Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bac

#1
Balje og saltvann står klart for megging. Håper å få tatt en testrunder neste uke.

Til deg som beskrev dette lenger oppe her: hvor lenge lot du hvert batteri stå i vann før du megget? Og hvor høyt senket du det ned? Jeg antar 3-4cm er nok...
#2
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Deler selges/gis bort
fredag 24. februar 2023, klokken 22:36
Hei, hvor holder du til?
#3
 :+1:
#4
Det var en god ide med byggtørke eller varmeovn ja. Men er dette bare for å sjekke tilkoblingene på hver pol på batteriene?
#5
Takk for utfyllende svar. Kan du utdype det siste punktet litt mer? Hvor stor last bør de testes med? Du skriver måle over kablene. Er dette bare for å teste tilkobling på hvert batteri.

Løftet opp noen batterier idag og ser litt fukt. Men e skal ta ut alle å få en oversikt
#6
Alle batterikabler og slanger er frakoblet ja


Ingen dum ide å megge nei. Det bør vel gi mer riktig resultater enn bare voltmeter.

Vurderer nå å løfte ut alle batteriene for å se etter lekkasjer

Holder til i Grimstad
#7
Hei. Jeg har isolasjonsfeil som har kommet å godt i det siste. Har fått hjelp til å lese ut feilkoder. Nå har jeg tatt ned batteri kassen og vedlagt ligger måleresultater. Alle mål bortsett fra spenning over polene er målt med 1kohm motstand i paralell. Er det noen som kan hjelpe meg å tolke resultatene?
#8
Jeg ser nå at du skriver at det er tre sikringer i boksen. Jeg så bare to.
#9
Jeg har hatt ute batterikassa idag og byttet HV boksen. Og nå lader den stabilt på 9.5A på vekselstrømsiden. Så det lover veldig bra. Sikringene var ok i den gamle boksen så ikke det som var feilen her. Jeg måler 139v over klemmene på 230v boksen. Er det noen av dere som vet hvor mye jeg bør måle her når den er full ladet?
#10
Hvordan gikk det her i 2013?
#11
Så bra det ordnet seg for deg. Jeg har fulgt diagnose manualen og målt i kontakt  punktene i CB kontakt på HV boks. Alt var riktig der. Målte du noe feil her som gjorde at du fant frem til den sikringen?

Jeg antar at jeg får vite i det sure eplet å ta den batteriene igjen
#12
Jeg måler med tang amper eter på vekselstrømsiden før filter
#13
Jeg hører tydelig to klikk fra rele boksen samtidig som strømtrekket øker. Så kommer et siste klikk og strømtrekket synker til 0.4A. Strømtrekket øker til ca 7A før det detter til 0.4. Ligger så på 0.4 i varierende antall sekund før den prøver og øke igjen. Det virker for meg som at laderen starter opp men så fort den når maks får den kontra beskjed og skrur seg av igjen.
#14
Jeg holder til i Grimstad.
#15
Jeg holder på å prøve og få liv i en US Classic. Jeg har hatt ute batteripakke og byttet noen batterier. Har byttet lader da den som stod var svidd.

Jeg har fått hjelp til å lese av feilkoder. Nå sliter jeg med at den ikke vil lade. Vi prøvde og sette igang vedlikeholdslading for å gjøre en vann service. Laderen slår inn og ut med få sekunders mellomrom. Indikatorlampen i instrumentene blinker 4 korte og et langt blink.
Nicometer gir feilkode serial link fault.

Er det noen som har vært borte i lignende?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA