Takk igjen for tips. Er det noe måte å teste dette på? hvis jeg måler spenningen på batteriet; vet noen hvilken verdi som tilsier at den er svekket?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: e-Stig på mandag 07. januar 2019, klokken 08:19Sitat fra: Otjos på søndag 06. januar 2019, klokken 20:09
Fikk min i slutten av august 2018 og opplever omtrent samme rekkevidde som du beskriver. Hadde lest såpass om elbiler på forhånd slik at jeg ikke forventet rekkevidde iht NEDC. Men er allikevel litt småskuffet over den faktiske rekkevidde, det skal jeg innrømme. Spesielt på vinteren, da er jeg av og til nede i 150km, alt etter føret, vær og vind. Selv om jeg bruker forvarming via ladder
Samme her. Ny bil i slutten av august. Tidlig på høsten var rekkevidden 260 km, og nå med vintertemperaturer er den nede i 180 km. Hos meg viser GOM stadig vekk 292 km, men faller som en stein første milene. Jeg er ikke overrasket over kortere rekkevidde når temperaturene synker, men er skuffet over at bilen er så dårlig til å beregne rekkevidden. Skulle tro det var mulig å lagre data fra siste måneden og bruke det som utgangspunkt for GOM.
Forrige uke døde varmepumpen, så nå går jeg noen kalde dager i møte. Det er meldt temperaturer rundt null grader og mye nedbør denne uken, så da tror jeg e-Golfen blir ubrukelig. Har kjøpte en 12 volt varmevifte for å holde dugg unna. Den fungerer på frontruten, men ser den har begrenset effekt på siderutene. Må nok over på deilig bensinmotor og 24 grader i kupèen etter hvert.