Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PeterLS

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: 280 km med en P90D....!?
torsdag 26. september 2019, klokken 15:43
Tusen takk for svar, alle sammen! Setter stor pris på det. Skal gjøre noen justeringer nå, etter tips fra dere, så håper jeg det blir bedre.
#2
Til info. Dnb forsikring gjør ikke forskjell på performance-modeller nå lenger. Så der er det relativt billig forsikring på de bilene.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: 280 km med en P90D....!?
onsdag 25. september 2019, klokken 16:09
Så det er kun 70 kWh på en P90D? Har ikke mange kald starter egentlig. Pendler ca. 3-4 mil per gang jeg bruker den. Bare syns det er rart at jeg får 50-80 km kortere rekkevidde på denne enn på forrige S85..
#4
Model S 2013 - 2022 / 280 km med en P90D....!?
onsdag 25. september 2019, klokken 13:37
Hei dere. Kan dere se vedlagt bilde og bare fortelle meg at dette ser riv ruskende galt ut? Jeg har en P90D, og får knapt 280-300 km reell rekkevidde fra fulladet batteri. Legg merke til utnyttet KWh, hvor langt jeg har kjørt og hvor lite km jeg har igjen på telleren. Jeg har hatt bilen inne hos tesla som sier at batteriet er helt fint og at det ikke er noen problemer.. Hva sier dere?
#5
Audi e-tron / Sv: Audi e-Tron standardanlegg vs. Bang Olufsen upgrade
tirsdag 24. september 2019, klokken 21:29
Det er merkbart forskjell, men først når man er på volum 6-7 og oppover. Hvis du pleier å spille musikk på 4-5 av 10, så vil det ha lite effekt. Til info koster denne pakken 46.000 kr hvis man ønsker den i en ny Audi A6, så tilbudet man får på etron 50 er ekstremt bra!
#6
Leverte min (2016) P90D på service i dag, etter å ha hatt den knapt en uke etter jeg hentet den i Lillestrøm forrige fredag. Det kommer en relativt kraftig pipelyd fra "motoren/batteriet" ved gasspådrag, og denne er nærmest uutholdelig å høre på. Så fikk jeg også en "accelator reduced" feilmelding for noen dager siden, men har lest på forumet at dette er en enkel sak å fikse opp i.

Servicemannen som tok meg imot og kjørte en testtur sa at de måtte bruke et desibel-mål for å sjekke om den lyden var høy nok til at de "gjorde noe med det". Jeg sa enkelt og greit at hvis det er dette som var Elon Musk sin drøm med Tesla, at man hørte en høy pipende lyd når man gasset med Teslaen, så leverte jeg den bare tilbake og hevet kjøpet med en gang. Han var forsåvidt enig, og sa at lyden var for høy. Noen som kjenner til dette problemet? 

Forøvrig hadde de også 4-5 punkter som gjaldt tilbakekallelser, så de skulle rette opp i dette også mens jeg hadde den inne. Får bare håpe nå at den ikke står inne for lenge.. Fikk levert en sliten og MEGET velbrukt S85 2014 som lånebil, i elendig forfatning. Bilen har gått knapt 100.000 km, men virker som den har gått nærmere 300.000 ut ifra slitasje og utseende på bilen.. Håper virkelig ikke den ligger til salgs som bruktbil på Tesla sine hjemmesider.. Fikk faktisk for første gang en litt dårlig følelse rundt det å ha Tesla da jeg så den bilen.. 
#7
Sitat fra: Tiger123 på onsdag 10. april 2019, klokken 20:03
Sitat fra: Wibla på onsdag 10. april 2019, klokken 18:53
Sitat fra: Klykken på onsdag 10. april 2019, klokken 08:18
Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?

Var inventorybil, så dette løser seg nok greit. Er relativt texas på jobb om dagen, så har ikke fått snakket med de enda.

Jeg kjøpte også inventory, og den skulle stå på sommerdekk når jeg skule hente den i Lillestrøm fikk jeg beskjed om (bare noen uker siden). Når jeg kommer dit så står den på vinterdekk.. Jeg hadde i all fart kjøpt vinterdekk som jeg hadde med meg for å legge om, men slapp det da jeg fikk de som satt på bilen. Sommerdekkene kunne jeg bare hente i oslo sa de, står på reg nr. På vianor fant de ikke noe dekk, så da kom de med  masse 21" turbine dekk. Så og si alle var med flere sår i kantene på felgene, og alt annet enn pene, så de tilbød meg også 19" sonic slipstream, nye. Så da tok jeg det istedet. Tipper du får nye om du har det på ordrebekreftelsen.

Hmm..Har samme problem.. Bilen ble levert med vinterdekk, selv om de skulle komme med 21" dekk.. Spent på hva som venter meg på Vianor når jeg skal hente de. De har jo ikke oversikt i det hele tatt på Tesla nå. Sommerhjulene skulle ligge i bilen når jeg henta den, men det gjorde de selvfølgelig ikke. Hvis de er kantkjørte og dårlige, kommer jeg til å be om nye. Selger sa det skulle være gode dekk og fine felger, så det er de jeg forventer.. Får bare se hva som skjer..
#8
Hei. I dag har Tesla virkelig satt ned prisene på bruktbilene sine, så jeg endte opp med å kjøpe en fin P90D som ble satt ned 50.000 kr fra i går til i dag.
Snakket med selgeren, og det er visst fordi de skal flytte alle bilene sine fra lageret på Lillestrøm og til Drammen nå i neste uke, pluss at de sikkert skal få inn et godt resultat før Q1 er ferdig. Ergo, hvis du vurderer en brukt Tesla nå, bør du absolutt slå til :)

Peter
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva skal man se etter?
mandag 07. august 2017, klokken 14:48
Sitat fra: snd på mandag 07. august 2017, klokken 11:08
Hvilken pris endte du opp med? Husk å få med ladekabel  :D

460 ink omreg. Syns det var en fair pris.
#10
Model S 2013 - 2022 / Hva skal man se etter?
søndag 06. august 2017, klokken 21:31
Hei! Er ny på forumet, og tar over en Tesla model S85 i morgen. Det blir artig! 
Legger ved link til bilen jeg har kjøpt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100105958&fks=100105958

Så, har dere noen tips til hva jeg bør sjekke spesielt med tanke på overlevering, og/eller spørsmål man bør stille? Jeg har ingen erfaring med hverken elbil eller Tesla fra før, så fint med litt starthjelp! ;)

Mvh
Peter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA