Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 28
1
Audi e-tron / Matrix lys i praksis. Video.
« på: Tirsdag 12. Januar 2021, klokken 19:53 »
https://youtu.be/RAk2PatcKe4

Matrix mørkelegger bil framfor, men beheld sidelys.
Har 'vinterabbonement' på Matrix.
Veldig fornøgd.

Fra sist helg til Skeikampen.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

2
Lade hjemme / Sv: Lovlig CEE-lading
« på: Mandag 11. Januar 2021, klokken 17:46 »
...

Den jeg linket til har "Innebygget DC-RCM og behøver ikke B-vern" som det står.. så da mener du det bare er plug'n'play for meg?
Nei, desverre. Sidan du tenker å nytte kontakt så er det pr definisjon ikkje kjent kva utstyr som vert kopla på. Du vil bruke ladeboks med dc-rcm men iom at det er pluggbart kan nestemann kople til kva som helst utan dc-rcm eller B-vern innebygd. Er utstyret pluggbart så er det pr def også s.k. Mode2, og ikkje Mode3, og egne krav til utforming. Ganske 'mollboaktig' for utstyr som nok blir festa på vegg...  Dette høyrest litt rigid ut for privatbolig der du sjølv har kontroll på utstyret, men det er ikkje sikkert at nestemann er like opplyst og ser jo kun at her er det ei kontakt som av sedvane har vore brukt til elbillading. Regelverket er til for å beskytte dei uopplyste, desverre (eller, heldigvis, om du vil). Eit alternativ kunne vere å forby salg og  bruk av ladeboks/ladekladd uten innebygd vern i kongeriket.)

Eg ville satsa på å få med ein installatør på 'garasjeregelen', og simpelten kopla ladeboks rett på kursen, i tillegg til CEE kontakta. (Gjeld rettnok kun frittliggande garasjer, eit fornuftsvedtak som gjer at du slepp å grave kabelgrøft på nytt. Er ikkje garasje frittliggande er det vel tenkt at det finnest nok av føringsveiar til at det lett kan leggast ny kurs og derfor ingen grunn til dispensasjon.)


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

3
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 16:58 »


Da har teknikeren fra Tesla vært her. Men mente bilen ikke kan lade med 32A i det hele tatt på 3-fas IT-nett...
...cut...
Med fare for å repetere; (men til glede for nye lesarar???)
Om du ser nøye på bildet i post 332 så ligg strøm på ca 27A. (3dje fasen blir ikkje målt sidan den er kopla til N) Så, nei, ikkje fullt 32A på 230V IT 3fas med TM3 men nær nok.


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: What to choose?
« på: Tirsdag 05. Januar 2021, klokken 18:49 »
Pris på elbilforeningen for Elvi er inkl. installasjon, og då kun kr 500,- meir enn Easee. Dette er mindre enn kosten for ein ekstra kabel, som du fort endar med å ønske deg likevel. Vil du ha fast kabel så får du ikkje det med Easee. Merk at det er "fra" priser, så dette kan nok variere litt.
Dei aller fleste ladeboksar låser kabel om du vil.
Du vil nok trenge litt meir enn 10-20cm tilkoblingskabel, men kanskje 100-150cm om du er nær.
Spørsmålet er om du ønsker "smartness" med prisstyring, strømstyrkeregulering, app og sky avhengighet og alt som følger med det, eller om du kun vil plugge i din 16A kurs, og ferdig med det.
Elvi ser ut til å ha eit større økosystem av utstyr for strømmåling og integrasjon mot feks solcelleanlegg.
Easee har komt med sin Equalizer modul som gir deg laststyring på same måte som Tibber Pulse.
Easee er nok den du vil få flest anbefalingar om.
Om du kun vil ha en veldig basic ladeboks  kan du sjå etter dei billegast boksane.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


5
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: Fredag 01. Januar 2021, klokken 14:26 »
19 ampere er korrekt strøm gjennom kvart ladetrinn ved kopling til 32A 3-fase kurs med 230V IT nett.
TM3 har 3 stk 16A ladere. Derfor skal den kunne trekke 16A*√3=28A (avrundet) på hver leder i Δ kobling.
Altså 16A*230V*3=11kW.
...cut..
Slik var det, ja. Sidan TM3 er maks 11kW ved 400V TN så er maks i ladetrinn 16A også ved 230V IT.

Rein spekulasjon, men Tesla har kanskje meint å signalisere 19A i pilot signal for at bil skal trekke  32A i faseleiarar når det går 19A i kvart ladetrinn (for 22kW modellar) ved 230V IT? Ikkje akkurat standard, men dog.... Derimot regulerar bil strøm i ombordlader slik at faseleiarstrøm blir 19A, mens den burde tillatt 28A indirekte ved å regulere ladetrinnstrøm til 16A.

(I grunn det same som jlan skreiv ovanfor, beklager gjentakelsen)
 
Åkke som, har TMY samme ombordlader?


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

6
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: Fredag 01. Januar 2021, klokken 03:15 »
... Med gamle S75D ladet jeg 3-fas 230V og går med ny M3P bare 19A. ...
 Lite interessert i å plukke ned TWC, så hadde vært fint å ha bugfix på bil eller TWC.

19 ampere er korrekt strøm gjennom kvart ladetrinn ved kopling til 32A 3-fase kurs med 230V IT nett. TM3 kan vel då få i overkant av 13kW (Tilsv. 3 x 19A x 230V), men ser ut til å legge seg litt under. TMS (22kW versjon) kan få i overkant av 9kW (Tilsv. 1 x 32 A x 230 V + 15%)
Evt problem ligg i sw i ladeboks.
TWC blir kanskje ikkje prioritert for dette særnorske opplegget?
Kanskje like bra å bytte boks? Feks til Besen wallbox som vi viste til i innlegg #332. (Installatørpris frå www.mwhandel no)

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

7
Hyundai KONA / Sv: Oppgradert 11kW lader og 230V IT-nett
« på: Tirsdag 29. Desember 2020, klokken 17:29 »
Med 40A hovedsikring vil det vere fint med eit lastbalansert system.
Om du drar 7.4kW 1-fas til KONA så gir dette 32A i 2 av dine 3 faser i huset. Det er ikkje mykje kapasitet igjen då, kanskje 2 x 10A eller deromkring. Men, om natta er det typisk lavt forbruk i resten av huset, så då er det fint om ladeboks regulerar seg opp automatisk.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


8
EQC / Sv: 11kW lader på nye biler, støttes 3-fas 230V IT nett?
« på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 00:08 »


Her er du nok litt på bærtur. Pluss 15% er i forhold til 20A 1-fase, ikke 11,5A 1-fase.
....
Du har sikkert rett. Eg fjernar tall om kW ovanfor. Resten trur eg står seg.


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


9
EQC / Sv: 11kW lader på nye biler, støttes 3-fas 230V IT nett?
« på: ſøndag 27. Desember 2020, klokken 23:45 »
!Redigert!
@Anders-Jan
Dersom du ladar med open delta (også kalla «v-kobling» her på forumet) så får du på ein 3-fas 20A kurs (230V IT) maksimalt 20/1.73 = 11.6 A til bruke i ladetrinna. 20A strømmen i faseleiar som blir brukt som felles er altså begrensende. Dette betyr at 11kW 3 fase bilar faktisk må ha 3x32A kurs for å kunne lade med 16A i open delta. Tesla TM3 trekker faktisk 3 x 28 A når den lader «3 x 16A Tesla style» på 230V IT.

Easee boksen skal kunne fungere, ja.

10
EQC / Sv: 11kW lader på nye biler, støttes 3-fas 230V IT nett?
« på: ſøndag 27. Desember 2020, klokken 20:32 »


"2 Fas open delta" hva er det?
Det er kanskje ikkje eit 100% korrekt begrep, men vi forstår det som 2 aktive laster der det i normal 3 fase trekant ('delta') kobling skulle vere 3 laster. Den eine sida i trekanten mangler, altså 'åpen trekant' (eller "open delta").
Dette oppstår fordi bilar med 3 ladetrinn som kan koplast på 3-fase +N forutset at N er eit felles punkt for dei 3 trinna. I 230V IT nett manglar ein N, men koplar då ein 230V fase til N. Då har ein ikkje nok fasar til å kople til alle 3 trinna, og endar med 2. Unntaket er TeslaM3 som kan kople 3 fas full trekant internt, uten N. ( en kuriøsitet...)

Forumet har hatt dette oppe før, men nemner det likevel:
Ein annan ting å vere obs på er at N punktet får ein samla strøm større enn kvar faselast. Feks ved 16A gjennom ladetrinna blir sum strøm i N punktet ca 28A. Her skal ein passe på at bil er dimmensjonert for dette og feks ikkje kun 16A, som KAN vere tilfelle feks for en 11kW 3fas bil som ikkje også  støttar  1fas 7.4kW 32A lading (visstnok eldre Mercedes???)
Effektkalkulasjonen er litt omstendelig men spesielt interesserte kan Google "open delta power calculation". Som nemnd er gevinsten  kun 15%. Ein fordel er lavare strøm i fasane og muligens mindre skeivlast i nettet, men i bunn og grunn blir det "mykje skrik og lite ull" for ei ustandarisert løysing.
Eg tenkte forøvrig å bruke dette til lading av eTron og så legge ladeboks til Leaf mellom det unytta faseparet, for slik å full symmetrisk 3 fas belastning (når dei ladar samtidig vel og merke...) Men det har blitt ned tanken.


~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


11
B-Electric / Sv: Hvilken lader kan jeg montere med dette stikk i garasjen?
« på: Tirsdag 22. Desember 2020, klokken 17:03 »
Iht forskrift må du då ha jordfeilvern type B på kursen i tillegg. Pårekn kr 1.000-4.000,- for dette + pluss installasjon.
(Dette pga definsjon av 'pluggbart')

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


12
10A b karakteristikk uten jordfeilvern. 16A i skapet, vanlig kurssikring, kombivern type A jordfeilbryter 30mA, b karakteristikk. Foran denne er overbelastningsvern for skapet og overspenningsvern. Er veldig enkel og rask jobb!
Feiler ikke denne løsningen på "Type B etter Type A" ?  Med mindre ladestajonen har  DC-RCM, men da trengs vel ikke type B vern.
Det er vel litt misforstått det der med "ikke type B etter type A". Type A vernet blir overflødig, men det gir jo ikkje mindre grad av sikkerhet om det blir ståande på kursen. For samlekursar med fleire B vern med opptil 30mA dc feilstrøm, kan summen sette eit oppstrøms type A vern ut av funksjon. For ein enkeltinstallasjon av ladeboks med DC-RCM (max 6mA)  eller eit ekstra type B vern, kan ein ignorere type A vernet. Meinar no eg då....

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


13
Enkle batterispørsmål / Sv: Hva drar strøm fra 12v batteriet?
« på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 19:42 »
Generellt går vel det meste av tradisjonelle bilfunksjonar på 12V. Dvs lys, vifte, vindusvisker, spyler, varmetråder, bremseforsterket(?), servostyring, stereo, m.m. varmepumpe er eg usikker på.
Vedlikeholdslading av 12V skjer jo frå framdriftsbatteri, men for ein del modellar faktisk kun når bil er i drift ("tenning " på) Problemet blir derfor det same som med en fossilbil som blir for lite kjørt, forbruket blir større enn tilførselen.
Men, for all del, kjør på, skal da vel ikkje fryse? Eg køyrer 2 x 30 min til jobb kvar dag, med varme, setevarme, rattvarme og har aldri hatt 12V problem med min Leaf.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Trøbbel med Nissan EV-appen etter oppdatering
« på: Fredag 18. Desember 2020, klokken 17:18 »
V.3.5.1 Android for 2017 modell, fungerar her.

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no


15
B-Electric / Sv: Hvilken lader kan jeg montere med dette stikk i garasjen?
« på: Tirsdag 15. Desember 2020, klokken 18:00 »
Denne bør la seg lett kople til i staden for stikkontakta fordi den har ein fast tilkoblingskabel som du (les: din installatør) då skjøter med enkel koblingsboks. Du kan få den med fast kabel mot bil, eller pluggbar Type2 kontakt.

Husk å sjekke at det er 230V på kursen og ikkje 2 fasar frå 400V TN anlegg som kan gi deg 380-400V!

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

Sider: [1] 2 3 ... 28