Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ExitFosil

#1
http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=71516


"The production period of cars subject to recall is from November 2017 to March 2020, while the production period of batteries subject to recall is from September 2017 to July 2019. This difference is confusing Kona EV owners.
Hyundai Motor announced that a voluntary recall will apply to the Kona EV, the IONIQ, and the Elec City produced from Nov. 16, 2017 to March 13, 2020. About 26,699 units of the three models were sold in Korea and 81,701 units abroad.
Among them, only those which were manufactured at the time and loaded with batteries produced by an LG Energy Solution plant in China from September 2017 to July 2019 are subject to the recall.
In other words, vehicles manufactured between August 2019 and March 2020 are mixed with vehicles subject to battery replacement and vehicles that only need to update their battery management systems (BMSs). Hyundai Motor is selectively replacing batteries for the vehicles in question."

Kanskje jeg ikke skal ha nytt batteri likevel - Bilen ankom Norge des 19, og antar den er produsert etter juli 19. Kan derfor ha batteri produsert etter juli 19. Har dessuten ikke fått brevet om batteribytte, og på Hyundai sin nettside får jeg beskjed om at bilen ikke er omfattet av kampanjen.
#2
Tastet inn reg.nr på min 2019 modell. Fikk melding om at den ikke er berørt av aksjonen. Det kan ikke stemme: Alle 2019 modeller er vel berørt?Har jo også tatt sw-oppdateringen for det aktuelle problemet!
#3
Ut fra innleggene her har jeg fått forståelse av at det nå varsles batteribytte for de  aktuelle bilene, med en foreløpig instruks om å lade max 90% fram til batteriet er byttet. Jeg forstår det da slik at bilene ikke blir kalt inn for en faktisk midlertidig struping av batteriet. Det nevnes også  at batteribytte vil skje fra august 21. Vennligst korriger meg om jeg tar feil av noe her!

Får vel våge å lade de siste 10% de få gangene det trengs - særlig hvis det skjer under et visst tilsyn, på dagtid. Eller har det nå blitt livsfarlig? Anyone?
#4
Forstår det slik at problemet har vist seg å være noe annet enn det som ryktene først ville ha det til. Er det likevel fortsatt aktuelt å bytte hele batteriet/bms på bilene?
#5
Hyundai KONA / Sv: Batteriet lader ikke fullt opp lenger
tirsdag 15. desember 2020, klokken 10:08
Ojsann, der blingset jeg ja! Mente å vise til batterisaken!
#6
Hyundai KONA / Sv: Batteriet lader ikke fullt opp lenger
mandag 14. desember 2020, klokken 21:28
#7
Litt ønsketenkning: Det er vel ikke så enkelt at du nå kjører i f.eks. comfort-mode, mens du tidligere kjørte i eco-mode?
#9
Kona er en utmerket elbil - men kanske ikke for folk som nærmer seg 2 meter, eller for 2 meter lange ståbasser. Sistnevnte er vel bare mulig å ta på taket, men det er vel ikke så gunstig?
#10
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
torsdag 30. januar 2020, klokken 10:14
Niro kjørte 360,2 km til Dombås (659 moh). Kona kjørte derfra videre: først 31 km oppover til Hjerkinn  (1017 moh), deretter ca 28 km ned til Folldal (712 moh). Ut fra dette er det vanskelig å legge noe "over the top"-argumentasjon til grunn for å forklare hvorfor Kona kom så pass mye lengre. På den andre side ser det ut som at Niro har kjørt ca 14,7 km lengre enn hva Kona hadde ved ankomst Dombås (Kona skulle der hatt 404,5 - 31 - 28 = 345,5 km). Ut fra dette kan en kanskje si at Niro kunne ha kommet litt nærmere bakketoppen, men uansett ikke tilstrekkelig til å ikke tape klart for Kona. -Jada, jeg kjører Kona!
#11
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 15:48
Hva skjer nå da? Hat teslaene og niroen gitt opp på Dombås? Blir veien oppover Dovre heretter Kon-bakken?
#12
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
søndag 08. desember 2019, klokken 11:21
For de som fortsatt måtte være opptatt av dette: hentet min ceramic blue, 2019 mod. i går. Hadde kønr. 117xx.
#13
Hyundai KONA / Sv: Hvilke lastebøyler/takstativ anbefales
tirsdag 19. november 2019, klokken 18:43
Noen som kan bekrefte om Mont Blanc takstativ til Packline nx195 er en ok kombinasjon på Kona? Må snart ta stilling til dette med stativ og boks. Ser at flere peker på ovennevnte produkter, men har ikke sett noen omtale kombinasjonen ennå.
#14
Hyundai KONA / Kona 2020 fra 309 900?
torsdag 14. november 2019, klokken 16:22
På nettsiden til Hyundai Norge i dag oppdaget jeg at prisen på Kona var gått ned til 309 900 kroner. Så også at bilen nå ble presentert med app, så dette var åpenbart 2020-modellen.  Et par timer senere var imidlertid  dette vekke, og den gamle presentasjonen med gammel pris var kommet tilbake. Noen i Hyundai som ved en glipp la noe ut for tidlig?
#15
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 25. oktober 2019, klokken 13:53
Fikk nettopp melding om det samme!
Kønr. 117xx, ceramic blue.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA