strøken oppsummering her vil jeg si:

https://youtu.be/tFJQ5eptbiM?t=93

Kjipt for han! Nyter hver mil i min S Plaid :D
Langt fra perfekt, men fryktelig moro.
Skal jeg måle sømmer, panelgaps og mose svinger får det bli Taycan GTS;)
#2
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
onsdag 08. mars 2023, klokken 20:19
Veldig fornøyd med sittekomfort i framsetene på min Model S Plaid.
Har du sammenliknet med en annen MS Plaid?
#3
Model S 2023 - / Sv: kjøpt og levert hengerfeste ?
mandag 30. januar 2023, klokken 15:31
Bestilte 'Slepepakke for Model S' i appen rett over nyttår, og fikk levert med en gang. Ser ut som de fortsatt har på lager.
#4
Model X 2023 - / Sv: Vurderer å kjøpe TMX Plaid
torsdag 26. januar 2023, klokken 22:28
Eventuelt at gamle X er mye styggere inni enn den nye :)
Om jeg var trådstarter hadde jeg tatt en prøvetur :+1:
#5
Takk for tilbakemeldinger. Får håpe det blir fikset i en oppdatering!
#6
Skal det være mulig å justere avstand til bilen foran med høyre rulleknapp når autopilot er aktivert? I min Model Y så gjøres dette ved å dytte rulleknappen til venstre eller høyre. I Plaiden så får jeg kun justert dette via menyen på hovedskjermen. Er det noe galt med rulleknappen?
#7
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
søndag 08. januar 2023, klokken 17:15
Enig, synes Yoke fungerer utmerket. Nydelig på langkjøring, og man får fort teknikken på bykjøring/parkering. Blinking ut av rundkjøringer er det som krever mest tilvenning:)
#8
Bestilling og levering / Sv: Levering 2023
søndag 01. januar 2023, klokken 19:29
Sitat fra: geear på søndag 01. januar 2023, klokken 18:43
Sitat fra: Haggish på søndag 01. januar 2023, klokken 15:08
Sitat fra: moby666 på søndag 01. januar 2023, klokken 14:56
Ikke enig. Hadde valgt 2023 fremfor veteran 2022 modell 10 av 10 ganger.

Kunne ikke sagt det bedre selv😉🙏
Sier to stk eiere av den 2023 Y P, som tror kommentarer på elbilforum påvirker bruktverdien. 😉
Spot on :laugh:
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vi som ventet på levering av Model S i mars
lørdag 05. november 2022, klokken 00:49
Er det noe som vet om man blir bundet til å ta imot bil om man følger oppfordringen til Tesla om å 'prioriter din Model S utlevering ved å fullføre detaljer om registrering så snart som mulig'? Altså siste trinnet på bestillingen på Telslakontoen, hvor det legges inn navn, personnummer og adresse.

Kan man fortsatt avbestille etter å ha gjort dette, og kun tape de 2500kr i reservasjonsgebyr? Er jo ingen garanti for at de leverer før nyttår?
#10
Sitat fra: thebadger på lørdag 02. januar 2021, klokken 21:39
Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 21:12
Sitat fra: Stiann på lørdag 02. januar 2021, klokken 20:06
Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:56
Panasonic batteriet trenger mer varme enn LG. Må programmeres bedre av Tesla og kommer til å skje.
det kommer nok til og skje, men med lg slipper du og forvarme til hurtiglader. Du vil og ha mye bedre power og regen vos du ikke forvarmer før du skal ut og kjøre
Vi har jo Panasonic i vår bil. Fungerer helt fint, det. Er jo ikke et problem med manglende kraft eller at regen er lav når kaldt. Kjører liksom ikke null til hundre ut av garasjen eller på fjellveier. Må ikke lage problemer av noe som ikke er det. Problemet på de nye Panasonic bilene er bruken av spillvarmen fra batteriet ved lavere SOC, og det må programmeres bedre. Men kan godt tenkes at LG batteriet vil være et mer effektivt batteri for lading vinterstid. Fikk ikke topphastighet ved lading i jula selv. Men om sommeren blir Panasonic best.
Jeg klarer ikke å få min 2021 TM3P over 70kW, selv etter 1 times kjøring og 25+ min precondition. Startet på 20-25% og avsluttet etter 18 minutter, fikk litt over 100km rekkevidde. Var kun 2 andre biler som ladet (Rygge), ingen på tvillingstasjonen.
Prøvde på nytt etter å ha hatt bilen inne i verkstedhall i halvannen time, temperatur var 13 grader, startet preconditioning og kjørte til Rygge. Ladet fra ~30%, opp til 70%, var aldri over 49kW. Ladet mellom 30 og 40 minutter. Spurte 2 andre eiere som var der, ene hadde 120kW på sin 2019 LR, andre hadde 90kW på sin (glemte å spørre årsmodell, var ikke 2021).

Har du kontaktet Tesla angående dette? Virker som noe er galt.
Har fått 140 kW på min P på V2, og startet med 25 % SoC. Kun kjørt Lillestrøm-Oslo-Nebbenes før det.
#11
Model 3 / Sv: Unngå tettpakket snø på bakluke
lørdag 02. januar 2021, klokken 17:41
Sitat fra: jorgenask på lørdag 02. januar 2021, klokken 17:09
Sitat fra: PF på lørdag 02. januar 2021, klokken 17:06
Alternativ er å legge ned skiluken eller legge ned ett baksete så man får varme inn i bagasjerommet. Da løsner snøen fort.

Hvilken skiluke ?

Den du lager med vinkelsliperen :laugh:
#12
https://youtu.be/sj3vUh5RqMc

Kan det stemme at det er så mye som 6 kWh forskjell?
#13
Model 3 / Sv: Vinterdekk Model 3 Performance 2021
lørdag 12. desember 2020, klokken 17:19
Sitat fra: Steffinho på lørdag 05. desember 2020, klokken 11:33
Noen som vet om man kan ta av senterkoppene på Zax felgene til Megahjul? Tenkte å erstatte dem Tesla senterkopper for litt mer OEM look.

Funket på de ZAX felgene jeg kjøpte fra Megahjul i hvert fall.
#14
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
mandag 07. desember 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Havvo på mandag 07. desember 2020, klokken 10:01
Jeg snakket nå med min selger og han klarte å grave frem fra ulike systemer at det er 2170 celler fra Panasonic i min Model 3 Perfomance som kommer på siste båten i desember. Men jeg tror det avhenger helt hvem man snakker med om de vil utgi denne informasjonen.

Kan jeg spørre hvilket VIN-nummer du har blitt tildelt?
#15
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
søndag 06. desember 2020, klokken 08:32
Sitat fra: NOway på lørdag 05. desember 2020, klokken 23:19
Det ser ut til at TM3P med nye lykter kommer fra Glovis Sun



Fått bekreftet at TM3P i beste config (2021 med alle nye detaljer) forlot San Francisco nylig. Det vil si fikk 100% bekreftet at min sto i havn i SF når jeg fikk denne beskjeden. Dermed få alternativer på båt som da vil tilsi Glovis Sun dessverre. Så blir sen utlevering i desember. Tydeligvis var planlagt utreise fra Tesla Factory i Fremont en måned forsinket.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3779595/mmsi:538006693/imo:9749568/vessel:GLOVIS_SUN

Det er levert noen engelske versjoner med nye lykter, men ser ut som det var høyre side batch only.

Nye lykter:
- Linse mot ytterkant (svært tydelig forskjell på lykter).
- Harde linjer i lysbilde
- Linsen har «fokus» motor (justere bildet fjern og nær)
- Ligner xenon linse system men vil tro denne bruker en «led plate». (Det er ikke Xenon jeg mener her, men led teknologi)
- Vesentlig bedre lysbilde ved fjernlys spesielt
- Leveres til TM3P enn så lenge med venstre ratt

https://youtu.be/2q22F8iDOxo

Så av mine undersøkelser ser det ut til at TM3P er den bilen som får alle de nye oppdateringene først.

Ellers som TMSPP får i topp utgaven ved levering sen 2021.

Ellers kan det se ut som de andre Model 3 får litt random nye deler.

Krysser fingrene for at dette stemmer. Har VIN 835XXX selv. Ingen hast for meg å bytte bil, så kjedelig å ikke få alle oppgraderingene nå man først bytter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA