Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Namdalingen

#1
Model Y / Sv: Snø og glatte veier
søndag 23. januar 2022, klokken 16:13
Jeg kjører konstant i terrengmodus ved antydning til glatte veier. Kanskje litt økt strømforbruk, ellers uproblematisk.
#2
Model Y / Sv: Petion for snow mode
torsdag 23. desember 2021, klokken 11:14
Jeg bruker terrengassistenten konsekvent nå på vinteren (så lenge det er minusgrader eller 0-føre). Bilen oppleves «tregere» og mer stabil og jeg trives godt med det på vinterføre. Regenerering er fortsatt tilstede i denne modusen, men oppleves mindre hissig.
#3
Model Y / Sv: Terrengassistent
lørdag 27. november 2021, klokken 18:28
Takk for kjempeinteressant informasjon Handyman, virker som dette kan funke også i det daglige (ved holkeføre)! :) :+1:
#4
Model Y / Sv: Terrengassistent
onsdag 24. november 2021, klokken 16:31
Ja, leste det samme i manualen og så den andre tråden også jeg, men er fortsatt ikke helt klok på dette. Er det noen som har fått erfaring med bruk av denne kjøremodusen over lengre distanser, ved underkjølt regn osv? Får evt. teste litt selv når kulden kommer tilbake til helga her oppe.
#5
Model Y / Terrengassistent
onsdag 24. november 2021, klokken 12:02
Noen som har fått full forståelse for hva denne gjør bortsett fra det som står på skjermen ved aktivering (justering av antispinn, deaktivering av filskifte og deler av nødbrems). Er denne modusen for eksempel egnet å bruke ved langkjøring ved glatte forhold, eller er den hovedsakelig ment kun ved bruk ved forsering av en enkelt bratt bakke for eksempel? Er det permanent 4wd ved denne aktivert? Lavere regenerering?
#6
Model Y / Sv: Levering i Trondheim
mandag 30. august 2021, klokken 17:54
Gratulerer med nybil! Var vinterdekk med i bilen (forutsatt at du hadde bestilt originale felger)?
#7
Kjøpe elbil? / Xc40, eqc eller annen bil?
onsdag 30. juni 2021, klokken 14:14
Hei, har noen av dere eid evt kjørt mye av xc40-el. og EQC og kan gi noe innspill på fordeler og ulemper for disse? Ingen av disse er plassmestere, men synes å dekke vårt behov. Fordeler med Volvo slik som jeg ser det er bakkeklaring og ca. 100.000 billigere (toppspec Volvo vs AMG kampanjemodell Mercedes). EQC sin fordel er pen bil som var svært god å kjøre. Innspill? Noen som har sammenligningsgrunnlag med rekkevidde og framkommelighet i vinterhalvåret? Har også prøvekjørt enyaq og ID4, men disse var litt tamme i sammenlikning (dog kun prøvekjørt 2WD). Vi ønsker 4hjulstrekk som tar oss minimum 20-25 mil året rundt. Alternativet kan være brukt e-tron eller ipace. Helst bil i løpet av høsten og model Y kommer trolig for sent. IX noe over budsjett slik det ser ut nå. Q4 har vi ennå ikke rukket å prøve. Takker for evt innspill!
#8
BMW i3 / Sv: Myke vinterdekk - løsninger?
tirsdag 02. februar 2021, klokken 15:22
Takk for tilbakemeldinger! Igjen er det litt slående hvor forskjellig ulike oppfatter I3 på vinterføre. Dette går igjen i flere tråder hvor mange beskriver den som svært god, mens andre (som meg) som nervøs og litt ustabil. Dette tildels også med samme dekk som vurderingsgrunnlag. Oppsummert utfra deres tilbakemeldinger ovenfor er piggdekk lite aktuelt (elendig utvalg). Flere sliter med R2 Nokian, andre liker R3 (og R2). Både continental og bridgestone er sannsynlig bedre alternativer for de fleste.
Får prøve å komme gjennom denne vintersesongen (uten kræsj eller avkjøring) og ta en vurdering til våren med tanke på nye dekk. Er i tredje vintersesong med dekkene nå, framstår lite slitte (kjørt 15-20K), men som nevnt tiltagende glatte. 
#9
BMW i3 / Sv: Myke vinterdekk - løsninger?
mandag 01. februar 2021, klokken 12:04
Bumper denne. Noen som har gode erfaringer med vinterdekk fra denne sesongen? Noen som har prøvd piggdekk?
Har R2 Nokian på min 120ah fra slutten av 18, står at dekkene er produsert uke 2 i 2018 og uke 47 i 2017 (Finland). Synes de er tiltagende glatte og bilen oppleves ustabil og logrer selv i svake svinger. Dette på vinterføre. På bar asfalt sliter jeg med blinking og antispinn. Dekktrykk 2.8/2.5. 
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte ut BMW i3 med KIa E-niro
fredag 29. mai 2020, klokken 23:07
App på 20-modellen av KIA, men aner ikke om den er god og stabil
#11
Har 400V TN nett hjemme med easy ladestasjon så for min del kunne 11 kw ombordlader være aktuelt..
#12
Kia Niro EV / Active vs executive og andre tilvalg, anbefalinger
torsdag 28. mai 2020, klokken 19:40
Hei, blir snart kontaktet av selger for kontraktssignering. Prøvekjørte nylig bil og er positivt overrasket over den. Hva bør man gå for; er det executive som gjelder eller har noen for active uten / med teknikkpakke? Sistnevnte nærmer jo seg faretruende samme pris som executive. Fargevalg er også vanskelig, men jeg antar at dere anbefaler metallic. Soltak og skinn med ventilasjon er jeg mer usikker på, koster kanskje mer enn det smaker? Lønner det seg å bestille vinterdekk i samme slengen eller ordne dette på egenhånd. Er fortsatt veldig usikker på om jeg skal ta ut bilen da jeg har en i3 som jeg er veldig fornøyd med, men prøvekjøringen var som nevnt en positiv overraskelse, får høre om jeg får storkunderabatt oppå den gamle prisen.
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte ut BMW i3 med KIa E-niro
torsdag 28. mai 2020, klokken 11:45
Takk for innspill, skal i først omgang avtale prøvekjøring med e-Niro og se hvordan den oppleves. Så får jeg ta en runde i tenkeboksen før fristen for kontraktskriving går ut.. et alternativ er jo som nevnt ovenfor å selge den videre, men tror at fortjenesten ved flipping (heldigvis) er redusert mye.
#14
Kjøpe elbil? / Bytte ut BMW i3 med KIa E-niro
onsdag 27. mai 2020, klokken 20:54
Hei, alle! Har en i3 120ah fra sent -18 som jeg bruker til pendling, svært fornøyd. Har også reservasjon på Kia e-Niro fra -18 som jeg idag fikk beskjed om at jeg snart blir kontaktet for bestilling / avbestilling (kønummer 7**, reskia 6***). Vet at bilene har to forskjellige målgrupper, men er litt fristet til å bytte til ny bil til gammel pris (beskjed om at de som skriver kontrakt nå får beholde den gamle prisen, føles litt «bittert» å droppe reservasjonen etter så lang ventetid). Dog må jeg isåfall påregne noe tap på BMW'en. Niro vil i større grad enn i3 erstatte vår bensinsbil til lengre turer og plass til familie og bagasje. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med begge bilene som kan si noe om egnethet til pendling, kjørefølelse, kvalitetsfølelse osv. mellom disse to bilene. På forhånd takk :)
#15
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
onsdag 13. mars 2019, klokken 23:00
Appen har etter at den ble aktivert (tok to uker fra jeg fikk bilen i nov/des) fungert prikkfritt hos meg (120Ah). Bruker den daglig. Merkelig at det er så varierende for ulike brukere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA