Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sveinal

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
onsdag 24. februar 2016, klokken 19:17
V7.1(2.10.56) > V7.1(2.11.54) idag.
Summon er omtalt i dokumentasjonen med tips om bruken.
Men desverre, når jeg forsøøker å legge inn summon-opplysningene, så mangler muligheten for å registrere disse på skjermen i bilen. I brukerteksten står det forsåvidt også at summon ikke leveres i Europa, men allikevel .  .  .

Med min trange garage ville summon være svært nyttig (tror jeg). Men det er vel fare for at Tesla må rydde plass i Tyskland før noen tenker på Norge. Den som lever får se.
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: SKI?
mandag 03. august 2015, klokken 19:39
Hadde ikke tenkt på en løsning med skitunnel i (nesten) hele bilens lengde. Kjempeide!
#3
Jeg.plasserte bombrikken til min første Tesla i Nose-cone. Husker ikke helt hvordan jeg løsnet Nose-cone. Har tenkt å plassere brikken samme sted på min nye 85D.  La brikken inn i en plastpose med ziplock for å beskytte brikken mot fuktighet.
#4
Begynte å bli smånervøs.  Bilen skal leveres ut i morgen tidlig og jeg fant ingen registrering.  Har heller aldri funnet bilen på noen båt.

Men etter lunch skjedde saker og ting: Mange grå var blitt registrert og blandt de var et VIN jeg har sett etter lenge. Så bilen eksisterer! Og blir nok da levert ut som forventet. 
#5
Så fint at vi igjen kan følge med på nyregistreringer. Mange takk!
#6
Fem registreringer per dag?
De to siste dagene ser det ut til at Drammen har registrert fem Teslaer per dag. Leveringsdistrikt (registreringsdistrikt) varierer. Hvis vi tar i og sier at de registrerer også på lørdager betyr dette en leveringshastighet på 5x6 dager x 4 uker= 120 biler i juni.
Jeg hadde trodd det dreide seg om betydelig flere biler. Mitt inntrykk var at mange har bestilt D.
Bergen, Trondheim og Stavanger vet jeg ikke noe om fordi jeg ikke har funnet nummerserien de har blitt tildelt av Biltilsynet.
#7
Forsikring når levering blir utsatt.
Jeg snakket med forsikringsselskapet akkurat nå for å starte prosedyren frem mot levering 17. Juni. De advarte meg mot å iverksette forsikringen for tidlig. De meldte ny forsikring til biltilsynet elektronisk og Tesla kan hente ut dette før registrering noen sekunder senere.
De hadde hatt problemer fordi Tesla hadde utsatt registrering / levering etter at forsikringsselskapet hadde sendt starttidspunkt til biltilsynet. Det hadde vært problematisk å tilbakekalle starttidspunkt, altså når forsikringen skulle begynne å løpe og eieren skulle betale.
Rådet var å vente til jeg er sikker på levering ihht plan.
Så jeg betaler bilen til uken, men ber ikke om oppstart av forsikringen før på mandag 15. Juni. Jeg håper jeg da kan være sikker på levering 17.6 som avtalt (?).
#8
Beskjed om utlevering 17.6
#9
Bestilling og levering / Sv: Bil i transitt, hvilket skip?
torsdag 21. mai 2015, klokken 07:51
Jeg har samme dato for in transit som flere av dere som har skrevet her. Men i motsetning til dere har jeg ikke funnet bilen på båtsiden dere har nevnt ved hjelp av Vin. Jeg har heller ikke fått noen eksakt leveringsdato av DS.

Jeg har også sett på flere mulige ruter for containerskip med inntil 34 dagers seilingstid til Rotterdam.

Er bilen min et spøkelse?

Synd at Tesla tilsynelatende har droppet ruten med tog til østkysten. Riktignok er togtransport ikke billig (amerikanske tog har god inntjening og høye priser på grunn av stor oljetransport), og Tesla-tog har vært rammet av ulykke i fjor hvor flere biler til Norge ble knust. Allikevel er det surt med så langsom transport.
Men jeg skulle gjerne visst om bilen eksisterer og hvor den er.
#10
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
lørdag 09. mai 2015, klokken 09:35
Jeg spurte If der jeg har forsikring på den Teslaen jeg har nå. De sa at premien på den ville bli justert opp ved forfall og at dette gjaldt alle selskapene.
K
Jeg spurte Gjensidige der jeg har alle andre forsikringer. Lå marginalt høyere enn tilbudet fra If.

Jeg har ikke spurt noen andre enn disse to. Bedt om kasko med 12000 i egenadel, uten leiebil, 25000 kjørelengde.

Jeg har ikke sjekket hvor mye kjørelengden drar. Bopel Akershus. Snart pensjonist.
#11
Bestilling og levering / Prisøkning på kasko for Tesla?
onsdag 06. mai 2015, klokken 19:49
Har en 18 mnd gammel Tesla S85 med 25kkm pr år kjørelengde. selskap: IF.

Hittil har jeg betalt ca 11000 i året for kasko+trafikkforsikring. 75% bonus.

Får en ny S85D om noen uker. Ringte derfor litt rundt for å sjekke premien på ny bil. Samme kjørelengde. Tilbudene fra selskapene varierte ikke mye og lå rundt 20000 pr år.

Det er kaskodelen som nesten har blitt doblet. Hvorfor? Er det noe med skadefrekvens? Eller er Teslaen uforholdsmessig dyr å fikse karosseriskade på?
#12
Ser på Bil og Tilhenger at Tesla har hatt en jevn strøm av nyregistreringer de siste par ukene. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha sett på de detaljerte registreingene på en ikke helt systematisk måte.

Det er snart månedsskifte og jeg håper amoss vil glede oss med en ny registreringsstatistikk.
#13
Finner ikke noe om "denne svensken".

Hvis USA-Thinker hadde muliighet for høyere ladehastighet enn de norske, kunne det kanskje være enklere å skaffe seg en trafo? På nittitallet leverte Noratel trafoer slik at US mini og mainframes ( f ex HP3000) kunne brukes i Norge. Slike strømforsyninger står det sikkert noen og støver ned av her i landet. Men, hvilke strømstyrker kunne Think lades med i USA?
#14
Produsert ferdig i dag 25.4.
Står med status "in transit".

Spent på hva transporttiden blir.

Har lagt merke til at det er en hel del biler til Norge som er produsert i de siste to uker.

Første estimat ved bestillingen for tre mnd siden var "late may". Kanskje det blir det endelige også?
#15
Er ikke lengre noe slangemenneske. Setene er dype og et stykke inn i bilen i forhold til karosseriets ytterkant. På en gammel ford explorer var det håndtak i taket ved forsetene som var greie å ta tak i.

Har noen vært borti noe slikt?

Håndtaket må vel skrus fast. Blir det godt nok feste i taket?

(En passende hiab-kran er vel ikke på utstyrslisten hos Tesla heller?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA