Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Storfe

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Tesla SW og AP / Sv: Sintef undersøkelse vedr. fantombremsing
« på: Mandag 26. April 2021, klokken 18:13 »
Kona ble oppringt angående dette i dag fra sintef. Hun var mest opptatt av hvordan de fant henne. (S75D står på henne).
Det har vært litt mediefokus rundt fantombremsing, og VW/Audi har vel merket at de har mer kravstore kunder enn Tesla :)
Noen som vet om sintef går etter teslaeiere eller andre merker og? Hvem er oppdragsgiver bak sintef?

2
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: ſøndag 18. April 2021, klokken 11:14 »
Hvordan tettet du? Det kan se ut som ducttape på bildene, men erfaringsmessig holder ikke denne årevis utendørs. Alutape med noe beskyttende over?

Når man ser hvor god plass det er inni der, er jeg sikker på at dette kunne vært designet slik at luftespalten hadde vært på steder man ikke fikk splash inn fra hjulet. Hadde bare spaltene vært laget med annen utforming, så hadde 97% av driften rent ned på innsiden, i stedet for at det spruter og samler seg i bunn av radiator. Hadde bunnen av radiatoren ikke vært ett tett trau av plast, hadde grusen bare rent av og.

3
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: ſøndag 18. April 2021, klokken 07:46 »
Fikk endelig rengjort bak condenser her nå. Brukte en semifleksibel flat gummistøvsugerslange beregnet for krinkler, så den kom inn mellom viftebladene.

Er det noen oppdatering hos dere som har tettet spaltene i innerskjermen? Merker dere noe negativt?
Det er ganske store åpninger fra hulrommet bak vifta mot hjulbuehuset andre steder, så min tanke er at 70% av lufta går gjennom selv om man tetter spaltene helt?

Condensere begynner allerede å vise spor av forholdene etter 37 000 og 2,5 år her. Men jeg hadde lite grus på fremsiden.

Med tanke på at bilen er laget for 40 grader sommer i California, er tanken at dette går fint i Norge?

2021/2022 model S (og X) ser forøvrig ikke ut på å ha disse spjeldene foran?

4
Model S / Sv: Luftfilter i model S
« på: Torsdag 15. April 2021, klokken 23:07 »
2018/2019 modell. Møkka satt på toppen av filteret, så luftretningen er åpenbart fra toppen og nedover, samt at alle veiledninger på nett sa at pila skulle peke ned.

5
Model S / Sv: Luftfilter i model S
« på: Torsdag 15. April 2021, klokken 22:11 »
Byttet det lille filteret i dag. Det fabrikkmonterte filteret satt feil vei, altså med pila oppover...
Tesla style ;)

6
Model S / Sv: Luftfilter i model S
« på: Lørdag 10. April 2021, klokken 21:35 »
Ok, takk!

7
Model S / Sv: Luftfilter i model S
« på: Lørdag 10. April 2021, klokken 07:05 »
Spørsmålet gikk vel på om jeg har kabinluftfilter av liten type når jeg har det store filteret? Tanken var det ikke gir mening med 2 filter i serie som gjør det samme.

8
Model S / Luftfilter i model S
« på: Fredag 09. April 2021, klokken 22:55 »
Hei, jeg har en 2019 model S med biodefence og dermed stort hepa-filter foran.
Sitter det noen vanlige luftfilter i tillegg til det store hepa-filteret?
Bilen har gått 36000, antar det store hepa-filteret holder lengre enn dette?

9
Model S / Sv: hard head garasjeportåpner
« på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 21:40 »
Fikk programmert portåpner som er lik Hardhead sin mot en 2018/2019 model S. Måtte gjøre noe litt anderledes enn veiledningen, men husker ikke helt hva det var nå. Fungert fint i 2 år etterpå nå.

Forøvrig: jeg ga 750 kroner for portåpneren i 2012, og den har fungert uten trøbbel i snart 10 år. Hadde ærlig talt trodd at denne kom til å paie etter ett par år.

10
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
« på: Fredag 20. November 2020, klokken 20:11 »
Ingen tips til hvordan man knytter en telefon til en profil under bluelink i menyen? Har trykt en del, men finner ikke ut av det...

11
Hyundai Ioniq / Sv: Spm ang varmepumpe i Ioniq
« på: Torsdag 12. November 2020, klokken 11:48 »
Har du knapper for varme i baksetet, så er det 2019. 2018 har meg bekjent ikke det.
Sort front skal vel også tilsi 2019.

12
Hyundai Ioniq / Sv: Kjøpe brukt 2019 mod Ioniq pris?
« på: Torsdag 12. November 2020, klokken 11:46 »
Bare for å nyansere dette med ladefart på 2020 vs 2019 og eldre, selv om 2020 har dårligere laderfart, så må du kjøre ca 400 km eller mer før en 2019 kommer raskere frem (i en kjøretur). Avhengig av kjøremønster, er det ikke sikkert at det har så mye å si, samt at alle turer opptil rundt 400 km vil være raskere i 2020, selv om ladefarten er dårlig.

2019 lader også såpass raskt at det i realiteten ikke er tid til middagsrast (hvertfall ikke med familien på slep), det blir flere kortere stopp, kontra færre lengre stopp.

2020 er også online og kan forvarmes fra mobil i motsetning til 2019.

13
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
« på: Torsdag 12. November 2020, klokken 11:10 »
Du valgte dette fra ett valg under userprofiles?
Når jeg velger dette valget får jeg beskjed om at jeg må legge til bilen i appen.

14
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
« på: Onsdag 11. November 2020, klokken 22:32 »
Under menyen for brukerprofil kan man gjøre en knytning til mobiltelefonen.
På bilen står det at prosessen må startes fra mobiltelefonappen (bluelink), og i appen kommer det feilmelding om at enkelte funksjoner ikke virker, fordi bilen ikke er knyttet opp.
Men jeg finner ingen valg i appen for å knytte bilen til appen.
(Bilen er knyttet til appen på generell basis fra før firmware ble oppgradert i bilen, men det virker som noe mer må knyttes sammen i forbindelse med dette med user profiles).

Radiooppsett og navigasjonsoppsett + en del andre innstillinger følger forøvrig user profiles.

Appen har en funksjon for å sikkerhetskopiere innstillinger i bilen til skyen, men dette virker ikke pga problemer som nevnt innledningsvis her.

15
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
« på: Tirsdag 10. November 2020, klokken 10:55 »
Verkstedet ringte og spurte om de skulle oppgradere software, de var visstnok pålagt å spørre pga gdpr.
Visuelt ser ny software noe bedre ut.
Men sammenlignet med den andre bilen i huset her (Tesla) så fremstår brukervennligheten på linje med en russisk romrakett fra 1960.

Sider: [1] 2 3 ... 6