Jeg vurderer en NIO ET5 som bil nr 2 i familien for å erstatte en dieselbil. Den blir jo mest brukt til småkjøring. Jeg har en NIO ES8 Signature Baas som jeg er veldig fornøyd med, og vurderer derfor NIO på nytt. Siden jeg bor nesten 20 mil fra nærmeste planlagte batteribyttestasjon så vurdere jeg å kjøpe det minste batteriet. Pga moms og vektavgiften så kan ET5 inkl 75 kWh batteri bli kostende ca 595 000,- mens ET5 Baas kan bli kostende ca 485 000,-. Dette gjelder hvis man har alt utstyr og dyreste lakk.
Jeg synes det er litt rart at man ikke har tilbud om vinterdekk på konfigureringen på hjemmesiden. Merkostnaden for å kjøpe batteriet blir i realiteten ca 110 000,-, noe som tilsvarer ca 6 år og 6 måneder med Baas. Det blir vel enda noe dyrere hvis man legger til vinterhjul. Min vurdering er at Baas ikke er verdt det med slik bruk i tankene, siden man senere slik jeg forstår det kan gå over til Baas hvis batteriet skulle bli ødelagt.
Alt i alt synes jeg at NIO ET5 er en fin bil, men vil kanskje vente å se om det kommer noen spennende lanseringer på NIO day i desember.
Jeg synes det er litt rart at man ikke har tilbud om vinterdekk på konfigureringen på hjemmesiden. Merkostnaden for å kjøpe batteriet blir i realiteten ca 110 000,-, noe som tilsvarer ca 6 år og 6 måneder med Baas. Det blir vel enda noe dyrere hvis man legger til vinterhjul. Min vurdering er at Baas ikke er verdt det med slik bruk i tankene, siden man senere slik jeg forstår det kan gå over til Baas hvis batteriet skulle bli ødelagt.
Alt i alt synes jeg at NIO ET5 er en fin bil, men vil kanskje vente å se om det kommer noen spennende lanseringer på NIO day i desember.