Sprekker de så mye at det er fare for vanninntregning eller er det mest for syns skyld?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: sjokomelk på torsdag 26. oktober 2023, klokken 14:11Jeg har brukt Chemical Guys sine Mr. Pink og Honeydew både i skumkanon og vaskebøtta på mine biler uten problemer. De skal være pH-nøytrale, men skal ikke garantere at det er korrekt.Takker! Begge er oppgitt med "pH: ca. 8,5" i databladet, så det bør gå bra. Tror jeg har sett Honeydew nevnt andre steder, så tenker jeg prøver den.
SitatHåndvask Model Y med en ren, myk klut og kaldt eller lunkent vann med en mild bilsjampo av høy kvalitet.
ADVARSEL
Noen rengjøringsmidler og bilsjampoer inneholder kjemikalier som kan forårsake skade eller misfarging, spesielt på plastkledning, lamper eller kameraobjektiv. Noen formler for bilrengjøringsmidler inneholder hydroksid eller andre svært alkaliske eller kaustiske ingredienser som kan skade utvendige komponenter. Ikke bruk syreholdige produkter heller. Skade eller misfarging som resultat av rengjøringsprodukter, dekkes ikke av garantien.
SitatDesignet på de nye hjulene har blant annet nye innlegg som både gjør at de ser større ut enn de er og gjør dem mer aerodynamiske. Dekkene har lavere rullemotstand og mindre støy enn på den eksisterende modellen.
Sitat fra: geear på fredag 01. september 2023, klokken 17:48Har du ti-på-to eller kvart-på-tre-grepet gjennom en hel rundkjøring? Jeg holder den type grep 99% av tiden, men ved litt større rattutslag så er ikke armene mine leddet for å bli med rundt. Da tar du nytt tak og sitter der med knapper for blinklys som flytter seg hele tiden. Om du da må begynne å se på rattet for å finne riktig knapp så blir det en risiko for kollisjoner og ulykker. Det fine med spakene er at de alltid er på samme sted i "alle" biler og fungerer nesten alltid likt. Det kan selvsagt finnes bedre alternativ som med tiden tar over, men jeg er ikke overbevist om at knapper på rattet er svaret.Sitat fra: elektro på fredag 01. september 2023, klokken 17:45Holder du hendene kvart på tre eller ti på to eller hva det nå er, så har du tommelen rett ved blinklysknappene hele tiden, og du husker fort hvilken retning som er om du beveger tommelen "opp" eller "ned"... problemet er vel kanskje at mange av oss har uvaner med å ikke holde sånn. Ei hånd på rattet osv.Sitat fra: Klykken på fredag 01. september 2023, klokken 12:04Girvelgeren er småtterier i forhold til bortfall av hendel til blinklys. Men alt er en vanesak vil jeg tro.
Girvelgeren på skjermen kunne jeg levd fint med, men å ikke ha hendler til blinklys er jo krise! Hvordan skan dette fungere med rattutslag? F.eks. blinke inn og ut av rundkjøring. Nesten rart det er lovlig. Justering av viskere er vel allerede ganske ille på Tesla, det blir kanskje en liten forbedring med en knapp på rattet? Men hvordan blinker man med lysene til noen eller skifter mellom nær/fjernlys? Dette er jo ting som sitter i "muskelminnet" og skal fungere i en stresset situasjon.
Hadde det ikke vært august, ville jeg trodd dette var aprilsnarr.
Har god tro på at dette blir endret før Model Y kommer. Når salget av Model 3 ikke blir som forventet pga. dette og de får slakt i pressen / sosiale medier.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 01. september 2023, klokken 15:35Angående blinklys så kan det faktisk være at flytting til rattet kan være en god ting. I dag så er det overraskende mange som "tar med seg blinklyset" når de vrir rattet, men det er jo 5 sekunder for sent. Da vet ikke de bak/foran at en skal svinge før en faktisk svinger. Når det er på rattet må en jo fysisk trykke før en svinger siden en ikke har peiling på hvor knappen er etter en har begynt å svinge.Resultatet blir fort heller at i stedet for å dra med seg spaken så blinker de ikke i det hele tatt.
Samtidig er det jo litt ulempen med knapper på rattet - når en svinger vet en jo ikke opp/ned på rattet og hvor knappene er, siden de snus med rattet.
Sitat fra: BubbaJoFet på søndag 27. august 2023, klokken 17:53Tesla hevder seg også å være en premium produsent. Bagasjeplass er mindre enn i MY, selv med 10 cm ekstra i lengden. Støydemping vet jeg ikke, men en 2023 MYP er ikke veldig dårlig. 2021 MY ikke fullt så bra.Ordet "premium" er blitt meningsløst.
EL7 er vel mer i samme segment som Q8, knappe 5 meter, har luftfjæring og kan trekke 2 tonn på henger. Der ligger vel G9 også.
Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 26. august 2023, klokken 18:21Da er nok det forklaringen på prisen. Demo- og utstillingsbiler har rabatter. Trenger ikke bety noe for prisene ellers.Sitat fra: VoltWay på lørdag 26. august 2023, klokken 15:30Hvordan så du at det var tidlig 23-modell? Var det en ny eller demobil?
Hvordan kan bilen ha ligget så lenge i systemet uten å blitt solgt?
Ser av og til biler uten hengerfeste, men da er de ~10k billigere.Sitat fra: Svk på lørdag 26. august 2023, klokken 15:20Har de begynnt å lage RW i tyskland?De leverer RWD fra Tyskland ja. Se oversikten over nylig registrerte nederst på siden her: https://teslastats.no/
Den med BYD batterie,er den kommt i produksjon??
De merket med "DE-RWD" er fra Tyskland.
Det kommer noen fra Kina òg, men det er biler som har reist halve jorden rundt, så de er noen uker gamle.
Garantien varte til Januar 2028
Sitat fra: Svk på lørdag 26. august 2023, klokken 15:38Kun quicksilver?Nei, kolonnene henger ikke sammen bortover. Det er først antall basert på farge, så antall basert på år og så antall basert på farge.
Sitat fra: Svk på lørdag 26. august 2023, klokken 15:20Har de begynnt å lage RW i tyskland?De leverer RWD fra Tyskland ja. Se oversikten over nylig registrerte nederst på siden her: https://teslastats.no/
Den med BYD batterie,er den kommt i produksjon??