Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Clips

#1
Lade hjemme / Sv: Hva tok bilen imot av lading? Easee Home
lørdag 15. august 2020, klokken 06:52
Sitat fra: jevel på onsdag 12. august 2020, klokken 22:12
Du kan ta ut rapporter basert på RFID-tag.

Hei, er det noen som kan forklare hvordan man tar ut rapporten eller hvor jeg finner den? Jeg klarer å registrere RFID-brikkene mot laderen men finner ingen plass hvor jeg kan se hvor mye hver RFID brikke har ladet.

Mvh Clips
#2
Jeg gav opp undersøkelsen.. den spør først om jeg eier en Tesla og jeg svarer NEI. Så kommer oppfølgerspørsmål: Hva bruker du Teslaen til, og så spørsmål om hvilke faktorer som var viktig når jeg kjøpte Tesla.

Dersom undersøkelsen kun er for Tesla eiere bør den stoppe når man svarer nei på første spørsmål. Er den for "alle" bør spørsmålene endres.

Bare mine tanker en mandags morgen.. :)
#3
Hyundai KONA / Sv: >50kW ladere og Kona
tirsdag 05. november 2019, klokken 09:52
SitatPrøv å slå av igjen uten å trykke på bremsen.

Det er litt flaut å innrømme men det var faktisk det som var problemet. Fikk svar på det i en annen tråd men takk likevel!   :+1:
#4
Hyundai KONA / Sv: Extralys på kona
mandag 07. oktober 2019, klokken 10:43
Er enig i at det ikke var direkte vakkert men skjønner jo argumentet ditt. Hva med ryggelys, har du laget noe der? Jeg vurderer å bestille noen ledstriper å montere på undersiden av skjermen/støtfangeren. Dersom noen har laget noe slik så setter jeg pris på bilder og erfaring.
#5
Hyundai KONA / Sv: Kjempetrøbbel med ladeluka!
torsdag 03. oktober 2019, klokken 11:44
 :+1: :+1:
#6
Hyundai KONA / Sv: Kjempetrøbbel med ladeluka!
torsdag 03. oktober 2019, klokken 08:01
Hadde satt pris på om noen som har fått dette montert tar et bilde og laster opp.

#7
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
tirsdag 01. oktober 2019, klokken 08:32
Sendte en forespørsel til Easee og fikk rask tilbakemelding om at funksjonen kommer når APP blir klar mot slutten av året. (De skrev riktignok ikke hvilket år  :D)

#8
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
mandag 30. september 2019, klokken 09:19
Hei, jeg vurderer Eassee/Tibber ladestasjon men har en utleieleilighet hvor leieboer også trenger å lade i blant. Har laderen noen funksjon for å skille mellom brukere og registrere forbruket? Funksjon for RF-brikke eller kode etc?

Ser at Zaptec har dette men kan ikke finne informasjon om Easee også har en slik funksjon.
#9
Hyundai KONA / Sv: Power-knappen og lading
tirsdag 24. september 2019, klokken 08:41
Aha!! Nå kommer det seg   :D Det er fordi jeg alltid holder inne bremsen når jeg trykker på powerknappen. Fantastisk! Takk til begge! :+1:

#10
Hyundai KONA / Sv: Power-knappen og lading
mandag 23. september 2019, klokken 11:43
Takker for svar.  Jeg er med på det med å stoppe på ladingen på laderen. Utfordringen eller spørsmålet mitt, som kanskje var noe uklart, er mer angående bruk av power-kanappen. Dersom den trykkes på etter at lading er startet, er det ingen måte å stenge ned igjen uten å koble fra laderen først. Det er da heller ikke mulig å låse døren og gå fra bilen.

Med andre ord, er jeg dum nok til å trykke på knappen etter at lading er startet må jeg ut av bilen, stenge ladingen, trekke ut kontakten, så slå av bilen (power-knappen), så koble til lading igjen før jeg kan låse og forlate bilen.   

#11
Hyundai KONA / Power-knappen og lading
søndag 22. september 2019, klokken 16:42
Hei, en ting jeg lurer fælt på vedrørende Konaen.. Dersom jeg trykker på power-knappen samtidig som bilen lader, så starter systemet opp men jeg får naturlig nok advarsel om at laderen må kobles fra før jeg kan kjøre. Dette er noe jeg gjør dersom jeg vil høre på musikk eller ha på varme mens jeg venter på at bilen skal lades. Men jeg finner ingen måte å slå av systemet igjen. Trykker jeg på power-knappen så skjer ingenting. For å stenge ned må jeg koble fra ladekabelen. Men siden den er låst i bilen må jeg inn på menyen og sette ladegrensen ned til under nivået laderen er på nå. Da først kan jeg trekke ut laderen.

Veldig tungvint dette. Er det jeg som har misforstått og gjør noe galt her?
#12
Ja og det er ikke den eneste butikken. Siden jeg ikke finner annonsen lengre skal jeg la være å nevne navn. Men jeg ble overrasket da jeg så en offisiell leverandør i sin bruktbilavdeling solgte helt ny Kona (trolig en som en kunde hadde avbestilt) til over 400.000,- Forundrer meg at de driver på slik og ikke heller tilbyr bilen til en som allerede står på venteliste.

Nå skal jeg for ordens skyld legge til at det kan være en kunde som har bedt de ta bilen i kommisjon og at det er kunden som setter prisen. Uansett syndes jeg det er i grenseland.
#13
Hyundai KONA / Sv: Noen som har installert kamera i sin Kona Electric
tirsdag 20. august 2019, klokken 13:54
Kan jo høre med denne butikken, de selger Kona med "360 graders camera rundt bilen" og "Ryggekamera 360 visning". Antar det hele er en feil og at selgeren bør lese seg litt opp på grader   :laugh:

https://www.hyundai.no/forhandlere/buskerud/birger-n-haug-buskerud-as/bruktbil/149514570
#14
Hyundai KONA / Sv: >50kW ladere og Kona
søndag 07. juli 2019, klokken 18:08
Ok, det høres betryggende ut. Jeg har så langt kun ladet vet 50% og 60% for å teste ladebrikke og at jeg får det til å fungere. Begge ganger med temp rundt 15 grader. Får prøve litt forskjellig fremmover men nå er bilen parkert og de blir ferie noen uker.  8) : :D
#15
Hyundai KONA / Sv: >50kW ladere og Kona
søndag 07. juli 2019, klokken 10:59
Takker for svar. Nå ble jeg sittende å se litt youtubevideoer i går kveld og til min overraskelse ser det ut for at Konaen ikke lader raskere. Legger ved link til video dersom det er lov her. Der ser en tydelig at ved ca. 57% batterikapasitet så reduseres ladehastigheten til 22-23kW. Skuffende men ikke noen krise for min del. Kort sagt betyr det at mine beregninger for ladetid ved hurtiglading vil ta omtrent dobbel så lang tid som jeg tidligere trodde. Lærer så lenge man lever.

https://www.youtube.com/watch?v=I51ICHqWDLQ
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA