Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BadCat

#1
BMW i3 / Sv: Forventet verditap for BMW i3
tirsdag 08. august 2017, klokken 20:56
Sitat fra: SveinJ på tirsdag 08. august 2017, klokken 20:47
Samme batteri har 150 000km garanti i UK, USA og Canada!
Oi. Det var ille. Hvordan forklares den forskjellen?
#2
BMW i3 / Forventet verditap for BMW i3
tirsdag 08. august 2017, klokken 11:07
Skal nok etter all sannsynlighet kjøpe BMW i3 fully charged i morgen. Lurte i forbindelse med dette hva dere tror hvor stor verditap bilen har i løpet av det første og andre året.
Håper jo at det ikke er mer enn 50 000.- / år ved kjørte 30 000-35 000 kilometer/ år ? Hva mener dere?
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Porsche e mission
mandag 07. august 2017, klokken 19:58
Ringte Porsche. Kommer i slutten av 2019. Blir nok sannsynligvis litt dyrere enn Tesla.  :(
#4
Kjøpe elbil? / Porsche e mission
søndag 06. august 2017, klokken 21:20
Vet noen av dere når den vil være tilgjengelig i Norge samt forventet pris? http://www.greencarreports.com/news/1109348_porsche-mission-e-electric-car-to-cost-less-than-panamera-sedan
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Nye Leaf
onsdag 02. august 2017, klokken 13:46
Holder på med å finne egnet El bil i forhold til mine behov (pendler rund 8 mil daglig (en vei)). Har ikke bestemt meg ennå men har avgrenset valget til Tesla S, BMW i3 eller vente på nye Leaf som jeg hører er leveringsklar utgangen av 2017. Lurer litt på hva forventet pris til den  nye Leafen med 500 km rekekvidde vil være? Takknemlig for alle gode innspill.
#6
BMW i3 / Hadde dere kjøpt BMW i3 igjen eller annen el bil
lørdag 22. juli 2017, klokken 19:39
Lurte på om dere hadde kjøpt BMW i3 igjen eller om dere hadde foretrukket annen bilmerke og hvis ja hvorfor. Mange takk på forhånd!
#7
Tesla / Sv: Synspunkter angående denne artikkelen her?
fredag 21. juli 2017, klokken 21:37
Tenkte at når en må betale for disse reparasjoner selv, dvs. etter utløp av garantien, så blir dette her riktig dyr hvis det stemmer at bilene er 40% hyppigere inn til reparasjon og hvis det stemmer at reparasjonen i tillegg er adskillig dyrere. Det synes jeg virker foruroligende.
#8
Har du ikke mulighet til opplading på en vanlig stikkontakt hjemme?
#9
Tesla / Synspunkter angående denne artikkelen her?
fredag 21. juli 2017, klokken 20:12
https://www.thestreet.com/story/14163815/1/tesla-s-are-so-expensive-to-repair-that-one-insurer-says-premiums-need-to-rise-30.html

I denne artikkelen står det blant annet: Citing the Highway Loss Institute, the report said, "The rear-wheel-drive Tesla Model S is involved in 46 percent more claims than average, and those claims cost more than twice the average."
Det betyr nok at Tesla blir en svært dyr bil når garantitiden løper ut!? Synspunkter? 
#10
Kjøpe elbil? / Interessant artikkel
fredag 21. juli 2017, klokken 19:13
https://www.thestreet.com/story/14163815/1/tesla-s-are-so-expensive-to-repair-that-one-insurer-says-premiums-need-to-rise-30.html

I denne artikkelen står det blant annet: Citing the Highway Loss Institute, the report said, "The rear-wheel-drive Tesla Model S is involved in 46 percent more claims than average, and those claims cost more than twice the average."
Det betyr nok at Tesla blir en svært dyr bil når garantitiden løper ut!? Synspunkter?
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Erfaringer med BMW i3 i forhold til Tesla S
søndag 16. juli 2017, klokken 11:55
Mange takk for svarene Espen Hugaas Andersen!
#12
Kjøpe elbil? / Sv: Erfaringer med BMW i3 i forhold til Tesla S
søndag 16. juli 2017, klokken 10:01
Hvordan omtrentlig forventes ren verditap, ved salg etter 1 år å være, hos en Tesla til 650 000.- sammenlignet med en BMW i3 på 300 000.- ?
#13
Kjøpe elbil? / Erfaringer med BMW i3 i forhold til Tesla S
lørdag 15. juli 2017, klokken 22:54
Hadde gjerne hørt fra dere som har praktisk erfaring med begge disse to, om hvilken bil dere foretrekker og hvorfor. Hvordan er det med reparasjonskostnader/ timepris for Tesla versus BMW. Leste en plass i Tesla subforum at Tesla fakturer 1400.-/ time?

Har sjekket litt servicekostnader for disse to biler og dette ser jo ut som om det er en ganske dyr affære sammenlignet med vanlig bil: Ser ut som om Tesla har service fra 1. året mens BMW i3 fra 3. året eller tar jeg feil der?
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf

https://www.tesla.com/no_NO/support/maintenance-plans

Trodde service på el biler var en enkel sak. 
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Trenger hjelp med kjøp av el bil
torsdag 13. juli 2017, klokken 20:38
Takk Elmo. Valget står strengt tatt ikke mellom de to så lenge bilen har en rekkevidde som er tilstrekkelig også om vinteren og også om noen år. Kunne prinsipielt vente og fortsette å kjøre med vanlig bil men driftskostnadene på nesten 6000 NOK/ mnd for ferje er jo enormt. Tesla tilbudet om 0,64% rente er jo også svært attraktiv. Burde nok ikke ha snevret valget inn på disse 2 biler. Samtidig må jeg si at Hyundai hadde falt bort hvis det dere skriver faktisk er tilfellet. I så tilfellet hadde jeg nemlig blitt forsøkt lurt siden jeg fikk lovet at bilen kunne levers i oktober/ november i år.
#15
Kjøpe elbil? / Sv: Trenger hjelp med kjøp av el bil
torsdag 13. juli 2017, klokken 19:26
Mange takk igjen for alle tilbakemeldinger! Er litt usikkert med tanke på lademulighet. Blir 15 mil om vinteren problematisk med Hyundaien? Selgeren mente de 28 mil reduseres om vinteren til ikke mindre enn 22 mil. Selgeren mente at han kan skaffe en bil til oktober/ november. Dette høres jo meget optimistisk ut når man leser her om forventet ventetid på mellom 8 og 12 måneder.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA