Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Goglex

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Problemer med rekkevidden.
lørdag 11. august 2018, klokken 16:56
Takk ThomasEL. Jeg fikk mye ut av det. Tror ikke jeg tar sjansen å "kjøre i blinde" til vanlig, men jeg kan jo komme i en situasjon der jeg trenger å vite at jeg har 6.6kwt igjen. Etter det jeg forstår kan jeg da regne med iallfall å kunne kjøre 3-4 mil til om det skulle bli nødvendig. (44km med et forbruk på 0.15kwt/km) Akkurat hva jeg var ute etter:)
Tar batteriet skade av å havne i skillpaddemodus?
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Problemer med rekkevidden.
onsdag 08. august 2018, klokken 18:23
Sliter litt med å "lese" rekkevidden. Hvor mye har en å gå på når bilen nærmer seg "tom" og prosentrekkevidden blir borte fra displayet?
Hva mener du ThomasEL med: "Very low battery warning? 0% i displayet? Skilpadda?"
#3
Har kjørt min leaf i  ca 9.000km. Anslår ca halvparten på e6 oslo-lysekil(Sverige) Min erfaring er at autopilot fungerer godt på motorvei. Jeg pleier å slappe mer av i bevegelsene på rattet, og ser jeg at "kysten er klar", føler jeg meg mer sikker om jeg må sette på meg solbriller, drikke litt vann eller trykke på musikken osv. Filskiftevasler fungerer godt om en har glemt å følge med i speilet. Men det mest geniale med "selvkjøringen" er den aktive cruiskontrollen. Den følger trafikken perfekt. Det er nesten skummelt å overlate bilen til å bremse ned ved enkelte tilfeller, og i starten hadde jeg bremsefoten klar. Eneste jeg skulle likt å få svar på er om den aktive bremsingen kobler ut om en er nær bremsepedalen. Da ville det jo kunne oppstå en farlig situasjon, om en "stanser" systemet og ikke stoler på bilen. I alle tilfeller kan en følge med i displayet at den har "sett" bilen foran. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med disse løsningene Nissan har kommet med.
#4
Jeg har hatt problemer med innlogging siden i går. Får samme feilmelding som deg. Appen (også Eva) har også fungert bra fra april til i går. Jeg håper det er en systemfeil, som rettes opp snarlig.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Oppstartsmeny
søndag 08. juli 2018, klokken 16:01
Når jeg starter opp bilen, kommer kartet først opp på connect skjermen. Tidligere pleide den å starte rett i «meny». Veldig irriterende, da jeg først må trykke «meny» før jeg kan velge eks CarPlay. Dette skjer hver gang, og jeg har lest instruksjonsbok/nett (og prøvd klikk og se/lær metoden i bilen) i lang tid, uten av å finne ut hvordan jeg får systemet til å starte opp der jeg vil. Noen som vet hvordan?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: ProPilot
fredag 06. april 2018, klokken 22:22
Er det noen som har noen erfaringer å dele med bruk av propilot. Kan man eksempelvis kjøre på motorvei og samtidig være uoppmerksom noen sekunder for å styre med musikk eller lignende?
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
tirsdag 03. april 2018, klokken 17:43
Er det noen risiko ved bruk av denne dingsen? Ser bla at verksteder bruker den til diagnostikk. Vil jo ikke "rote" til noe; feilmeldinger som feilaktig kvitteres ut osv
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Bil til strømnett
søndag 01. april 2018, klokken 17:49
Nissan reklamerer med at bilens batteri kan levere til strømnettet når strømprisen er høy. Vil ikke dette forkorte batteriets levetid? Etter det jeg forstår forringes batteriet for hver utladning/opplading.
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
fredag 23. mars 2018, klokken 09:03
Hei

Må man ha en obd2-adapter for at leaf spy skal virke. Og hvor kobler man evt denne til bilen, er det et "skjult" inntak?
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny Leaf klarte bare 20 mil
mandag 19. mars 2018, klokken 20:20
Jeg har en hytte som ligger 16mil hjemmefra. Vil en slik avstand kunne dekkes ved eks 20grader minus?
#11


Samtidig ser jeg at det er registrert 1473 Leaf 40kw så langt i år så da bør jo mange få bil ganske snart.
[/quote]

Hei

Ser mange referer til antall registrerte biler. Hvor finner man denne informasjonen?
#12
10oktober er kanskje ikke så tidlig, men fikk et svarskjema 26januar for henting på røyken.  Der stod det at de ville ta kontakt om kort tid for å avtale levering. Ikke hørt noe før jeg nå altså får beskjed om at den ikke er kommet til landet. I samme skjema står det at jeg var en av de første som bestilte le, og følgelig vil være blant de første med leaf på veien. Men som det blir sagt her, kanskje får jeg med sommerdekk, og april er jo en fin mnd for service+skifte av dekk samtidig. Om det blir april da.   
#13
Hei

Skrev kontrakt på min LE 101017. Ventet lenge i spenning. Ble ved flere anledninger forsikret om at jeg kom til å være med første båt til Norge. Fikk i dag melding om at min Bil ennå ikke hadde kommet til Norge.

Noen som vet om det er mange LE som ennå ikke er ankommet landet? Må jeg kanskje vente på flere båter.

#14
De må gjerne selge acenta som de vil og tjene penger. Men når de bruker tid på å klargjøre biler(acenta) solgt i februar, slik at jeg må vente lengre på min (le) som ble bestilt i oktober, blir det feil i mine øyne. De velger selv hva de prioriterer, og det er ikke trofaste kunder som kjenner Nissan fra før og kjøper en modell usett. Og, det er ikke (heldigvis) slik at alle som driver bedrifter setter penger før kvalitet, ærlighet og anstendighet. Dette føler jeg ikke stemmer med Bnh (follo)
#15
Problemet er jo at klargjøring av Acenta fører til senere levering av LE. Kynisk spør du meg. Det var et tydelig salgsargument at de som kjøpte LE skulle få de første bilene. At selger forsvarer ventetiden med at leveringsdato ved kontraktsinngåelse (april) ikke er endret, endrer ikke grådigheten til forhandlere, som er mest opptatt av å tjene penger ved å servere nykjøpte biler på et sølvfat.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA