Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Joltus

Sider: [1] 2 3 ... 98
1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Oppvarming
« på: Torsdag 11. Februar 2021, klokken 08:15 »
Rett inn nå 🤷‍♂️

Fant ut av det. Takk for tips ja!

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Oppvarming
« på: Onsdag 10. Februar 2021, klokken 21:09 »
Kommer ikke inn på noen av de appene plutselig. Samme passord som funker på Nissan youplus... 🤔

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Oppvarming
« på: Tirsdag 09. Februar 2021, klokken 22:12 »
Aaah. Takk for tips! Det var genialt.

Kona slutter litt pluss minus fra jobb. Så veldig greit å kunne bare restarte den automatisk

4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Se hvor mange kw du får under lading
« på: Tirsdag 09. Februar 2021, klokken 09:36 »
Ved av lading viser den bare 3 eller 6kw.

5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Oppvarming
« på: Tirsdag 09. Februar 2021, klokken 09:35 »
Hørte et tall på varmeapparatet. Det trekker ganske mye på maks.

Dette vil variere med varmebehovet. Er det iskaldt går det mer strøm. Når vi setter laderen på 32A får vi null trekk på batteriet.

I tillegg er ikke alltid 100 prosent 100 prosent når du begynner å kjøre. Sett flere ganger at bilen skal være fulladet og i display står det 98 eller andre verdier. Har nok litt med hvordan gom leser batteriet, noe som også påvirkes av kulda.

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Påkjørt - hva gjør jeg?
« på: Lørdag 26. Desember 2020, klokken 19:47 »
Da ordner ting seg.

7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Påkjørt - hva gjør jeg?
« på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 18:06 »
ALLTID! ALLTID! ALLTID skrive skademelding.

8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Brukt 40kwh LE vs N-Connecta / Accenta
« på: Onsdag 23. Desember 2020, klokken 09:03 »
LE blir gjerne solgt noe rimeligere siden de ble kjøpt noe rimeligere enn n connecta etter prisstigning. 🤷‍♂️
Vi kunne hvertfall solgt vår til en ganske lav pris og allikevel tenkt at det var ok.

9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: LEAF på drivein kino
« på: Mandag 07. Desember 2020, klokken 21:48 »
Ikke varme på min LE 40kwh heller.

10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf gått ut på dato?
« på: Fredag 04. Desember 2020, klokken 08:39 »
Hvordan bruker du acc hvis du slår av pro pilot? Trodde pro pilot var acc med steering assist....

Og ja. Ligger du uten steering assist på acc og går inn i en sving så vil den ikke aksellere og slakke av på pådraget. Det mener eg bestemt. Men det har nå uansett liten relevans, for det er nada smarthet over det, slik som tesla som slakker av før en sving basert på tidligere kjøringen i svingen.

Det merkes egentlig best om man mister bilen foran seg. Men på leaf funker det ikke like bra som på mondeoen da det kan virke som den må ha en del høyere rattutslag for å ikke aksellere i en sving.

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf gått ut på dato?
« på: Torsdag 03. Desember 2020, klokken 22:03 »
Den slakker av pådraget når det svinges på acc ja. Men planlegger ingenting.

Den slankingen på farten har ikke noe med pro pilot å gjøre. Det skjer om du har av steering assist også.

Min 2012 mondeo gjør akkurat det samme, men på en mye mer raffinert og forutsigbar måte.

12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf gått ut på dato?
« på: Torsdag 03. Desember 2020, klokken 18:07 »
Nei det blir slik på motorveien her og. Sakte pendling.

Ikke uten grunn den kalles linjeholder og ikke filholder blandet brukerne....

Mye med pro pilot som kunne vært mye bedre, som med så meget mye annet på denne bilen.

13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf gått ut på dato?
« på: Torsdag 03. Desember 2020, klokken 12:05 »
Samme her. E39 sørover fra Stavanger bruker eg mye pro pilot. Og motorveien. Setter den på med en gang. Virker den så virker den.

Men slår av steering assist hvis det blir for mye pling og eg kun vil ha acc.

14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf gått ut på dato?
« på: Onsdag 02. Desember 2020, klokken 14:52 »
Rapidgate problemet er en del mindre på 62kwh versjonen.

På 40kwh er det er relativt stort problem om man ofte kjører noe med enn 3-400 km på en dag.

15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: LEAF på drivein kino
« på: Lørdag 21. November 2020, klokken 22:53 »
Hvilken bilferge var det? Aldri opplevd å måtte stoppe den en gang!

Sider: [1] 2 3 ... 98