Defekte støtdempere bak. Garantisak. Bestilte time 16 januar. Fikk time 12 september. Tesla North. Ikke imponert.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 17. juni 2018, klokken 18:18Jeg tipper dette er en thermal runaway, forårsaket av en defekt eller produksjonsfeil i en av battericellene. Li-ion batterier kan selvantenne på denne måten uten å være skadet, det er bare veldig sjeldent at det skjer.Sitat fra: daktari på søndag 17. juni 2018, klokken 17:08Jepp, bensinbrann hadde vært vesentlig mer eksplosiv.Tvilsomt. Det er vel sensorer både på kjølemiddelnivå og temperatur.
Kan han ha vært tom for kjølemiddel?
Jeg mistenker at det er snakk om en skade. Den trenger ikke å ha skjedd samme dag, man kan kjøre over noe som gjør at bunnplaten får seg en trøkk, og så blir det kortslutning og brann på et senere tidspunkt.
Om batteripakken var uskadd, så er dette (så vidt jeg vet) første gang det har oppstått brann i en Tesla batteripakke uten skade.
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 06. desember 2017, klokken 23:42Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. november 2017, klokken 21:27
Løsne visker og flytt den et par hakk.
Somlet meg aldri til å gjøre det selv før jeg solgte, men skal være relativt enkelt å fikse selv.
Jeg må prøve å fikse dette selv siden jeg har mer enn 10cm blindsone + A-stolpe og Tesla ikke har tid. Er det så enkelt som du sier? Finnes det en mer detaljert beskrivelse noe sted?
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 22. september 2017, klokken 00:01På Røyken får du utlevert bilen i et ganske dårlig opplyst bygg av type parkeringshus. Så ta med egen lykt.
Og i kveld kom endelig telefonen til meg også (etter litt masing på DS de siste dagene), hentes i Røyken på lørdag kl 11. Er det noen som har hentet der, og som vet om jeg må forholde meg til en dårlig opplyst plasthall eller noe sånt?