Anbefaler også å teste Tang, jeg er også svært fornøyd med min bil. Ganske annerledes kjøreegenskaper på den kontra hva du beskriver i e-hs9

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Blitz på fredag 28. januar 2022, klokken 12:00
Jeg er helt enig at Hongqi ikke er for alle, men jeg tror vi kan være enig om at det er "mye" bil for pengene på godt og vondt
Jeg mener fortsatt at for meg virker Nio med 75 kwh pakken som koster ca det samme Tang som et langt bedre kjøp siden den den selv i standard utgave har en del utstyr og kvaliteter som Tang ikke har, som for eksempel aluminiums karosseri og muligheten til å bytte batteri.
Jeg er helt enig at Blade batteriet er er veldig bra, og har mange gode egenskaper, blant annet koster ca 20-30% mindre å produser, og kommer sikkert til å overleve bilen, bare synd denne besparelsen i dag ikke kommer kunden til gode.
Skal men kjøpe en bil fra et ukjent merke, og som ikke har noen erfaring med saltlaken som brukes på norske veier følt meg tryggere at bilen hadde et karosseri i aluminium.
75 kwh batterier i Nio er et hybrid batteri, en blanding av LFP og Lithium så det har noe av de sammen egenskapene (mange ladesykluser) som blade batteriene. Nio har nå startet et samarbeid med BYD (bruker CATL idag), så man skal ikke se bort ifra at du kan få kjøpt blad batteripakke til Nio om kort tid for en rimelig penge. I dag koster 75 kwh pakken 90 000.
Excellent Low-Temp Range Performance With 25% Less Range Loss
NIO has designed a complete thermal management software and hardware system for the standard-range battery (75 kWh), which reduces the range loss in low temperature by 25% compared to its LFP counterpart.
The comprehensive environment shielder applies low-thermal conductivity materials and innovative structural design for the source of heat loss in extremely cold environments to improve passive thermal insulation performance effectively. The intelligent thermal system coupling battery heat generation dynamically adjusts thermal control targets with battery heat to balance the drive experience and energy consumption. The radiant thermal compensation heater uniformly heats the battery cells to maintain the working temperature of the battery while taking into account the energy consumption. Furthermore, the hybrid layout of ternary lithium cells and LFP cells makes full use of the low-temp performance advantage of ternary lithium cells to improve the overall battery performance in low temperatures. The dual chemistry control algorithm precisely controls the performance of ternary lithium and LFP cells in cold temperature to improve the low-temp energy efficiency of the whole battery system.
SoC Estimation as Accurate as That of Ternary Lithium Battery
NIO's self-developed hybrid-cell battery SoC estimation system integrates the innovation of software algorithm and hardware application, which reduces the estimation error to less than 3%, reaching the ternary lithium battery SoC estimation level. The dual chemistry SoC algorithm fully utilizes ternary lithium and LFP battery systems to realize constant battery SoC estimation and guarantee accuracy. In addition, a high-power DCDC within the battery ensures fast, real-time, and balanced SoC calibration.
Application of the New-Generation CTP Technology
In addition, the 75 kWh standard-range battery is equipped with the new-generation CTP technology, which simplifies manufacturing and assembly by 10%, increases volume utilization by 5%, and increases energy density by 14% to 142 Wh/kg.
Starting today, the standard-range hybrid-cell battery (75 kWh) and the long-range ternary lithium battery (100 kWh) are available for new NIO car orders. The prices of NIO models with the new 75 kWh battery and their BaaS subscription remain the same as those with the previous 70 kWh battery.
Sitat fra: hELgenen på fredag 28. januar 2022, klokken 10:17
BYD ser nå i alle fall mye bedre ut enn Hongqi.
Så en Hongqi LIVE her om dagen - herregud hvor jeg skvatt . Trodde gravfølget var på vei.
Denne bilen,Hongqi, har et design og en fremtoning som ikke ligner noe annet på norske veier.
Dvs. den minner mest om en gravferdsbil selv om den også kan minne om en diger Rolls Royce også.
Dersom en vil ha bil som sklir inn i mengden - så er BYD et vesentlig bedre valg enn Hongqi.
NIO er heller ikke en bil som drar oppmerksomhet slik Hongqi gjør
Sitat fra: Blitz på mandag 20. desember 2021, klokken 10:13
Dette er fra pandaily.com/: Chinese EV and battery maker BYD has completed the Norwegian listing of its Tang EV and held a first car delivery event in Oslo on August 12.
The Shenzhen-based firm's Tang EV is equipped with blade batteries holding a capacity of 86.4 kWh, allowing for a cruising range between 505km and 565km. The subsidized price of the EV in China is 279,500-314,800 yuan ($43,152-48,602), while the price of the car in the Norwegian market is 599,900 Norwegian kroner ($68,105).
Prisen på $48.600 er med 13% moms, så uten moms og subsidier på $2800 er prisen i Kina $45800, i Norge er det som kjent ingen moms, så påslaget er ca $22700 eller ca 205 000 kr.
Jeg tviler ikke på at BYD Tang er en bra bil, men jeg tviler på at dette er marginer man kan opprettholde over tid. Vanlig margin for en bilprodusent er 9-12% mens Tesla har har ca 30% på model 3 og Y. Hvis man kan få marginer på 50-60% på å selge elbiler i Norge/Europa, vil det føre til en strøm av Kinesiske bilprodusenter til Norge/Europa som vil presse prisene og marginene ned, til glede for forbrukeren