Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Napoli

#1
Takk for gode tilbakemeldinger. Det viser seg å være defekt DU, men SC Kristiansand hadde ikke sett denne feilen før.
Jeg tok sjansen på en Danmarkstur i høstferien, på tross av lyden. Der har den blitt kjørt "teslafart" på motorvei tur/retur Hirtshals-Billund. Dette var tydeligvis det som skulle til for å fremprovosere feilen ordentlig. Da jeg kom hjem til Norge fikk jeg varsel "Car needs service. Car may not restart." Så bilen ble levert på SC KRS. Resultatet derfra er ny DU inn - denne hadde de på lager, og byttes på dagen.
#2
Jeg har en 2015 P85D som har en slags motorlyd (som i en gammel ICE med høyt turtall). Lyden begynner rundt 30km/h og øker i styrke jo fortere jeg kjører. I rundt 100km/h høres det ut som en ICE som ligger på 4000 omdr/min. Har hatt den hos Tesla, som mener det er hjulene, men jeg får ikke det til å stemme. Jeg har samme lyd med både 21´Turbin, 20´Model X Slipstream og på vinterdekkene som er 19´base.
Lyden er konsekvent, avhengig av fart. Dvs - det utgjør ingen forskjell om jeg slipper gassen, eller om jeg gir gass. Bremser jeg synker intensiteten, men lyden er der allikevel.

Forslag?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
onsdag 11. september 2019, klokken 11:25
Enig. Dette er håpløst av Tesla - og de bør snarest rette opp i dette.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
tirsdag 20. august 2019, klokken 11:40
Jeg sliter med samme ladefart som @muffinman. For min del gjør det bilen bortimot ubrukelig i jobbsammenheng - og den er pr nå redusert til pendlerbil for kona.
Dersom det skulle komme et gruppesøksmål på dette slenger jeg meg på - og gir gjerne fra meg den lille data jeg har.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
torsdag 18. juli 2019, klokken 07:30
Jeg har nå hatt bilen inne hos Tesla SC i Kristiansand etter å ha feilmeldt ladehastighet og at bilen ikke vil lade til 100%. Der fikk jeg beskjed om at de ikke ser noe feil på batteriet. De bad meg også om å dokumentere når jeg evt har problemer med ladingen (de vanlige parametrene - hvor lenge kjørt, utetemperatur, SoC, klokkeslett/dato osv).
At jeg ikke får ladet til 100% hevder de er en bug - og vil rettes i update.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 12. juli 2019, klokken 22:24
Sitat fra: CorsoDante på fredag 12. juli 2019, klokken 09:58
Sitat fra: Napoli på fredag 12. juli 2019, klokken 09:00

Tesla har solgt en bil med en bestemt rekkevidde og en bestemt ladehastighet. Dette kan de ikke bare fjerne over natten.

Du er vel kjent med hvilke forbehold Tesla har tatt ift. gjenstående rekkevidde på batteriet?

Jeg er derimot ukjent med hvilken ladehastighet de har solgt inn (garantert). Hva er det som gjelder her?

Onde tunger vil for øvrig ha det til at Tesla har implementert denne oppdateringen dels pga. sikkerhet og (poenget) dels pga. å øke salget av nye teslaer.

Ja, jeg er kjent med forbeholdene Tesla har tatt om gjenstående rekkevidde - men de sa vel aldri at "det kan hende at vi fjerner en del rekkevidde via software update"? De har forøvrig solgt en bil med 253 miles rekkevidde som ny.
Superlading har de vel kun gitt en beskjed om at det kan lades med "opp mot 120kw" (så er det opp til dem å si hva "opp mot" er).
Så Tesla har vel helt sikker sitt på det tørre her - ingen løfter gitt, kun oss "dumme kunder" som har antatt at det vi har idag, antageligvis er der imorgen også... 

https://ev-database.org/imp/car/1034/Tesla-Model-S-85D
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
fredag 12. juli 2019, klokken 09:00
Sitat fra: Hodetelefoner på fredag 12. juli 2019, klokken 06:15
Det er to år siden jeg hadde 57kW ved 57%. (Kunne få litt høyere hvis jeg ankom lader med 40%).
Det er to år siden dette ble diskutert på Facebook også.  Så glem at dere har lavere lade hastighet en før. Det er helt normalt. Vært lenge.
De av dere som ikke tror dere har hatt noe redusert kapasitet før nå. Dere bør sjekke opp degradering av litiumbatteri ;)
Tesla har begrenset litt av toppen nå.

Enkelt forklart: har de 4 kilometerene rekkevidde så mye å si for deg? Så måtte du uansett kjøpt ny bil innen noen måneder, for batteriet din degraderer seg hele tiden.
Mvh P70D (P85D) ;)

Kan godt hende at dette er normalt for deg. Og at du har hatt en utfordring med din bil. Jeg har ikke hatt disse problemene før de kom over natten for ca to uker siden.
Jeg bruker SuC kun på tur og i jobbsammenheng (kjører langt og mye i jobb) - og lader da fra rundt 10-20%SOC til rundt 60%SOC. Dvs at jeg pleier å kutte ladingen når jeg får mindre fart enn 60KW. Dersom jeg skulle kuttet ladingen på 60KW nå, måtte jeg kuttet ladingen på 30%SOC. Og ved 60%SOC får jeg 37KW (som jeg normalt har fått ved rundt 80% SOC). At bilen i tillegg gir meg litt mindre rekkevidde spiller egentlig ikke så stor rolle - det er sjeldent jeg lader helt fullt opp uansett. Men i jobbsammenheng er det håpløst å stå 1 time ekstra iløpet av en dag på SuC.

Tesla har solgt en bil med en bestemt rekkevidde og en bestemt ladehastighet. Dette kan de ikke bare fjerne over natten. Jeg ser levende for meg at Volvo hadde kommet hjem til alle eiere av en bestemt modell i løpet av natten, sperret 5. og 6. giret på bilen, og reist igjen.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
tirsdag 02. juli 2019, klokken 14:42
Jeg har sendt forespørsel via appen, om de kan sjekke hva som er feil med bilen min, da jeg opplever veldig redusert ladehastighet. Har ikke fått noe svar.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 01. juli 2019, klokken 22:07
Hiver meg inn på denne tråden. Jeg har en 2015 P85D. Jeg har den siste uken opplevd veldig redusert ladehastighet på SuC. Makshastighet ligger nå rett under 80 kw og denne reduseres til 50 kw allerede ved rett over 30%soc. Jeg har ikke sjekket om rekkevidden er redusert. Dere som faktisk har tatt dette opp med Tesla - har dere kommet noen vei med det?
Umiddelbart mener jeg at dette bør trigge en recall - man har jo tross alt kjøpt en bil med en forventet rekkevidde og løfter om ladehastighet.
#10
Jeg har en 2015 P85D. Da den var på 76 000 km fikk jeg nye bremseskiver/klosser foran på garanti, samt byttet håndbrekkskalipteren bak.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vask av Tesla Model S
onsdag 15. mai 2019, klokken 14:13
Jeg har montert LED bar. I forbindelse med monteringen av Led-baren, må jo frunken ut. Og synet som møtte meg under frunken var skremmende. Sand stort sett over alt, salt på en del ting og generelt ordentlig skittent.
Er det noen som har tips til fremgangsmåte for å vaske under frunken? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Eller blir det detailerbrush, støvsuger og en QD til slutt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA