Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Supersvein

#1
Model 3 / Sv: Forskjell støynivå 2019 og sen 2020 Model 3
mandag 12. oktober 2020, klokken 07:14
Har nettopp byttet fra en tidlig 2019 til en sen 2020. Generell vindstøy og dekkstøy er temmelig likt. Men merker at den nye har færre små irriterende lyder fra drivverk, vinduer og interiør. Sannsynligvis er ikke dette målbart.
#2
Model 3 / Sv: Glatt ratt
onsdag 07. oktober 2020, klokken 12:52
Turtle, Meguiars etc anbefaler sine leather conditioners også på vinyl.
Derimot så anbefales ikke vinyl/plastic cleaners på ratt da de etterlater en glatt overflate.


#3
Model 3 / Sv: Glatt ratt
onsdag 07. oktober 2020, klokken 09:18
Takk for mange gode innspill.  Ser at det ikke er så mange som sliter med dette, så derfor så er rattet i min bil spesielt glatt, eller så er det bare meg som er sær.  Min tanke er at friksjonen i rattet bør være såpass god at det ikke skal være nødvendig å klemme for å få grep. På min gamle m3 foretrakk jeg "sport", men nå er jeg straks nede på "komfort" på innstillingen.

Skal forsøke å rense rattet, men er litt skeptisk til å bruke kjemikalier av frykt for at plastrattet skal bli ødelagt. Tror jeg prøver med rensemiddel for skinn først, da den sannsynligvis er noe mildere.

Synes det var en godt innspill å kjøpe ett brukt skinnratt.  Er nok det jeg sannsynligvis kommer til å ende opp med. Noen som vet hvilke partnummer som er skinnratt og hvilke som er plast? 

Skal også prøve å legge på noe tynn styretape fra sykkel.  Bare for å ha prøvd det.   
#4
Model 3 / Glatt ratt
mandag 05. oktober 2020, klokken 09:35
Har akkurat byttet min tidlige 2019-model 3 med en sen 2020, for å kunne trekke tilhenger.  Er veldig fornøyd med m3, og det var derfor naturlig å gå for samme bil igjen.  Merker at den nye er litt bedre på mange områder, bortsett fra ett.  Etter å ha kjørt litt så merker jeg at jeg er sliten i underarm og håndledd, og er i ferd med å utvikle betennelse.  Når jeg søker litt så ser jeg at eneste forskjell på min gamle og nye m3 er at rattet er byttet ut med ett av "vegan leather", som i praksis betyr plast.  Jeg er vant til at en bruker krefter til å dreie på rattet, men på min nye m3 må jeg også bruker krefter på å klemme for å få grep.  Og det er nok dette jeg kjenner i armene.
Er det noen andre som sliter med grepet i det nye veganer-rattet, og som har funnet en løsning?

#5
Model 3 / Sv: Batteristatus ved utlevering
lørdag 30. mars 2019, klokken 21:53
Den hadde ca 170km. Det holdt akkurat. Var ca 30km igjen når jeg kom hjem. Leveringen var dessverre noe forsinket så jeg måtte la vær å lade pga jeg måtte nå ferga. Det er forøvri en fantastisk bil
#6
Model 3 / Sv: Batteristatus ved utlevering
fredag 29. mars 2019, klokken 07:26
OK, takk for tilbakemeldingene  :)
#7
Model 3 / Batteristatus ved utlevering
torsdag 28. mars 2019, klokken 09:01
Hva er vanlig batteristatus ved levering av bil?
Jeg får min på lørdag. Men har ett stykke å kjøre for å komme hjem, samtidig som det må klaffe med ferger. Er det vanlig at bilen leveres med flatt batteri, slik at jeg bør ta høyde for snarlig ladepause?
#8
Model 3 / Sv: Levering av model 3
torsdag 28. februar 2019, klokken 16:12
Alt er mulig. Men det virker veldig upraktisk å montere plater med rammenummer etter at bilen er ferdigstilt.
#9
Model 3 / Sv: Tesla på italiensk?
mandag 25. februar 2019, klokken 08:12
Fikk den for noen minutter siden, Ålesund
#10
Jeg prøvekjørte model 3 i går. Fikk en kjapp intro om de viktigste funksjonene, og så bar det av gårde. Har aldri kjørt tesla før, knapt nok en elbil. Bilen fungerte som en drøm. Helt intuitiv å operere, så man trengte ikke gjøre noe annerledes enn i en hvilken som helst annen bil. Responsen i gassen var uvirkelig forhold til biler med forbrenningsmotor. Opplevelsen kan mest sammenlignes med japanske motorsykler med navn som slutter på r.
Bilen var åpenbart hel ved og ga ett veldig positivt inntrykk. Ikke på ett eneste område leverte bilen dårligere enn hva jeg har forventer. Hvis jeg skal grave dypt i skuffen for å finne noe å klage på, så var det litt uvant konfigurasjon på hjulopphenget. Jeg opplevde at fjærstivheten var litt i overkant. Skal man sammenligne med BMW msport-understell så har de litt lavere fjærstivhet, men kompenserer med mer kompresjonsdemping. Vil tro dette er en smakssak, men de som kjøper en performance har sikkert ikke noe problem med å ofre litt kjørekomfort.

Mitt mål med prøvekjøringen var å finne ut om bilen stemte med det bildet jeg har dannet meg basert på informasjon fra tesla selv og diverse tester OL. Min konklusjon var at det stemte, og stort sett leverte bedre enn mine forventninger.


#11
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Aero-hjulkapsler: Smak eller vane?
søndag 03. februar 2019, klokken 12:14
Jeg synes rett og slett at tradisjonelle felger ser utdaterte ut på en moderne bil som en model 3.
#12
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Aero-hjulkapsler: Smak eller vane?
søndag 03. februar 2019, klokken 09:37
Jeg er ikke ute etter en elbil som prøver å se ut som en bensinbil. Av alle tilgjengelige alternativene så synes jeg det er aero-kapslene som gir det kuleste uttrykket. Alt er smak og behag selvfølgelig.
#13
Model 3 / Sv: Innbytte ved kjøp av Model 3
lørdag 08. desember 2018, klokken 06:03
Tesla velger å videreformidle alle innbyttebiler som ikke er Tesla til profesjonelle biloppkjøpere. Hva du får for innbyttebilen din er helt avhengig av hva markedet vil gi. Men i praksis er nok ikke resultatet langt unna det som antydes i den berømte rødboka.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA