Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Tiger123

Sider: [1] 2 3 ... 26
1
Enig, enten AdaptivAc eller full AP, fungerer meget bra på motorvei.

Regenerering bryr jeg meg lite om.

2
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
« på: søndag 17. november 2019, klokken 19:07 »
S/X
Scheduled departure?

Ser ut som TM3 kan det ihvertfall. Kanskje ikke vi med gamle S`er kan få det.., igjen. (April 2018).

3
Tesla SW og AP / Sv: Ingen Stop Mode for to år gamle S/X?
« på: søndag 17. november 2019, klokken 14:21 »
Lurer på om man må slette og installere appen på nytt? Finner ingen endring på appen, har fått scheduled i bilen. Bare tittet kjapt på det, så spør her.

Model S April 18

Schedule er vel kun noe som kan settes i bilen og ikke i appen?

Ja ikke spør meg...:)

4
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
« på: søndag 17. november 2019, klokken 14:16 »
Må si du er tålmodig tesla73..:) Snart passerer du ei uke med trøbbel.. Spørsmål du kanskje kan svare på; jeg finner ikke noe tegn på at jeg har fått Scheduled departure i appen, selv om jeg har 36.2.1, lastet ned tidligere i dag. Burde vel være noe i appen også?

5
Tesla SW og AP / Sv: Ingen Stop Mode for to år gamle S/X?
« på: søndag 17. november 2019, klokken 13:55 »
jlan sin utregning setter jo regenereringen i et fint perspektiv :+1:
Nesten som å ikke trekke i snora, èn gang etter man har vært på toalettet, så kan man kose seg med at vannmåleren går litt senere ;) Eller skru av lyset i huset ett sekund, før man pleier..

Det jeg er usikker på, er hva er best for holdbarheten til bremsene?
1. StopMode som har en funksjon som skal "kose" med bremsene.
2. Eller om man har en Tesla som ikke har StopMode, og bremser kraftig èn gang i uka. Og eventuelt hvor hardt bør man bremse.

Kan du velge mellom 1 og 2 her JorEl..? Er vel ikke derfor du spør;)

6
Model S / Sv: Innføring av "One pedal driving" i versjon 2019.36.2.1.
« på: søndag 17. november 2019, klokken 13:15 »
Ja ok, ikke lagt merke til det, men det gjør den nå etter oppdateringen?

Hadde den nye Leafen frem til mars i år, og når du sier det så stoppet vel den helt ja. Samtidig er man vel ofte på ACC før man stopper helt.

7
Model S / Sv: Innføring av "One pedal driving" i versjon 2019.36.2.1.
« på: søndag 17. november 2019, klokken 12:38 »
One Pedal fungerer meget bra på min S, før denne oppdateringen.

8
Tesla SW og AP / Sv: Ingen Stop Mode for to år gamle S/X?
« på: søndag 17. november 2019, klokken 12:33 »
Lurer på om man må slette og installere appen på nytt? Finner ingen endring på appen, har fått scheduled i bilen. Bare tittet kjapt på det, så spør her.

Model S April 18

9
Tesla / Sv: Tesla Cars vs Competition
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 20:16 »
Neppe designmessige kvaliteter Ford har i tankene med slike utalelser.

Kan du utdype??

10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 19:46 »
Jeg kjørte 105km totalt, tur retur Oslo i nesten hele fjor vinter(og hele fjor sommer). Startet på 100% hver morgen, og hadde igjen 30 og noe. På sommer var det over 40 igjen. Mener å huske jeg var over 50 noen få ganger også, men som Hemi skriver så gikk det litt vel mye strøm når man passerer 100kmt.

11
Model S / Sv: Er det noen som har fått mer Power ennå?
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 22:25 »
Det er vel 3 og 5% som nok er riktig, men har lest 50 HK også, husker ikke hvor. Men det hørtes bedre ut, var mest clickbait:)


Men du vet ikke om noen har fått det ennå? Og effekten eller nr på nedlastningen?

Kun Raven og TM3 sier du, står det noe sted? Musk offentliggjorde vel dette ifbm testing av Model S i Tyskland, eller var det Top Gear.

12
Model S / Er det noen som har fått mer Power ennå?
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 22:14 »

De 50 ekstra Musk lovet, noen som vet når de kommer?

13
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 16:30 »

Kanskje lite tilfeller av FUD EGENTLIG er den med skyld i oppgangen? Eller har det vært like mye som ellers?

Og så lurer jeg på hva R & D er, i Q3 rapporten. Er det utvikling, software, testing etc? Utviklingskostnader?

14
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 15:36 »
Fikk beskjed fra selger at det skulle være mer rekkevidde enn 326.

Foreslår at du tar han med deg på første turen ut fra butikken, uten jakke, lader fullt, og kjører f eks mot Strømstad, eller andre veier inn mot de svenske skoger, for å teste.

hva er mer enn 326?

15
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 15:25 »
Strategisk «booking» uke 49 for typegodkjenning av 50’, og det pga. 95g/km målet.
Det blir ikke utlevert noen e-Golf som er produsert fom. uke 42 eller e-tron 50 før 2020. Et paradoks i forhold introduksjon. Jeg møte opp kl 09:00 den 2. september og bestilte bil der og da, og har nå en bil stående på et lager utenfor Brussel.
Forstår at Audi som andre ønsker å redusere kostnader, men allikevel en ufin salgsstrategi. Jeg prøver å ikke tenke på det, men gjør da det.. hadde trodd jeg fikk bilen før desember, nå kan det bli i slutten av januar pga. mange biler som skal fraktes mm. 😏

Skal bli spennende å se på registreringsstatistikken i desember.. Synes dette er ufint ovenfor de som signet og fikk estimert leveringsdato i år. Og i tillegg; Om bilen står ferdig på en eller annen p-plass Audi har mått leie, i ukesvis så er ikke det bra heller. Be om kompensasjon, gratis service 1,3,5 år koster minst for forhandleren å gi. Hadde jeg opplevd som jeg skrev skulle jeg hatt 5 års gratis service, minst.

Sider: [1] 2 3 ... 26