Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - andy99

Sider: [1] 2 3 ... 49
1
Tesla SW og AP / Sv: Tesla Vision
« på: Lørdag 23. Juli 2022, klokken 21:27 »
Tja ifølge Teslabjørn er «Tesla vision is the shittiest thing I have ever seen in a tesla»
https://youtu.be/Wi0kmshoVDk
Så det er vel bare å glede seg til regn og mørketid….

2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
« på: Onsdag 02. Mars 2022, klokken 15:52 »
Jeg har prøvekjørt Y og Ioniq5 for å bytte ut X. Trenger ikke like stor bil som før og vil ha en ny.

Valgte til slutt Ioniq5 - fordi:
HUD
Selvåpner bakluke
bedre sete
kjøling i sete
display bak ratt som viser blindsoner som kamera
mye bedre baksete
fartsgrense-avlesning som er korrekte
viskere som virker på auto
bedre støydempet
Ingen ghostbraking
Android Auto
5 års garanti uten km-begrensing

Det som er bedre med Y
autopilot er bedre (der fartsgrensene er korrekt)
talekommando er bedre
navi er bedre

Etter å ha kjørt Tesla i 7 år, er "Service" på tidenes lavmål, der de sier "bilen din har gått over 100.000, så dette dekkes ikke på garanti" i annenhver setning i stedet for å faktisk se på bilen. Takk gud for EV Service, de er gode på service.
Som ny eier av model Y og tesla, savner jeg Hyundai og forhandler service. Tesla sin service og kundebehandling er helt latterlig. Hadde 50000 fine km i Hyundai Kona, men kjedelig med service hver 15 tusen. Det er jo løst med I5. Model Yen har alt hatt 2 besøk hos Tesla utenom service.

3
Hyundai KONA / Sv: Batteribytte.
« på: Fredag 28. Januar 2022, klokken 22:04 »
Jeg solgte min før batteribytte, jeg bare sendte mail til Hyundai Norge slik at de fikk overført bilen til ny eier i registeret sitt. Batteribytte styres av Hyundai Norge, ikke av forhandler.

4
Tesla SW og AP / Sv: Erfaring ved bruk av angrerett på software
« på: Torsdag 16. Desember 2021, klokken 12:33 »
Du kan kansellere innen 48 timer og pengene kommer tilbake med engang. (de bare fjerner reservert beløp på kortet.)
Så pass på å få testet sikkerlig i løpet av den første 48 timene. Du kan sikket angre kjøpet også vi angreretten, men da er det litt mer styr.

5
Tesla Owners Club / Undersøkelse – Hva synes du om Tesla Model 3 og Y?
« på: Tirsdag 07. Desember 2021, klokken 09:33 »
Pøs på med eder og galle, eventuelt ros for de som har det :P

 Siste frist for innsending er tirsdag 7. desember kl. 23:59

https://www.tocn.no/2021/12/undersokelse-hva-synes-du-om-tesla-model-3-og-y/

6
Tesla / Sv: Har Tesla blitt bedre?
« på: Torsdag 18. November 2021, klokken 15:14 »
Har MY fra første batch, ikke perfekt. Har skjev frontlykt, og passasjerdør som ikke er flush. Men alt er innafor tesla spec :o. Kundeservice, terningkast 1.

7
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
« på: Mandag 11. Oktober 2021, klokken 09:51 »
Tror @turfsurf mente at MY er RWD til vanlig og fronthjul slår inn inn når det er glatt. Og jo MY er RWD til vanlig, ikke permanent 4WD.

8
Dacia Spring Electric / Sv: Dacia Spring - billig elbil som kommer i 2021
« på: ſøndag 03. Oktober 2021, klokken 11:11 »
Da virker det som at denne snart er klar for Norge etter cold climage testingen.
Men tror det fortsatt er noe usikkert siden dacia.no ikke lister den som tilgjengelig model,  men fortsatt ligger som «skjult»

https://dinside.dagbladet.no/motor/provekjort-elbil-til-130-000/74290808



9
Model Y / Sv: Kjøpe nå eller vente?
« på: Fredag 01. Oktober 2021, klokken 14:28 »
Hadde nok ventet til det var bekreftet nytt større batteri i norge. Kanskje t.o.m etter at noen hadde fått testet ladehastighet på det nye batteriet fra kina. Dagens batteri har jo ikke de beste prestasjoner...

10
Model Y / Sv: "nødvendig" ekstrautstyr til Y
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 23:38 »
Allerede tomt nå. Regna med det var slik det ville gå, kun noen timers vindu for å få tak i.

Er så drittlei å ha det på kroken fra X, og har klaget på mangelen på mulighet for taklast, så det er uaktuelt å ikke prøve på taket. Og uten luftfjæring vil den nok "steile" litt også.
Det var fort, lover ikke godt i forhold til hengerfeste. Tipper det blir langt ventetid der.

11
Model Y / Sv: "nødvendig" ekstrautstyr til Y
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 23:02 »
Takbøyler er tilgjengelig i shopen nå...
Jeg har bestilt, tipper det fort blir utsolgt.

For en pris! Sammen med dumme fester og aerodynamikk gjør det valget enkelt for meg. Det blir bakboks heller enn takboks.
Enig at prisen var i overkant, men greit med originalt når den ikke har oppgitt taklast i vognkort. Og fortsatt usikkert når hengerfeste kommer. Går fort mot ski sesongen..

12
Model Y / Sv: "nødvendig" ekstrautstyr til Y
« på: Onsdag 15. ſeptember 2021, klokken 22:23 »
Takbøyler er tilgjengelig i shopen nå...
Jeg har bestilt, tipper det fort blir utsolgt.

13
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
« på: Tirsdag 14. ſeptember 2021, klokken 21:48 »
Byttet fra Tesla mod 3AWD til I5 Project 45. Har rukket å savne ladenettverk og kjørelengde. Var likevel rimelig fornøyd med I5 helt til min venn tok meg med i sin nye Mod Y forrige uke. Synes den var bra skrudd sammen og  bedre enn mod. 3 både interiør og plassmessig.

Etter kjøreturen angret jeg på at jeg kansellerte Mod Y. Det er en mer sporty bil, I5 minner meg mer om en komfortabel US bil som flyter avgårde. Det er en familiebil eller for den litt sedate og trygge.

Mod Y er kort og godt en kulere bil å kjøre selv om jeg fortsatt sklir litt på setet i kurver. Når den i tillegg har betydelig større lasteplass, lengre kjørelengde, bedre ladenettverk og ligger prismessig omtrent på samme nivå så blir den en vinner. Vurderer også at Mod Y vil holde seg bedre i bruktmarkedet. Den særegne I5 kan fort bli oppfattet som kjedelig. I konkurransen med Kia EV 6 og andre er jeg redd I5 kan bli en taper, ikke minst fordi de var kjipe på batteriet og ikke valgte 77,4 kwt batterier som den lanseres med i USA. Da ville den også ha ligget likt med Mod Y på kjørelengde.

Vel, så har jeg dummet meg ut igjen, ikke noe nytt sier min kone, som ville ha Mod Y! Ikke minst hadde jeg bløffet med at det var Dog Mode i I5, nå blir det helvete hver gang bikkja skal være 10 minutter alene i bilen.
Tror du skal være fornøyd med valget :).
MY er langt i fra noen perfekt bil. Nevner komfort, plastseter og støy som noen nøkkelord.. Men den har noen fordeler også.

14
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
« på: Tirsdag 14. ſeptember 2021, klokken 21:45 »
Jeg kan legge til et argument for Ioniq 5, den er vanntett. Bakluka til Y tålte visst verken maskinvask eller vask med høytrykksspyler. Lakk vann som bare det inn i bagasjerommet. Ikke videre imponert…
Hvor har du dette fra?
Kan eksisterende eiere av Y bekrefte dette?
MY holder rimelig tett i vask, noen dråper fra en passasjerdør er alt på min. Rammeløse vinduer er ikke de beste til å tette.

15
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 14. ſeptember 2021, klokken 12:37 »
Det stemmer ikke.
Det står fortsatt samme tekst under punkt 15 på nye biler, også model y

Sider: [1] 2 3 ... 49