Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bjotings

#1
i-Pace / Ladestatus og forbruk forsvant i Remote control appen
onsdag 02. juni 2021, klokken 12:59
Ved påsketider forsvant status for ladestatus og forbruk i Remote appen. Ladestatus står konstant på 70% og ingen turer viser strømforbruk.

Jeg hadde håpet det fikset seg.

Jeg har lett litt rundt i oppsettet på infotainmentet om jeg på noe vis har hatt pølse-fingere, men kan ikke se det. På Jaguar sin Facebook gruppe ser det ut til at det er flere som har samme problemet.  Også 3-part apper som MyPace viser feil.

Er det noen her som har samme problemet og når kan det fikses av Jaguar!
#2
Polestar 2 / Sv: Medfølgende ladekladd lyser rødt..??
tirsdag 29. september 2020, klokken 23:36
Dette har/er et problem på andre El-biler også. Prøv en annen stikkontakt. Ladekladden kan være følsom på dårlig jording på den kursen du bruker.
#3
i-Pace / Sv: Pruting på nybil
torsdag 24. september 2020, klokken 21:39
har du en firmaavtale med JLR gjennom jobben kan du få en liten rabatt på 2-3 % på el-biler
Det er vel hva som er prutningsmonnet for både Jaguar I-Pace, EQC og E-tron.
#4
i-Pace / Sv: Jaguar I-Pace MY2021
onsdag 08. juli 2020, klokken 00:54
Sitat fra: daktari på tirsdag 07. juli 2020, klokken 23:09
Er det avklart nå om DC-lading vil gå raskere på -21 I-pace?

Kortvariantan: Nei

Det står ingen ting i MY2021 brosjyre/web-sider om dette. Hadde dette vært en nyhet hadde det helt sikkert vært poengtert tydelig av Jaguar. Det er kun ombordladeren som nå kan håndtere 11 kw 3-fas ladere. Heldigvis har jeg ikke et stort behov for hurtiglading - kun noen ganger om året hvor vi har vært på tur litt rundt om. Dessverre er det bare delvis utbygget med 150 kw ladere rundt om i Norge/Norden, men dette vil helt sikkert bli mer aktuelt i de nærmeste årene da både BKK og Circle-K etablerer ladere med denne kapasiteten fremover.
#5
i-Pace / Sv: Hurtiglading av I-Pace
torsdag 02. juli 2020, klokken 18:51
Jeg har fortsatt Telematikk 16.2 etter H264/280 og H274.
#6
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
søndag 31. mai 2020, klokken 19:57
Ingen problemer med styringsassistanse. Alle innstillinger jeg hadde satt opp rundt styrings assistanse forsvant imidlertid med H264/H270 oppdateringen og måtte settes opp på nytt.
#7
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
torsdag 28. mai 2020, klokken 10:19
Installerte den i går: S20A_20.16.5-53645

Ikke så veldig mange spennende nyheter. På det engelske forumet har Abu Dhabi Dude lagt ut en liten filmsnutt hva som er nytt. Fikk installert H264 (inkludert H280) og H270 + en oppdatering til (Fix matrix lys?) hos Motorpool for 2 uker siden. skal teste langkjøring Oslo-Geilo nå til helgen.
#8
i-Pace / Sv: Triks for ryggekamera og planlagt lading?
onsdag 05. februar 2020, klokken 21:47
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:22
Sitat fra: bjotings på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:08
Jeg antar, siden du har den som leiebil ikke har tilgang til IControl appen m.h.t lading?
Dessverre. Har bare fått en nøkkel i hånda.
Men hvis innstillinger av lading primært gjøres via appen, så forstår jeg at jeg ikke har klart å finne dette i menyene.

Jeg kommer nok inn her som en grinebiter, men jeg vil gjerne ha korreks på ting jeg gjør feil eller har misforstått fullstendig. For bilen ligger godt på veien og er kjempegod å kjøre. Det er bare tingene rundt jeg plages med.

Kan jeg på noe enkelt vis se hvilken versjon ting er, tilfelle dette bare er trøbbel som burde vært eliminert med en oppdatering? Bilen er fra juni 2019, og etter det jeg har lest her inne har det skjedd mye siden den gang.

