Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AlBundy

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Flatt 12V batteri Ioniq5
fredag 10. mars 2023, klokken 21:02
Hei. Litt feil gruppe, men samme problem over hele linja. Har en 20 mod. Ioniq med 12 volt problemer. Starter riktignok hver dag, men takket være at jeg bruker ekstern 12 volt lader i ny og ne. Når bilen står over lengre tid, fex. 2 uker så er 12 volt nede på 11,9 ca. Da blir 12 volt det ødelagt på kort tid. Jeg har da fått beskjed om at dette klarer bilen ikke. Det er for dårleg. (en bil som ikke kan stå i 2 uker) Et sånt batteri er utladet ved 12,4 volt. Hovedbatteriet var da på 56%. Har fått nytt 12 volt på goodwill. Samme skjer på nytt. Min teori er at styringen til 12 volt ikke holder mål.
Har prøvd å diskutere problemet med verkstedet, men føler at de er helt kneblet av Huyndai sentralt.
Samme der som hos alle verkstedene (uavhengig merke) "dette var nytt for oss"
Har også bestillt en en bluetooth batteritester, som overvåker 12 volt konturnuelig.
Skal legge ut resultatet.
#2
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
mandag 30. januar 2023, klokken 20:07
Hei, ser det er lenge siden det ble postet noe i denne  tråden.
Noen som har mer info om nye Kona? Pris, leveringstid eller lignende.
Kort og godt mer "kjøtt på beinet"
#3
Hyundai Ioniq / Sv: 12V batteri tåler ikke vinter?
tirsdag 25. januar 2022, klokken 21:03
Kjøreegnenskaper ligger i bilens konstruksjon, ca. 50-50 % vektfordeling, og har lite med 12 volt batteri å gjøre.
Tips: vask dekkene for salt i ny og ne.
Et dekk som har gått i salt kan få opptil 40% mindre friksjon. Vask dekkene.
Bruk økomodus, samt slå av antispinn. Antispinn virker på meg som er laet for noe annet enn vinterføre.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: 12V batteri tåler ikke vinter?
lørdag 15. januar 2022, klokken 18:57
Hei, iflg. forhandler skal 12 volt batteriet lades automatisk hver 72. time. For dårlig i Norge.
I tillegg lades 12 volt batteriet hver gang hovedbatteriet lades, samt når bilen er påslått (kjøremodus)
Det er for dårlig, noe jeg har gjort dem oppmerksom på.
Som hos deg har jeg i underkant av 12 volt en stund uten lading. Mao. disse batteriene blir ikke gamle.
Tok det opp med verkstedet, de hadde ikke noen løsning.
Fikk beskjed om å bruke bilen som normalt, og å ringe assistanse når 12 volt var tomt.
Da skulle de muligens bytte batteriet.
Min mening er at bilene ikke er laget for norsk vinter med den softwaren som er nå.
Sikkert enkelt å fikse, men når viljen ikke er tilstede........
#5
Hyundai Ioniq / Sv: 38 kWh Ioniq Batteriproblem
fredag 12. mars 2021, klokken 20:56
Ser ut som det gjelder bare hybrid, og de er det ikke mange av i Norge.
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
#6
Hyundai Ioniq / Sv: DAB-radio, dårlig mottak?
mandag 01. februar 2021, klokken 20:55
Hei, Har også noen erfaringer med dette. Hadde en 19 mod som var relativt grei, lånte en Kona, den var mye bedre på mottak. Har nå en 20 mod. den er mye dårligere enn de andre. Tok det opp med verkstedet, men det var det sedvanlige: aldrig hørt om. Ble nærmest møtt med et skuldertrekk. De aner ikke hva de skal gjøre.
Det minste de kunne gjøre var å kontakte Huyndai sentralt, men liten interesse. Har ikke vært innom verkstedet etter dette, men når det viser seg at det er flere med samme problemet kanskje jeg skal prøve igjen
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Infortainment spørsmål
fredag 15. januar 2021, klokken 22:54
Hva er en  feature? Finnes det ikke et norsk ord for det?
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Radio
tirsdag 29. september 2020, klokken 21:03
Da er vi minst to som har samme opplevelsen hos verksted.
Appen har de ikke noe greie på, og interessen forøvrig er laber.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Radio
tirsdag 22. september 2020, klokken 11:24
En liten oppdatering:
Radioen skifter ikke kanal etter verkstedbesøket/oppdatering.
Den er imidlertid mye dårligere enn en 19 mod. Ioniq eller Kona.
Noen som har noe nytt om dette?
#10
Hyundai Ioniq / Sv: appstyring 2020 modell
onsdag 12. februar 2020, klokken 12:35
Ja, bluelink appen som kom til 2020 mod.
#11
Hyundai Ioniq / appstyring 2020 modell
tirsdag 11. februar 2020, klokken 17:15
Kom i kontakt med utgiver av appen via google play. La da inn en anmeldelse, og med dårlig omtale. Etter en stund kom det melding om at appen skulle oppdateres senere i uken
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Radio
torsdag 30. januar 2020, klokken 11:48
Oppdatering: vekstedet venter på ny programvare
#13
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
onsdag 29. januar 2020, klokken 08:54
Gått fra 19 til 20 mod. Erfaring er at lys på 20 er greit, ikke noe mer. 19 mod. fulltlys var en vits.
Begrenset med lys  fra de små lyktene, gjelder alle modeller.
#14
Hyundai Ioniq / Radio
tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:24
Hei, gjelder 2020 mod. Radioen skifter kanal når jeg aktiverer ryggskjermen.
Enten ved bruk av knappen på midtkonsollen eller ved å rygge.
Det pussige er at den finner en kanal som ikke er lagret.
I det siste har den lagt sitt elsk på Metro eller Hamarradioen.
Forøvrig virker det som radioen har dårligere mottak enn på 19 mod.
Forhandler var helt ukjent med problemet.
Skal på verksted  torsdag, men hadde vært interessant om andre hadde opplevd det.
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Vedlikehold Ioniq vintertid
søndag 22. desember 2019, klokken 19:08
Om Lanolin lukter vondt er det delte  meninger om. Har drevet Lanolinverksted i tre år.
95% av kundene syntes det ikke lukter vondt. Det lukter litt stramt i ca. tre uker etterpå, men bare utenfor bilen. Det lukter heller ikke sau, men noe ubestemmelig. Når bilen står i sola om sommeren kan du kjenne litt lukt, men som sagt bare utenfor.
Vi behandler bilene inne i dørene med en annen type olje (som ikke lukter) enn under. kanskje det er det som er gjort feil på bilen din.
Å ha på tradisjonelle produkter på en bil som er noen år gamle gjør bare vondt værre.
Da dekker du over påbegynnt rust, for det er det, og den jobber godt under lagene med understellsmasse.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA