Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - engolf

Sider: [1] 2 3 ... 28
1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: onsdag 26. februar 2020, klokken 23:18 »
Se här, ett par nya (billigaste) däck i rätt dimention kostar ca 1200-1300 kr, sen tillkommer kostnad på ca 200-300 kr för att få dem monterade/balanserade. För totalt ca 1500kr har du två helt nya däck:)
https://www.dekk-guru.no/search?vehicleTypes=PKW&vehicleTypes=RACE_PKW&vehicleTypes=LLKW&vehicleTypes=VINTAGE_PKW&vehicleTypes=OFF&priceCategory=recommended&width=175&profile=55&size=15&season=wi

2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: onsdag 26. februar 2020, klokken 22:00 »
Dessa är innanför, ja, men då måste du i så fall ha fälgar som passar (inpress, bultmönster, navhål).

3
Eventuellt (om batteriet har varit demonterat) kan man också kontrollera högspänningskablarna/fästpunkterna.

4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: søndag 23. februar 2020, klokken 17:59 »
Nope, 108X4 passar inte:(
Är fälgen på din bil skadad?
Om inte köp två nya/brukte däck och dra till t ex dekkteam för att få dem monterade/balanserade.

5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: lørdag 22. februar 2020, klokken 20:26 »
175.65/15 överstiger tillåtna 5% avvik i rullomkrets:(
Dessutom kan olika stora däck fram/bak göra att bilens ABS/intispinn uppför sig märkligt.

6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: lørdag 22. februar 2020, klokken 18:58 »
175.55/15:)

8
Jag läste tidigare att defekt värmare kunde göra att bilen inte startade, eller förlorade kraft under drift.
Att den inte tar emot laddning beror nog på defekt ombordladdare, inte helt ovanligt fenomen på trillingar.

9
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: onsdag 19. februar 2020, klokken 15:08 »
Att lägga om däck är varken dyrt eller svårt, en däckvekstad tar nog 100-150 kr inklusive balansering för ett hjul.

10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk dimensjon
« på: onsdag 19. februar 2020, klokken 12:29 »
Lägg ut bilder på skadan.
Hur gamla är däcken? är dem ca 5 år gamla hade jag värderat byta båda.

11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Justera ljuset på iOn
« på: mandag 17. februar 2020, klokken 22:49 »
Hej igen,
uppdatering om hållbarheten av nightbreaker:
i september monterade jag nya glödlampor, och igår (alltså ca 5 månader senare) slocknade en av min halvljuslampor. Typiskt hände det om kvällen några mil hämifrån, men jag hade en reservlampa liggande i bilen och lyckades byta den på plats. Förra settet höll nästan ett år innan jag bytte ut dem.

12
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Mangler vel noe her?
« på: lørdag 08. februar 2020, klokken 12:32 »
Ja, det ändrar utseendet på bilen, och som du säger är AC-kondensorn väldigt utsatt för slitage där framme.
Jag hade liggande en bit alu-nätting (som bl a kan köpas på biltema: https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/eksterior-styling/grillnetting-2000019015). Jag klippte först ut en form i papp som passade perfekt i öppningen, och sedan klippte motsvarande i alu-nätting. Den är lätt att böja/forma, och väl inne sitter den fast utan att behöva fästas med t ex skruvar. Jag tog också en bit slang som jag skar upp på sidan och trädde den över kanterna på alunätet för att undvika repor i laken vid montering, men också för att den ska sitta ordentligt fast när man trycker in den.

13
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Peugeot iOn - Driftsproblemer
« på: fredag 07. februar 2020, klokken 18:26 »
Instämmer, 12,5 volt med bilen igång är aldeless för lite.
Laddspänningen varierar som regel mellan 14.3 v och 14.6 volt.

14
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Motorhavari Peugeot Ion
« på: torsdag 06. februar 2020, klokken 22:14 »
Är du säker på att det är elmotorn som har havererat?
Det är sällan elmotorer går sönder, och på trillingar är det väl girkassen (reduktionsgir) som är den svaga länken.

15
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Bytte celler i batteripakke Mjau
« på: tirsdag 04. februar 2020, klokken 21:39 »
Jag hörde historier om att trillingar måste in på verkstad för att rengöra polerna på högspänningskablarna som sitter under bilen. Såg du tecken på korrosion när du demonterade batteriet?

Sider: [1] 2 3 ... 28