Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joen

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: NAFs elbiltest
fredag 11. oktober 2019, klokken 16:43
SnittForbruk på 1.52 på 418km gir 63.5kWh total forbrukt på 62kWh leaf.
Kan det være at de har målt hvor mye de måte lade (~58kwh+ladetap)??
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Er det mulig med sovemodus i leaf.
fredag 16. august 2019, klokken 18:31
Hei.
Er det noen som har fundert på om det er mulig
å sove med varme på i leaf en. Alla teslas hunde modus. Uten lader tilkoblet.
På tomgang kan man normalt ikke slå av lys og  skjerm.??
#3
Hei
Jeg forstår at grønn kontakt og evt andre må ha positiv fortjeneste på sine tjenester. Elbil andelen har jo vært liten, og investeringskostadene store.

Men syns økningen er litt brutal (sett i henhold til utnyttelse av standard maks hastighet  50kwh)
Min tanke er at kWh andel er blitt for stor, mens tidsandel kunne heller ha vært mere utslagsgivende (hindre opptatt lader)

Grønn kontakt vil trolig miste en del omsetting i sommer - høysesong.

Tror bonus system, samt coop utbytte, krever høyere priser for å holde ønsket fortjeneste.

Jeg bestilte også via grønn kontakt app, Los ladestrøm. Her føler jeg meg lurt av G. K.   Var på bestillings infoen opplyst om spotpris + 3,75 øre påslag. +19kr i mnd.   Inkl. Gratis gratis fornybar energi i 3 mnd.
Var lite mere info i vilkårene du måte godta før bestilling.
Etter å ha fått los ladestrøm. Er påslaget virkelig 5,95 øre/kWh. Og viser seg at fornybar tjenesten som er obligatorisk videreført koster 1,90kr pr dag etter 3mnd. Blir svindyrt.

🤔
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Håpløst AC-/varmesystem
fredag 22. februar 2019, klokken 16:51
Jeg hadde tidligere litt dugg i bilen i sommer.
Men tror jeg holdte inne auto knappen?? , og mener dette endret auto styringen (muligens andel luft resirkulert) .
Kjører nå kun med heat / tidvis auto, meget lite dugg. Setter jeg på resirkulering får jeg litt dugg etter 30 minutt.


#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf E+ eller TM3?
fredag 11. januar 2019, klokken 15:32
De som ikke ser behov for varme i ratt, kan jo sammenligne det med gulvvarme på stua. Ikke nødvendig, men ikke det samme uten.??

Er ikke i tvil om at tesla m3, gir mye som eks. Leaf ikke har. Så det er fortsatt opp til hver enkelt hva vi vektlegger/hvilket behov vi har.

#7
Alt det andre / Sv: Android Auto
søndag 18. november 2018, klokken 15:08
Hei.
Jeg har ingen problemer med Huawei mate 10 pro. Med 8.0 versjon på tlf. Og siste Android auto.
Tror Huawei ordnet støtte i juli oppdatering.
#8
Har nissan innsett at propilot ikke var så bra som de reklamerte for? Ser følgende tekst er kommet på nissan.no

.....
ProPILOT er tilgjengelig på et begrenset utvalg av bilmodeller. ProPILOT er en avansert førerassistanse-teknologi og kan ikke hindre kollisjoner.

ProPILOT er beregnet for "Eyes on/Hands on" og kun for motorveikjøring (vei separert med gjerder).

Det er førerens ansvar å være årvåken, kjøre trygt og kunne ta kontroll over kjøretøyet når som helst.
.....

Må kjøreretningene også være adskilt med gjerder for å få lov til å bruke propilot?
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Spring Cloud endelig funnet bilder
lørdag 17. februar 2018, klokken 10:31
Syns dette bildet fra drm24.no  var tøft.
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Demobil leverandør
tirsdag 06. februar 2018, klokken 21:51
Sitat fra: MrBacardi på fredag 02. februar 2018, klokken 23:37
Sitat fra: Joltus på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:45
Sørlandet bilsenter reklamerer med utstilt Leaf nå.

Til info ble de første Leaf av ny type registrert i Norge i dag:
EK 71664 (Oslo), EK 76095 (Haugesund) og EK 76424 (Kristiansand).

Men mye mulig leverandører rundt om har biler klare med prøveskilter da.

Alle disse viser 90 kw / 122hk  registrert i vognkortet..  feil i databasen eller må nissan nedjustere bilene for å få de godkjent i norge? 147hk???

Understells nr (bygg nr)  på disse: sunderland zero1 nr768  og nr442 og nr 2406.

Ek 69172, er bekreftet solg til kunde i dag. Bygg nr 917.  Er også registert som 122hk.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
onsdag 20. desember 2017, klokken 20:06
Leaf 40 Kwh produksjonen startet for noen dager siden i sunderland fabrikken.

I følge denne artikken http://pushevs.com/2017/08/03/nissan-moves-all-battery-cell-production-to-sunderland/
Har nissan samlet all egen   batteriproduksjonen ditt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA