Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lars Ivar Hukkelås

#1
Rust / Sv: Min 2013-Leaf RUSTER OPP INNVENDIG!!
mandag 18. juni 2018, klokken 00:01
Er det flere som har opplevd lignende problemer?
#2
Euroleaf / Sv: Fransk-importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 18:11
Dersom jeg kjøper av en person som kjøpte bilen fra et firma som hadde importert den fra Frankrike, kan jeg da gå på det firmaet som importerte den ved en eventuell garantisak, eller vil dette kun gå på personen jeg kjøpte bilen av?
#3
Euroleaf / Sv: Fransk-importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 17:18
Er 160 000 for en stort sett strøken 2014 tekna som har gått 38 000, innafor eller for mye?
#4
Euroleaf / Sv: Fransk-importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 15:12
Hvordan vil reklamasjon fungere i forhold til en "norsk" leaf?  Så vidt jeg har forstått, så vil en "norsk" leaf dekkes av 5 års reklamasjon fra Nissan, selv om den selges via en privatperson, mens jeg er mer usikker på en franksimportert?
#5
Nissan / Sv: Fransk importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 01:09
Beklager med dobbelt opp med poster.  Jeg tenkte at Leaf 2010-2017 var et mer passende sted å poste dette så skrev den på nytt der, men får ikke til å slette denne posten.
#6
Euroleaf / Fransk-importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 01:06
Jeg vurderer å kjøpe en Nissan Leaf Tekna, men det er et par ting som gjør at magen vrir seg. 

Selger påstår at det er en 2015 modell.  Nå ble den registrert første gang i Norge i januar 2015.  Den ble første gang registrert i Frankrike i juni 2014. 

Det andre er at selger hevder at den har vinterpakken.  Jeg har snakket med firmaet som importerte bilen hit til Norge, men de nekter å gi meg en skriftlig bekreftelse på at dette er tilfellet.  Jeg spurte om det var noe sted jeg kunne ringe og spørre eller noen jeg kunne kontakte, men det var det ikke ifølge denne selger. 

Jeg bryr meg hovedsaklig om at batteriet er pakket inn med mulighet for varme om vinteren.  Den har ihvertfall ikke lyktespylere slik de nordiske leafene har.

Siden selger nekter å gå ned noe i pris på grunn av det jeg har påpekt og jeg er urolig for hva dette vil gjøre med prisen på bilen når jeg ønsker å selge den igjen på ett eller annet tidspunkt. 

Innspill mottas med takk.
#7
Nissan / Fransk importert Nissan Leaf Tekna
søndag 17. juni 2018, klokken 00:54
Jeg vurderer å kjøpe en Nissan Leaf Tekna, men det er et par ting som gjør at magen vrir seg. 

Selger påstår at det er en 2015 modell.  Nå ble den registrert første gang januar 2015.  Den ble første gang registrert i Frankrike i juni 2014. 

Det andre er at selger hevder at den har vinterpakken.  Jeg har snakket med firmaet som importerte bilen hit til Norge, men de nekter å gi meg en skriftlig bekreftelse på at dette er tilfellet.  Jeg spurte om det var noe sted jeg kunne ringe og spørre eller noen jeg kunne kontakte, men det var det ikke ifølge denne selger. 

Jeg bryr meg hovedsaklig om at batteriet er pakket inn med mulighet for varme om vinteren.  Den har ihvertfall ikke lyktespylere slik de nordiske leafene har.

Siden selger nekter å gå ned noe i pris på grunn av det jeg har påpekt og jeg er urolig for hva dette vil gjøre med prisen på bilen når jeg ønsker å selge den igjen på ett eller annet tidspunkt. 

Innspill mottas med takk.
#8
TEST TEST TEST / test
søndag 10. juni 2018, klokken 00:19
test
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA