Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - knilsen1

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Antispinn
mandag 12. mars 2018, klokken 14:09
Sitat fra: tnilse på mandag 12. mars 2018, klokken 13:02
Sitat fra: jman76 på mandag 12. mars 2018, klokken 12:11
Jeg kjører opp min brattbakke med Eco på og ESP avslått. Savner inntil videre ikke min gamle Subaru Forester...

Det er godt å høre! Jeg gjør akkurat samme overgang fra forester til leaf 2018. Overgangen fra permanent 4x4 til forhjulsdreven er stor i seg selv. Overgangen fra diesel til elektrisk på toppen gjør dette ekstra spennende! Kommer dog til å beholde foresteren, da en skal lete lenge etter en bedre vinterbil enn den!

Er det et poeng å ha ECO påslått for å unngå hjulspinn? ECO reduserer vel noe av pådraget?

Fant den på første innstilling i menyen. Da skal jeg prøve å slå av ESP. Opplever du at det har effekt å slå på ECO? Blir jo mindre "umiddelbar kraft", så mulig det også vil hjelpe. Får teste litt ut.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Antispinn
mandag 12. mars 2018, klokken 11:52
Er det noen måte å slå av antispinn på? Antispinn og ESP er ikke det samme?
Jeg har en liten bakke opp til hovedveien. Når det er kommet litt nysnø, som i dag, trenger jeg litt fart for å komme opp bakken. Opplevde i dag at antispinn slo inn for aggressivt, slik at jeg ikke fikk nok fart til å komme meg opp i bakken. Måtte rett og slett gi opp. Noen andre som har erfaringer/kunnskap rundt dette?
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstrautstyr på 2018 leaf
torsdag 08. mars 2018, klokken 23:10
Hentet ut min bil i dag og nevnte disse ville prisene på haifinne som florerte. Sa også at noen hadde sagt at prisen ble justert fordi jobben var så stor. Da bare lo han. Det var en jobb som tok maks 20 minutter. Jeg betalte som jeg skrev 2770. Dette var i følge den samme selgeren en pris de da hadde en god fortjeneste på.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstrautstyr på 2018 leaf
onsdag 07. mars 2018, klokken 08:17
Jeg får bilen i morgen. Etterbestilte haifinne for 12 dager siden. Det kostet 2770,- ink montering.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / LE vs 2. ZERO
mandag 05. mars 2018, klokken 11:38
Snakket akkurat med min selger i Drammen. Får bilen om et par dager, men ser at Typebetegnelsen i kontrakten er endret fra LE til 2.Zero(måtte få ny kontrakt da jeg la til litt ekstrautstyr). Ringer da tilbake og spør hva dette betyr. Svaret er at Nissan har endret betegnelsen fra LE til 2.Zero. Er "LEAF 40 kWt 2.Zero With LED front headlights" som er den fulle betegnelsen

Andre som har opplevd liknende eller har noen kommentarer til dette?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstrautstyr på 2018 leaf
fredag 02. mars 2018, klokken 09:29
Sitat fra: Stig85 på fredag 02. mars 2018, klokken 08:26
Fikk pris fra forhandler på ekstrautstyr på min Tekna ferdig montert...  :o

Haifinne                          kr. 5350,- (mye monteringstid)
Dørterskler m/lys             kr. 5010,-
Fotbrønnbelysning            kr. 2990,-

Flere som vil gå sammen om å bestille fra England e.l.?
Uten britisk moms koster det samme utstyret henholdsvis 129£, 166£ og 61£...

http://www.glynhopkinpartsonline.co.uk/category/Parts___Accessories/Nissan/Nissan_Accessories/Electric_Vehicle_Accessories/LEAF_Accessories/LEAF__ZE1E__2018_,i.html

Var da veldig stor forskjell i prisene på utstyr i England? Nesten 1000,- i forskjell bare på takstativet...
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisøkning tilbehør
torsdag 01. mars 2018, klokken 22:48
Takk
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisøkning tilbehør
torsdag 01. mars 2018, klokken 22:30
Har du lenke til den nedlastingen?
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Prisøkning tilbehør
torsdag 01. mars 2018, klokken 21:46
Ser at prisen på haifinne har gått opp fra 2770 til godt over 4000. Er jo en vill pris?
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: CarPlay - plug and play?
onsdag 21. februar 2018, klokken 12:16
USB-porten som kobler telefon til CarPlay, lader den også?
#11
Jeg var i kontakt med disse https://www.gytisautek.no/ angående bagasjeromsmatte. Da sa de at 1-2mnd etter lansering ville de ha dette på lager. Ser at pris(på den gamle) er under halvparten av original. ser også at de har skvettlapper.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Leaf-spy
søndag 18. februar 2018, klokken 07:56
Som snart eier av Leaf LE, hvorfor skal jeg ha Leaf Spy? Er helt ny med EL-bil og får min bil medio mars.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Riper i lakken
onsdag 14. februar 2018, klokken 12:15
Ser og hører mange snakker om å behandle bilen med Ditec. Samtidig så hører jeg at noe som heter DropOff er hakket bedre. Skal visstnok inneholde mer keramikk enn andre varianter.
Noen som har erfaringer på dette feltet?
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Riper i lakken
fredag 09. februar 2018, klokken 15:33
Automobilkompaniet (nå Mobile) Drammen.
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alternative felger
fredag 09. februar 2018, klokken 14:18
Fikk bekreftet av forhandleren i dag, at jeg bare kunne levere dekk/felger der noen dager før overlevering av bilen, så monterte de på bilen.  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA