Jeg ville gått for en Hyundai Ioniq pga energieffektivitet og gode muligheter for hurtiglading og CCS-kontakt. X antall år i fremtiden når du skal kvitte deg med Ioniqen så vil jeg tippe det er lettere å selge pga dette. Garantien på batteriet til Ioniq er også bedre, 200 000 og 8 år. Generell garanti i 5 år med ubegrenset kjørelengde.
Som Thomas Parsli over ville jeg også gått for en bil med CCS kontakt. Jeg tror at nye ladestasjoner prioriterer vekk CHAdeMO. Feks Shell Tvedestrand som har 15 CCS kontakter og 4 CHAdeMO.
Hvis du kan vente helt til juli med å kjøpe så er det vel stor sjanse for at prisene har sunket. I mellomtiden kunne du jo ha prøvd å ta kontakt på Finn annonsene for å se om noen er åpne for å selge til 150 000?
Noen av bilprisene på Finn er jo eventyrpriser, for selger. Jeg tviler sterkt på at mange av de høye prisene er faktisk pris når bilen blir solgt en dag.
Som Thomas Parsli over ville jeg også gått for en bil med CCS kontakt. Jeg tror at nye ladestasjoner prioriterer vekk CHAdeMO. Feks Shell Tvedestrand som har 15 CCS kontakter og 4 CHAdeMO.
Hvis du kan vente helt til juli med å kjøpe så er det vel stor sjanse for at prisene har sunket. I mellomtiden kunne du jo ha prøvd å ta kontakt på Finn annonsene for å se om noen er åpne for å selge til 150 000?
Noen av bilprisene på Finn er jo eventyrpriser, for selger. Jeg tviler sterkt på at mange av de høye prisene er faktisk pris når bilen blir solgt en dag.