Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KJB

#1
Model 3 / Sv: Tesla service senter i Åsane?
torsdag 09. januar 2020, klokken 18:19
Kjørte forbi igår. Det er nå montert Tesla-skilt på minst to av fasadene til nabobygget som ligger langs veien (Liamyrane). Glassflatene i fasaden til bygget hvor Tesla skal inn (nr 4) var fortsatt dekket til med finerplater. Åpning i løpet av første kvartal?
#2
Model 3 / Sv: Charge speed reduced, unplug and try again
mandag 24. juni 2019, klokken 12:55
I henhold til tips i en rekke tråder her, har jeg justert min TWC til 32A. Bilen fikk da 18/19A som nevnt over.  Før bytte av PCU gav dette 5kW, mens jeg nå får 7 kW og ingen feilmelding :-). Venter i spenning på når Tesla finner det for godt å oppdatere TWC slik at den kan levere det min bil har kapasitet til å ta imot.

Bytte av PCU skulle ta en dag, men det tok to.
#3
Model 3 / Sv: Charge speed reduced, unplug and try again
mandag 24. juni 2019, klokken 00:34
Jepp😁.
#4
Model 3 / Sv: Charge speed reduced, unplug and try again
søndag 23. juni 2019, klokken 12:43
Denne uken ble PCUen skiftet og feilmeldingen er nå historie.
#5
Model 3 / Sv: Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3
tirsdag 21. mai 2019, klokken 17:59
Sitat fra: KJB på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:34
Nattens oppdatering av konfiguratoren gjør jo spørsmålet mitt noe overflødig, men jeg kommer til å følge opp med tilleggsspørsmål om rekkevidden av endringen.


Har omsider fått et nytt «svar» fra RDW i Nederland.

De skriver nå at typegodkjenningen eies av Tesla og at jeg må kontakte Tesla for å få svar...

Jeg har videreformidlet dette til TOCN og bedt dem følge dette opp overfor Tesla.

I mellomtiden storkoser jeg meg med en fantastisk bil og stetter mitt behov for bil med hengerfeste gjennom medlemsskap i Bildeleringen.
#6
Model 3 / Sv: Charge speed reduced, unplug and try again
mandag 13. mai 2019, klokken 11:22
Oppdatering:

Har vært i kontakt med Tesla Remote Diagnostic Service. Etter litt testing er de kommet til at bilens Power Conversion Unit må byttes. Den er satt i bestilling og jeg smører meg med tålodghet.
#7
Model 3 / Sv: Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3
onsdag 08. mai 2019, klokken 22:34
Mandag (6/5) rettet jeg en henvendelse til RDW i Nederland som stod for den opprinnelige typegodkjenningen i Europa. Jeg spurte da om de har endret typegodkjenningen slik at hengervekt nå er tillatt. Ble lovet en tilbakemelding etter ti virkedager.

Nattens oppdatering av konfiguratoren gjør jo spørsmålet mitt noe overflødig, men jeg kommer til å følge opp med tilleggsspørsmål om rekkevidden av endringen.

Tesla sin referanse til europeisk regelverk som hinder for ettermontering er bare BS!

En oppdatert/revidert typegodkjenning vil naturlig nok kun gjelde fra en gitt dato, eventuelt et gitt VIN.

En avgjørende faktor her er selvsagt om det er gjort fysiske endringer på bilene for å tilfredsstille RDW. Hadde det vært tilfelle ville Tesla gått ut med det. Ettersom de ikke har gjort det, så antar jeg at det ikke er gjort andre endringer enn dem vi «vet» skjedde fra og med prod.dato 9/1-2019.

Gitt at det ikke er skjedd fysiske endringer av Model 3 etter 9/1, så vil det være en smal sak for Tesla å kopiere et A4 ark vi kan ta med til Vegvesenet og få godkjent ettermontert hengerfeste.

At Tesla ikke vil gjøre det, men heller gjør det de kan for å stupe ytterligere på BI sitt kundebarometer er bare trist!
#8
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
onsdag 08. mai 2019, klokken 22:04
Sitat fra: jig på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:33
Får fremdeles 19A med 2019.12.1.2.
Noen som vet noe mer om oppgradering?
Var i kontakt med Tesla Kokstad i dag. Fikk beskjed om at det ble jobbet med en bugfix, men at det ikke var estimert noen sluttdato.
#9
Model 3 / Charge speed reduced, unplug and try again
tirsdag 02. april 2019, klokken 16:38
Fra dag en (21/3) har jeg fått feilmeldingen «Charge speed reduced, unplug and try again» når jeg kobler til min Tesla Wall Connector.

Den skal kunne levere 25A på 230V 3-fas IT-nett, men leverer kun 14A. Har snakket med Tesla tekniske avd. i Nederland, men oppfattet det slik at dette var en ny problemstilling.

Er det flere som får opp samme feilmelding? Og enda bedre, har noen en løsning?
#10
Model 3 / Sv: Tesla service senter i Åsane?
torsdag 28. mars 2019, klokken 20:36
Vet og vet... I forrige uke spurte jeg dem på Kokstad. Fikk da opplyst at de muligens åpner i Åsane i april/mai.
#11
Da er CoA på vei ut fra indre havn i Zeebrügge sammen med Glovis Courage. CoA har Stavanger som destinasjon, mens GC skal til Oslo.
#12
Ser av nettsidene til Bergen og omegn havnevesen at CoA anløper Bergen 13/3 kl 12:30 med avgang igjen 23:59.
#13
City of Amsterdam har estimert ankomst Zebrügge natt til i morra (04:00). Har ikke funnet noen ny seilingsplan, men ut fra tidligere planer blir den ikke liggende lenge før den legger ut på ny rundtur. Risavika 9/3-10/3???

For øvrig ankom Glovis Courage (skip nr 5) Zeebrügge i dag kl 12-ish.
#14
Model 3 / Sv: Tesla på italiensk?
mandag 25. februar 2019, klokken 08:04
Her også. Eneste forskjell er at Trondheim er erstattet med Bergen.
#15
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
mandag 28. januar 2019, klokken 17:12
http://www.pancanal.com/common/multimedia/webcams/viewer-flash/cam-gatun-hi.html

Glovis Cosmos sekund for sekund gjennom siste sluse i kanalen. Innrømmer det gjerne: De gærne har det godt...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA