Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - trdedekam

#1
takk igjen for tilbakemeldinger. service er bestilt
#2
takk for svar alle, ser nok ut til at jeg ble ett offer får meget "korrekt" vinkel på vannstrålen gitt. får satse på håndvask i fremtiden :)
#3
visste faktisk ikke at det fantes..(bilvvask modus..)
#4
Heisann, opplevde i dag nok et nytt og merke problem med min LR 2021. Satt i børsteløs vask og ante fred og ingen fare, da det plutselig sprutet vann inn mellom ruten på førersiden og sidestolpen. dobbeltsjekket at både dør og vindu var tett så fort jeg fikk muligheten, før det skjedde på nytt. heldigvis hadde jeg en stor nyinnkjøpt klut som jeg fikk holdt opp og tettet manuelt slik at jeg minimerte innvendig vask.

Jævlig irriterende og helt håpløst for en bil som kostet meg 500k ++. Min mors 1990 vrak av en mitsubishi manglet det meste men var i det minste VANNTETT!

Noen som har opplevd det samme og kan dele hva som evnt ble løsningen på problemet?

>:(
#5
Model 3 / Sv: Innside / topp ab bagasjerom?
søndag 23. mai 2021, klokken 12:51
Sitat fra: yurgh på søndag 23. mai 2021, klokken 12:40
Er ikke trekk der på min, heller.

Ok flott! Min er fra 2021, usikker på om det utgjør noen forskjell :-)
#6
Model 3 / Innside / topp ab bagasjerom?
søndag 23. mai 2021, klokken 12:30
Hei, hentet bil på service forrige uke da lader måtte repareres. I dag så jeg tilfeldigvis opp i taket inne i bagasjerommet og så at det ikke er noe deksel der..er dette standard eller har Tesla glemt å montere det på plass igjen? ???
#8
Søker på nett. Finner rensing av skinnseter, vask av skinnseter etc. - men jeg lurer på, om jeg skal ta en generell 2 minutters once-over av setene pga skomerker etc., vil feks et lett fuktet frotté håndkle gjøre jobben?   :)
#9
Sitat fra: Tjafsaren på onsdag 28. april 2021, klokken 10:52
Husk nå litt her folkens.. dere har alle en gjenganger: ioniqen som ble nevnt sist er faceliften, m3'en til emnestarter er også mer eller mindre en facelift. Samme med enyaq/id3/id4/etron etc etc som folk melder om problemer på.. disse er førsteutgaven.

Som med alt annet her i verden under utvikling, så kommer det revideringer og endringer pga forskjellige variabler man ikke tenker over under utviklingen.. disse kommer fortløpende, og utbedres etter launch av førsteutgaven eller faceliften.

Ikke forvent samme stabilitet på et nytt produkt som en modell som er utprøvd og revidert etter et par år i omløp.

Om noe, så er heller hvordan produsenten av bilen agerer i forhold til disse revideringene, som er viktighetsfaktoren. VW med sin løsning at man skulle droppe å kjøre med AC for å ikke dø i trafikken sier sitt.. Tesla sin service på sine problemer synes å avhenge mer av servicesenter enn Tesla selv, i alle fall på enkelte punkter.

Må legge til at jeg har kun hatt gode erfaringer med Tesla på Skøyen som er mitt nærmeste Tesla service center. Så alle feil har blitt utbedret raskt!
#10
Sitat fra: Moas på onsdag 28. april 2021, klokken 10:44
Hyundai leverer ikke helt feilfrie biler heller. Min Hyundai har hatt garantiutbedring av ladeluke (2 ganger) som fryser, ac som tok kvelden og lakk som ikke tålte vask. Videre må framdriftsbatteriet byttes ut pga. brannfare og det er for tiden noe knirking fra interiør og demperne bak. Ifølge brevet fra hyundai i april i år så har jeg ikke lenger lov til å lade til 100% på verken AC eller DC. Og dette er rett før de lange turene vi planlegger i sommer og med allerede redusert DC lading pga. tilbakekalling med softwareoppdatering i 2020. Herlig.

Min tidligere egolf som jeg hadde i nesten 4 år var derimot omtrent feilfri..

Uff det høres IKKE bra ut..så med andre ord kanskje jeg kan bare slappe litt mer av og innse at alle biler/merker har noe ved seg iblandt. Hadde forøvrig også en Lexus RX400h før Ioniq som jeg heller ikke hadde problemer med..så er vel litt skadet av 2 feilfrie opplevelser før M3 :)
#11
Sitat fra: skysurfer på onsdag 28. april 2021, klokken 10:00
Har en Model 3 LR. Har også hatt Leaf siden 2014... Leafen har vært MYE mer på verksted enn Tesla.

det er godt å høre (for meg..) :-)

litt av det som bekymrer meg er hva kan forvente av problemer etter nybil kjøp- og hva er å anse som problemer man ikke burde kunne forvente..
#12
Hei, jeg byttet ifjor (Desember 2020) elbil, gikk fra en Ioniq til en Tesla Model 3 LR 2021. Det tok ikke lang tid før feilmeldingene kom, ikke noe alvorlige feil, men nok til at jeg måtte ta kontakt med Tesla etter å ha feilsøkt litt på nett, forum etc.

Etterhvert måtte også sensorer i klimaanlegg skiftes. Nå venter jeg på mobile service som skal komme å sjekke hvorfor bilen mener bestemt at jeg kjører rundt med enten åpen lade luke, eller ladekabel fortsatt koblet til bilen..

Enkelte sier at "disse bilene er som en PC og man må forvente problemer/feilmeldinger iblant pga software" osv..Men, med Ioniq hadde jeg NULL problemer. Denne bilen hadde jeg i nesten 3 år!

Vurderer nå ID4 eller Enyaq (tror jeg stavet det riktig), men det jeg frykter er at jeg bare bytter bil for å få flere problemer som jeg opplever med Tesla? Kan man forvente denne type problemer fra alle typer moderne elbiler? eller er Tesla mer utsatt?

Fint om noen andre har lignende erfaringer eller har gjort seg lignende tanker

:)
#13
Model 3 / Sv: Lakkforsegling av Model 3 '21 i Oslo-området
torsdag 08. april 2021, klokken 09:04
takker!
#14
Model 3 / Lakkforsegling av Model 3 '21 i Oslo-området
torsdag 08. april 2021, klokken 08:44
Hei, jeg ønsker tips om et sted i Oslo som tilbyr lakkforsegling. Det må være en profesjonell aktør som bruker beviselig gode metoder..og gjerne et sted som flere her kan gå god for. Leser så mye rart av hva som finnes av gode/dårlige aktører og ikke minst, lakkforseglingsmetoder..så da spør jeg heller brukerne direkte

alle tips mottas med takk!

:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA