Hvis man ønsker et jafs av elbilmarkedet pga. energikrisen, så spørs det om man ikke heller kjøper f.eks. Hyundai med P/E 20 ganger bedre enn Tesla, og som lager like gode elbiler.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Toalmar på mandag 27. mai 2019, klokken 20:30Sitat fra: creal på mandag 27. mai 2019, klokken 20:05Det blir bare spekulasjon. Her er det ingen som vet hva som skjer fremover.
Prisene skal ned - som på alle biler. I et to-tre års-perspektiv dempes dog verdifallet av innføring av moms eller andre avgifter. Forøvrig er nok en Model 3 med hengerfeste den bilen du i dag kan kjøpe ny som er minst utsatt for verdifall i årene fremover.
Sitat fra: Olemann på mandag 27. mai 2019, klokken 19:03
Artig å følge med på FINN nå om dagen, er nok en del uten h.feste som kommer på markedet etter hvert når de med leveres fra juni i noe volum.
Prisene har gått fra 490 og klatret regelmessig ned med 10k, nå ser jeg 460k er nådd, spennende og se hvordan dette fortsetter og når/om man knekker 450k for i praksis nye biler.
Tror nok det blir enda finere priser for bruktkjøpere etter hvert, dette er noe av det som gjør meg litt usikker på min reservasjon, selv om den er med h.feste.
Hva tror folket om prisutviklingen om 2-3 år når TM3 billigutgavene kommer til ca 300-350k, når model Y kommer og når det ev. kommer enda ny HW til våre LR AWD utgaver? Og selvsagt, når Volvo/VW/BMW kommer med reelle alternativer i samme periode (før MVA).
Sitat fra: Geirr på mandag 13. mai 2019, klokken 19:25
Ned 5-6 prosent hittil i dag. Dobbelt så mye som markedet. Tja, sikkert ikke dumt å dumpe aksjer i US selskaper som har store planer i Kina i disse dager...
Sitat fra: ModelS på onsdag 24. april 2019, klokken 08:21
Kanskje dumt spørsmål. Men dersom man bestiller nå så får man altså den nye modellen? Ser design studio er endret, så derfor jeg spør