Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hasse79

#1
I mitt tilfelle var det en fysisk feil med utløseren bak knappen, den hadde løsnet. Måtte inn på SC. Du kan sjekke om talekommando aktiveres når du trykker på lydhornet, det skjedde hos meg.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 4G og eMMC
lørdag 06. mars 2021, klokken 11:30
Kan godt være at de gjør. Jeg spurte om de kunne bytte kupéfilter samtidig med HW3-oppgradering, når de først skulle åpne opp uansett. Det kunne de. Ble belasta ca kr 80 for filteret og ca kr 80 i arbeid (det er ca 3 minutter basert på timepris 1.650). Så veldig fornøyd med den. Alle priser eks.mva.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Navigation data, hvilken versjon?
søndag 06. september 2020, klokken 09:55
Har nå fått lastet ned ny Navigation Data (ca 7 GB) og versjonen endret seg fra 2019.20–10482 til 2019.21-12489 (har v10.2 2020.32.5). Lasta tidligere ned en tilsvarende pakke på ca 7 GB som ga 2020.32-12313 men som ble rullet tilbake til 2019.20.
#4
Model 3 / Sv: Forsikringstilbud - LR AWD
søndag 12. juli 2020, klokken 10:54
Jeg ville også ha sjekka Storebrand sitt tilbud gjennom Elbilforeningen. Koster ikke mye for medlemskap der.
#5
Er veldig godt fornøyd med vinter CVC7 245/35/21 på original turbine (2 vintre nå, ca 20.000 km inkl Trondheim-Tromsø t/r forrige påske). Har 21 twin turbine på sommer og liker at det er forskjell på sommer og vinter. For meg var det ikke aktuelt å gå for 19, men ikke alle tenker likt (heldigvis). De klassiske turbin-felgene har også færre eiker og større åpning, så mindre problem i ft at snø fester seg. Synes komfort er veldig bra, CVC7 er gode der også.
#6
Fikk retrofit FSD-computer i dag. Sendte forespørsel i appen 31. mars. TMS 75 D 2018 MCU2. Trondheim.

Får ikke gjort om på avstemmingen (i toppen) jeg gjorde her for to uker siden, så nå er vi minst 6 stk som har fått.

MODERATOR

Det skal nå være mulig å endre stemmegivning.

MVH
Moderator
#7
Tesla SW og AP / Sv: Tesla tilbyr ikke HW3-oppgradering foreløpig
fredag 17. april 2020, klokken 19:12
Fikk retrofit FSD-computer i dag. Sendte forespørsel i appen 31. mars. TMS 75 D 2018 MCU2. Trondheim.
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2020.12
tirsdag 14. april 2020, klokken 17:48
Jeg hang igjen med gammel versjon navigasjonsdata, kontaktet Tesla via chat, de kunne se at kartoppdateringen hadde låst seg og sendte saken videre til teknisk team, ca 1 døgn senere kom det en push som startet nedlasting på nytt og alt ble bra.

Dette var før man i menyen (software) kunne se noe som helst om oppdatering tilgjengelig/under nedlasting, så jeg hadde ikke oversikt over ha som skjedde og ikke da den første nedlastingen låste seg.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Klimaanlegg redusert
lørdag 04. april 2020, klokken 13:08
Jeg har også fått denne meldingen flere ganger (2018 TMS 75D) og merket godt den reduserte effekten på AC. Fikk meldinga til å forsvinne ved å ta en «power off» og fikk da tilbake full effekt på AC. Dette har kommet tilbake flere ganger så jeg ringte road service som fortalte at det kunne ha med kjølevæskeflyt, også opp i mot batteriet, å gjøre. Jeg tok derfor med saken til SC i fm CCS retrofit hvor de brukte 30 min på feilsøking og konstaterte at alt er i orden. Jeg måtte derfor betale for denne tidsbruken (ca kr 1.000) siden denne feilmeldingen visstnok står omtalt i bilens brukermanual og vil kunne komme av og til uten at det nødvendigvis er noe galt med bilen. Jeg har ikke sjekket manualen verken før eller etter. Kan heller ikke huske å ha fått feilmeldingen på nytt igjen etter dette.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hankook vs Falken
fredag 27. mars 2020, klokken 22:41
Har ingen erfaring med noen av disse du nevner, men har kjørt på både Conti 5P og Michelin SuperSport i 21''. Hadde selv tenkt en del på Falken til neste gang jeg må ha nye dekk (mye pga ønske om lavt støynivå), men etter å ha sett testen i linken under så har jeg slått det i fra meg. Tror aldri jeg kommer til å sko en så tung bil med noe annet en premiumdekk.


https://youtu.be/4NcenJ0zmAY
#11
Nå vises Liertoppen (150kW) også hos meg uten at det er gjort noe som helst med bilen (fortsatt 2020.4).
#12
Kommer den nye V3-laderen på Liertoppen opp i Navigasjonen hos noen av dere nå? Det gjør den ikke hos meg, kun Lier sør og Lier nord. Har en 2018 TMS 75D med CCS retrofit. Er det andre eiere av S eller X med CCS-adapter som har eller ikke har visning av V3-laderen på skjermen?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Range-mode på eller av på vinterstid?
onsdag 23. oktober 2019, klokken 22:39
Jeg opplever iallfall at range mode of og regen med «motorbrems» bak og foran gir en helt annen balanse i bilen pga vektfordeling mellom fram og bakaksling, som igjen gir økt veigrep og bedre handling, forutsatt at man har en kjørestil som passer for det.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sidespeil fryser seg fast
mandag 21. oktober 2019, klokken 21:38
Deaktiverer også autofold på vinteren etter at jeg fikk problemer første frostdag.

Dersom uhellet skulle være ute så beveger jeg (med hendene) litt på speilhuset i leddet, slik at isen «knekkes» opp. Da går den opp på motor etterpå.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Range-mode på eller av på vinterstid?
mandag 21. oktober 2019, klokken 21:29
Kjører aldri med range mode on fordi jeg vil ha «permanent AWD» (75D) på vinters tid. Aktiverte range mode 1 gang for å teste det, og fikk det bekrefta, kun regen på framhjulene som da »blokkerte» seg i en rundkjøring som var glassert. Var noe helt annet å kjøre den samme glasserte rundkjøringa uten range mode, og derfor AWD med tilhørende regen også på bakhjula uten »blokkering» verken fram eller bak :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA