Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - DeepFu

Sider: [1] 2 3 ... 22
1
De klager jo sin nød over at de ikke lenger tjener penger på drivstoff, og at det er pølser og kaffe som holder liv i stasjonene?? Hvorfor skulle ikke det gjelde i enda større grad for ladestasjoner?

2
Model 3 / Sv: Setevarmere skrur seg på
« på: Fredag 23. Oktober 2020, klokken 16:12 »
Jeg TROR jeg har opplevd det. Har vært noen ganger nå jeg har stusset litt på at varmen var på, men ikke tenkt så nøye over det.

3
Model 3 / Sv: En bedre mobilladeløsning for oss uten USB-C?
« på: Fredag 23. Oktober 2020, klokken 11:47 »
Men hvorfor kjøper du ikke bare en powerbank fra Netonnet?? Den gjør jo akkurat det du ønsker, og du slipper ledninger og styr rundt om.

4
Model 3 / Sv: En bedre mobilladeløsning for oss uten USB-C?
« på: Torsdag 22. Oktober 2020, klokken 17:17 »
Har en Andersson (Netonnet) og den er passthrough. Akkurat den jeg har er visst utgått, men de har andre fra samme merke. Har fungert helt problemfritt i bortimot et år nå.

5
Model Y / Sv: Prisnedgang? Dollaren er billigere
« på: Fredag 16. Oktober 2020, klokken 13:30 »
Det er nå ganske nøyaktig 50.000 i forskjell mellom den Y'en jeg har reservert UTEN th.feste og en 3 MED th.feste. Er mer og mer i tvil om jeg gidder vente på en Y, eller bare går for en 3 til. Med th.feste fyller vi stort sett alle transportbehov vi har både til hverdags og ferie. Og når jeg i tillegg synes "suv" er den mest idiotiske karosseriformen som eksisterer, og sedan bare er den nest mest idiotiske formen så er det vel egentlig ganske greit. Så får jeg heller bytte den eldste 3'eren i en ID.BUZZ om noen år.  8)

6
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
« på: Torsdag 01. Oktober 2020, klokken 10:55 »
Er vel slik at den ikke kobler opp mot passasjerens telefon hvis denne er først i bilen med en telefon som allerede er registrert. Kjekt.
Har faktisk vært imponert lenge over hvor "flink" bilen er til å skjønne hvem som er fører og passasjer. Så dette trodde jeg allerede fantes. Både jeg og fruen har Huawei, og det kan være helt hipp som happ hvem som setter seg inn først, og hvem som kjører, og min opplevelse er at den bommer nesten aldri på å velge rett profil.

7
Tesla SW og AP / Sv: FSD
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 14:06 »
Har TM3 med FSD, og hadde glatt byttet bort FSD mot hengerfeste. (Hentet min ut en måned for tidlig...) Har bestilt TMY uten FSD. Basert på utviklingstakten siste 18 måneder ser jeg ingen nytte i det nærmeste 5-10 år.

8
Tesla SW og AP / Sv: Stemmekommandoer på norsk (liste)
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 22:14 »
Hvilken versjon har du? Min bil hørte meg bare 30% av gangene i 2020.32
Er på 32.5 fortsatt, så da er det jo å håpe at det bedrer seg med neste oppdatering.

9
Tesla SW og AP / Sv: Stemmekommandoer på norsk (liste)
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 20:05 »
Synes bilen har blitt litt tunghørt i det siste. Tar meg selv i sitte å rope "RING GRY!!" og "SETT VINDUSVISKERNE PÅ 3!!!" Og det er ikke det at den hører feil, den registrer ingenting.

10
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Billigere nettleie for hurtigladere?
« på: Lørdag 05. ſeptember 2020, klokken 09:22 »
Så hvis det stemmer, så har altså Tesla stående ladere rundt om i Norge for 700.000.000, - Og da gir de enten bort strømmen, eller tar seg betalt ca 1,70 hos oss som ikke har gratis superlading. Jeg må si jeg er skeptisk...

11
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Billigere nettleie for hurtigladere?
« på: Fredag 04. ſeptember 2020, klokken 23:48 »
Ser pris på ladere ofte brukes som argument, men hva ER prisen på en lader da? Spesielt sett opp mot en standard drivstoffpumpe?

12
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Billigere nettleie for hurtigladere?
« på: Torsdag 03. ſeptember 2020, klokken 21:08 »
Med få ladere på et sted er det umulig å planlegge da det kan være ledig lader to minutter før du kommer, men plutselig en time ventetid når svinger inn for å lade. Dessuten ville de fleste av disse laderne måtte være steder uten ønskede fasiliteter
Helt enig, håpløst med få ladere på ett sted. Bør være minimum fire.
Men hva er "ett sted"? Hvis det teppebombes med ladere er det alltids en lader i nærheten. Mitt utgangspunkt er Nordkalotten. Og her trengs få ladere mange plasser, ikke mange ladere få plasser.

13
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Billigere nettleie for hurtigladere?
« på: Torsdag 03. ſeptember 2020, klokken 15:30 »
Men hvorfor skal man installere 10 ladere på ett sted? Det må jo være bedre å spre ladere utover? Gir lavere punktbelastning på nettet, krever mindre arealer, gjør adkomst lettere, og gjør det mer sannsynlig at du finner lader der du trenger/ ønsker å stoppe. 1-2 hurtig-/lynladere "overalt" er bedre enn 40 ladere en enkelt plass. Og da særlig i Nord-Norge.

14
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)
« på: Tirsdag 25. August 2020, klokken 17:24 »
Så lenge ladeaktørene tjener penger er jeg fornøyd. Tjener de penger setter de opp ladere. Om det betyr 5 eller 8kr per kWh på 150kW stolpe vil vi se de nærmeste årene. Det vil uansett alltid forbli veldig mye dyrere enn strømmen hjemme på grunn av kostnaden ved distribusjon.
Hva diesel koster i dag vet jeg ikke, men det er et helt annet produkt med annen form, annen produksjon, annen distribusjon og må fylles i en annen type bil.
Diesel koster nå 1,5 til 1,7 pr kWh, og når man som du sier tar høyde for produksjons- og distribusjonsmetode blir det enda mer ubegripelig.

15
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)
« på: Tirsdag 25. August 2020, klokken 16:39 »
At noen finner det både fornuftig og ønskelig at elektrisitet skal koste 3 til 5 ganger så mye som diesel kommer jeg aldri til å begripe. Men så har jeg en følelse av at noen først og fremst er ute etter å trolle.

Sider: [1] 2 3 ... 22