Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bennigullfot

#1
BMW i3 / Sv: Hurtigkjetting - Hvilken størrelse passer BMW i3
mandag 19. februar 2018, klokken 17:50
Har du prøvd den fra Biltema enda?
#2
BMW i3 / Sv: Batterivarmer fungerer ikke?
tirsdag 02. januar 2018, klokken 08:51
Sitat fra: TM på mandag 01. januar 2018, klokken 08:13
Sitat fra: 02jan på søndag 31. desember 2017, klokken 12:22
Da skulle du fått 10 grader på batteri, min gir rundt 9 grader i minus 5 , med lading på redusert ( 16 amp kurs).
Finnes det en enkel og trygg måte å lese av batteritemperaturen. Er det ikke en risiko for å endre noe ved å bruke system-menyen dersom man gjør noen feil ? Det er vel heller ikke noen grafisk visning som viser om batteriet er kaldt eller for varmt i instumentpanelet ?

Servicemenyen er kun «read only», det går ikke ann å forandre noe


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
BMW i3 / Sv: Batterivarmer fungerer ikke?
søndag 31. desember 2017, klokken 11:39
Batteriprosenten var ca 50% når jeg begynte å lade. Den ladet på 16a med maksimum ladestyrke. Utetemperaturen var -3,5c. Det er en 60ah modell


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
BMW i3 / Batterivarmer fungerer ikke?
søndag 31. desember 2017, klokken 01:12
Jeg aktiverte forvarming med klimatisering på bilen i dag 0930 (12 timer før), som sto på lading, men da jeg hentet den, var batteriet bare 0 grader. Hva er normalt hos dere?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
BMW i3 / Sv: Kjøpt ny brukt i3, batterifeil?
tirsdag 21. november 2017, klokken 12:33
Takk for veldig god hjelp!

Det var bare jeg som var i overkant skeptisk. Til den på en «langtur» på 130km, og rekkevidden har tilpasset seg kjørestilen min nå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
BMW i3 / Kjøpt ny brukt i3, batterifeil?
lørdag 18. november 2017, klokken 01:43
Hei!

Jeg kjøpte i dag en brukt i3 som kun hadde gått 10 000km. Siden jeg har en i3 fra før som har gått 50 000km, merket jeg fort at ting ikke var helt som de skulle. Jeg sjekket batterikapasiteten på begge, og det viste 18,7 kWh på den gamle og 18,3 kWh på den nye, noe som ikke gir mening i det hele tatt. I skrivende stund har den nye 90% og 78km mens den nye har 100% og 122km. Det er tydelig at batterikapasiteten ikke samsvarer med kilometerstanden på den nye. Noen som har hatt lignende erfaring?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA