Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - HowieX

Sider: [1] 2 3 4
1
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
« på: Fredag 26. Juni 2020, klokken 15:09 »
Takk for svar, Motorwatt. Aksepterte du estimatet, slik man er bedt om, for deretter å få det korrigert når du leverte bilen?

2
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
« på: Fredag 26. Juni 2020, klokken 14:33 »
Hei,
Jeg skal inn for å få CCS adapter neste uke, men fikk idag et prisestimat på nesten 7000 kr. I tilbudet jeg har fått fra Tesla tidligere, står det kr 4873. Noen som vet hva differansen skyldes?

3
Model X / Sv: Defekt foring for motor til førerdør
« på: Tirsdag 12. Februar 2019, klokken 14:48 »
Den plastdingsen der røyk på min også for en god stund siden, med det resultat at staget datt av. Jeg dro innom Tesla Drammen, og de fikset det på 10 minutter.

4
Tesla / Sv: Nye serviceplaner - dette begynner å bli dyrt!
« på: Mandag 14. Januar 2019, klokken 20:49 »
Vedrørende ventetid på time for service, så bestilte jeg time forrige onsdag i Drammen, og fikk time 14. mars. Drøye 2 måneders ventetid for service, er vel i overkant, men ikke krise. Prisen...Kr 6600 + 1850 for smøring av bremser. Ikke helt bra :'(

5
Tesla / Sv: Finansiering nå Tesla/kampanje
« på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 09:40 »


Men da basert på skriftlig dokumentasjon fra Tesla på at renten skal følge styringsrenten.

Hvor finner du dette?

Jeg er "synderen" bak klagen til Finansklagenemnda. Grunnen til at jeg fikk medhold, var fordi Tesla overfor meg, skriftlig hadde bekreftet at lånerenten skulle følge styringsrenten. Finansklagenemnda fant da (selvfølgelig) at det her forelå en særskilt enighet ("avtale")mellom låntaker og långiver som avvek fra standardvilkårene. Avgjørelsen er fra Finansklagenemndas sekretariat (mao ikke full nemnd).

6
Model X / Sv: FIX for Spotify etter versjon 9 oppdatering
« på: Onsdag 21. November 2018, klokken 11:02 »
Jeg har også hatt problemer med Spotify etter V9-oppdateringen. Her er svaret jeg fikk fra Tesla:
Sorry to hear you are having problems with your Spotify after the V9 upgrade.

We are currently working hard to resolve this, unfortunately this is known behavior for Spotify after the upgrade.

Thank you for letting us know, we hope to be able to solve this soon.

If you need any further assistance please don't hesitate to contact us,

I går fikk jeg plutselig Spotify til å fungere etter å tatt en Power Off (resetter fungerte ikke).

7
Tesla SW og AP / Sv: Noen som har fått versjon 9?
« på: Tirsdag 06. November 2018, klokken 10:51 »
Min bil er aldri koblet til wifi. Likevel får jeg oppdateringer rimelig raskt, også versjon 9, som kom forrige onsdag.

8
Model X / Sv: Uvanlig høyt forbruk
« på: Onsdag 26. ſeptember 2018, klokken 12:51 »
Jeg har snitt på 273 wh/km på mine 15 000 km siden 2. desember 2017. 80 % av dette er småturer, som vel forklarer det høye forbruket på min X 75d.

9
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: Onsdag 18. Juli 2018, klokken 12:51 »
Fortsatt gode opplevelser fra Drammen. Opplever litt summing fra ventilasjonsanlegget i svinger, og ringte tesla i går. Kom til en engelsktalende dame som ba meg gjøre den obligatoriske reset'en. Det gjorde selvfølgelig ingen forskjell, og hun sa jeg ville bli kontaktet av Tesla for videre oppfølging. SMS fra Tesla Drammen kl 2133 i går, med spørsmål om jeg kunne komme innom i dag. Jeg dro innom, testtur med tekniker, og fått time for utbedring fredag 31. august. Alt i alt, helt innenfor fra Tesla Drammen :+1:

10
Model X / Mild vibrasjon/knitring ved skarp venstresving
« på: Tirsdag 17. Juli 2018, klokken 01:39 »
Jeg har akkurat vært på min første bilferie med X'en. Ikke veldig lang tur, men rundt 900 kilometer ble tilbakelagt rundt omkring i fjellnorge, og X'en er virkelig en optimal familebil for oss. Famile på fire, pluss hund i bur var selvfølgelig null problem. Imidlertid har det kommet en lyd/vibrasjon ved skarpe venstresvinger i lave hastigheter. Lyden virker nesten å komme fra ventilasjonslukene, og når svingen er over fortsetter en slags knitring i noen sekunder, før det forsvinner. Det er mest merkbart ved sving til venstre, men muligens er det noe lyd også ved høyresving, men mye mindre. Noen som aner hva dette er? Bilen er levert i desember 2017, og har rullet 12000 km.

11
Model X / Sv: Hvordan er fit&finish på Model X nå?
« på: Tirsdag 08. Mai 2018, klokken 10:46 »
Hm....har time for justering av bakdør til fredag. Basert på erfaringer fra dere som har hatt bilen inne til justering, så burde jeg kanskje kansellere timen. Føles litt håpløst å ikke la Tesla rette opp dette fordi man er redd for at de skal ødelegge annet på bilen. Den justeringen som skal gjøres er kun av kosmetisk art, og påvirker ikke funksjonaliteten i det hele tatt. Men kjipt å kjøre rundt med likevel.

12
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: Fredag 20. April 2018, klokken 22:20 »
Drammen har i hvertfall levert hitil. Har hatt bilen inne for å skifte sensorer i fwd, samt byttet 12v batteri. Siste gangen ringte Tesla selv og sa 12v batteriet måtte byttes (jeg ante ikke at det var noe galt). Fikk time uken etter. I går fikk jeg problemer med førerdøren, hvor feste til staget som skyver døren ut og inn røyk. Kjørte bort til Tesla, og ble møtt av en hyggelig mann som straks ble med ut, kontaktet tekniker, bilen ble kjørt inn og fikset på 1,5 timer. Håper jeg ikke bare har hatt flaks, men at dette faktisk er representativt for servicesenteret.

13
Model X / Sv: Plassering av bombrikke i Model X
« på: Mandag 09. April 2018, klokken 16:52 »
Trenger man egentlig å ha brikke i bilen i det hele tatt? Jeg sjekket med Fjellinjen og fikk vel indirekte til svar at så lenge man har en gyldig avtale så er det hipp som happ om man har brikken i bilen eller ikke. Om stasjonen ikke registrerer brikke ved passering blir det tatt bilde og passeringen blir deretter behandlet og sjekket opp mot aktive avtaler.

Har kjørt flere måneder nå uten brikke og alle passeringer blir registrert korrekt med korrekte rabatter osv. Har fungert fint både i Fjellinjens egne stasjoner, men også fint i Østfold, Vestfold, Sørlandet osv.

Ja, dette har vært diskutert i en del andre tråder. Du blir med på å drive administrative kostnader. Spesielt kan dette ha en negativ effekt for elbilister dersom spesielt elbiler skiller seg ut ved å la være å ha bombrikke. Elbiler får da rykte på seg å drive kostnadene mer enn andre kjøretøy, og det ønsker vi ikke.

Vet du eller andre dette? Dette blir vel lest automatisk skulle jeg tro, og kan da ikke ha særlig store administrative kostnader, om noen i det hele tatt. Er jeg usolidarisk fordi jeg legger igjen bombrikke hjemme som nå? Alle bompasseringer blir for øvrig lest, og rabatter korrekt trukket fra. 

14
Model X / Sv: Klima tappet strøm på Gardermoen
« på: Torsdag 05. April 2018, klokken 09:53 »
Smart preconditioning var ikke slått på i mitt tilfelle. En liten update herfra er at jeg nå har blitt kontaktet av Tesla som har gjennomgått logg på bilen, og funnet ut at "Bilen ikke klarer å gjennomføre syklusen ved HV til 12v batteribruk, og HV batteri står konstant og tapper strøm for å støtte 12v batteriet". Jeg aner ikke hva dette egentlig betyr, men 12v batteriet skal byttes neste onsdag. De skulle da sjekke klimaanlegget ytterligere også, så det virket ikke som det nødvendigvis var en sammenheng.

15
Model X / Sv: Klima tappet strøm på Gardermoen
« på: Torsdag 29. Mars 2018, klokken 19:54 »
Nei, det prøvde jeg meg ikke på engang. Men du har helt rett. Regningen på 1 stk daimkake, 1 wiener i brød og 2 små ostegrill i brød burde videresendes Tesla :D. Tidskostnaden er jo litt verre å estimere, særlig når man har ferie 8)

Sider: [1] 2 3 4