Oppdateringer:  Innstillinger —> kjøretøyinstillinger —> programvareoppdateringer

Infotainment: Det er kommet 2-3 oppdateringer siden blant annet raskere respons på ryggekamera bør være: S19C.xxxxxxxx
Telematics : på din bil sannsynligvis 16.2 eller 17.2

Tidligere måtte du legge inn en pin-kode for å gjøre dette, så jeg antar bilen er sperret for at du kan gjøre dette.  Du kan prøve med 1926 (første år Jaguar ble laget) som er defaultverdien fra Jaguar sin side.

#9
i-Pace / Sv: Triks for ryggekamera og planlagt lading?
onsdag 05. februar 2020, klokken 20:08
Forstår ikke ditt problem med ryggekamera. Når jeg setter bilen i revers aktiveres ALLTID ryggekameraet. Det skulle bare mangle. En liten ting som har irritert meg er imidlertid at det ikke er noen spylefunksjon på front/rygge-kameraene som automatisk vasker bort søle/møkk nå om vinteren.

Er den noen kryptisk funksjon noen steder i menyen som kan deaktivere kameraene?

Jeg antar, siden du har den som leiebil ikke har tilgang til IControl appen m.h.t lading?
#10
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
mandag 28. oktober 2019, klokken 11:50
Vet ikke om linken til denne har vært lagt ut tidligere - men her er en detaljert ,mer en enn 1 times gjennomgang av I-Pace fra OSV:

https://www.youtube.com/watch?v=hRow4fzDHG8
#11
Audi e-tron / Sv: Hvorfor velge/betale ekstra for sort taktrekk?
tirsdag 17. september 2019, klokken 18:44
Har riktig nok ikke Audi E-tron, men I-Pace med panorama-tak og mørkt (nesten sort) taktrekk. Bilen har brune seter - Hvitt taktrekk blir litt forstyrrende når men blander inn for mange farger inn i interiøret. Synes kombinasjonen fungerer utmerket uten at det blir for mørkt.
#12
i-Pace / Sv: Matrix lys fungerer ikke
fredag 13. september 2019, klokken 19:48
I-Pace S har vel ikke hverken adaptive eller matrix lys med mindre du har dette som en tilleggspakke. Automatisk blending av lysene er på SE og HSE utgavene.
#13
i-Pace / Sv: Prøvekjøring
onsdag 07. august 2019, klokken 19:51
Hører en svak lyd fra motoren(e) i en hastighet rundt på rundt 60 km/t når jeg gir et lite pådrag på gasspedalen, ellers er ikke motor/veistøy noe problem. Stor forskjell fra en vanlig dieselmotor. Har panoramatak på bilen og opplever ikke noe støy i tuneller.



#14
Noen forbrukstall fra diverse kjøreturer i Sommer:

Strekning                   Km per Kwh   lengde   Snittfart   Est Rekkevidde   Kwh/mil
Jar - Røros                              4,30   393,9   83               38,7             2,32
Røros - Geilo                        5,15       458,0   71               46,4              1,94
Geilo - Jar                              5,46   200,3   72               49,1             1,83
Jar - Geilo                            4,59   201,0   70               41,3             2,18
Geilo - Jar                              5,38   200,4   68               48,5             1,86

Strekningen Jar - Røros ble kjørt på motorvei (Oslo - Kollomoen) med en snittfart = fartsgrense + ca 10 km/t
derav det høyere forbruket. Tilsvarende opp Østerdalen. Strekningen Røros-Hol (over Valdresflye) med en lav snittfart, men en del høydemeterforskjell. Alle turene i pent sommervær med temperaturer rundt 20 grader.
Interessant er forskjellen Jar - Geilo og Geilo - Jar.

Est. rekkevidde er enkelt beregnet som Km/KWh * 90 KWH som er oppgitt batterikapasitet.

#15
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
søndag 21. juli 2019, klokken 20:55
Ser på Finn at det nå ligger ute omtrent like mange I-pace som e-tron. Mange av disse bilene har gått svært kort (< 100 mil), så jeg tipper mange av disse er tatt inn av diverse bil-forhandlere eller selges via /agenter i håp om å kunne snause en liten margin. Ser også en del biler biler som ut fra sjekk på VIN nummeret kommer fra Sverige eller Tyskland.

Interessant er imidlertid at antall tm3 bare er rundt halvparten ute til salgs på Finn til tross for at tm3 er den store salgsvinneren av biler i år med over 10700 solgte enheter hittil i år så langt i Juli. Mulig dette har noe korte leveringstider å gjøre?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA