Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Dudi

Sider: [1] 2 3 ... 11
1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 21:44 »
Nei, jeg har den enda. Det sitter langt inne å kvitte meg med den.
Leafspy viser nå: 95% SOH, 4QC, 272L1/2, 20k km, snart 2år gammel.

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 19:22 »
Forslag:

Du kan gå på Finn.no - Etter å ha gått inn på bil, gjør følgende:

Velg "Elektrisitet" under feltet for Drivstoff. Da vil du få opp 4 609 biler, i skrivende stund.

Deretter kan du bla litt ned på filter-menyen på siden og under Utstyr velge "Hengerfeste". Da sitter du igjen med 324 biler.

Da har du 85 Audier, 4 Hyundai, 14 Jaguar,  9 Kia, 11 Maxus, 10 Mercedes-Benz, 5 Nissan, 2 Renault, 7 Volkswagen.

Er 175 Teslaer også, men de utgår jo siden de er amerikanske, piper, dørene henger og bilen ellers faller fra hverandre.

Regn også med at en del av bilene over er registrert feil mtp utstyr, så korrekt antall elbiler med hengerfeste er potensielt litt lavere.

Lykke til med jakten!

...og bilen ellers faller fra hverandre.  :)

Takk!
 

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 18:56 »
Lite som tilsier at denne «utfordringen» eller hurtiglading er så enormt skadelig for batteriet.

Er flere eksempler her på forumet hvor biler er mye hurtigladet og ladet til 100 prosent hver natt, som har bedre SOH enn biler som sjeldent har blitt hurtigladet og hvor en har vært nøye med å ikke lade over 80 prosent.

Det er mer tilfeldigheter som avgjør om bilen har bra batteri eller ikke. Men, det er min erfaring.

Ta med obd2 dongle og Leafspy når en skal kjøpe bil, så får en fort lest av helsa på batteriet.

Jeg har Leafspy og dongle. Hva skal jeg da se etter?

4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 18:44 »
Det var ikke alarmlyder, men piping fra motor eller regulater i ifm gassen.
Vi har 2 Teslaer i familien. Ingen piping.
Har hatt Leaf og ser meg ikke tilbake.

Merkelig dette. Eieren hørte det ikke, men det gjorde jeg. I tillegg hang dørene nedover. Dette var lett synlig via pyntelistene. Bagasjedøren slo også ned mot fangeren. Hadde vist byttet både motor og batteri.  :o Mulig dette var en typisk mandagsbil. Nok om dette.

Finnes det ikke andre litt rimelige elbiler med hengerfeste?


5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 18:08 »
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

Rekkevidden påvirkes ikke av fix for rapidgate, men at det er mulig å hurtiglade den på langtur.
Personlig hadde jeg vært nøye med å sjekke at bilen hadde denne fixen før jeg kjøpte, for å slippe å gjøre det senere. Når det er sagt, tror jeg ikke at folk flest vet om dette engang. Er bare oss «nerder» her på forumet som er opptatt av dette.

Hvis jeg skulle kjøpt en Leaf ville jeg hatt en uten denne fiksen. Da var jeg helt sikker på at batteriet ikke hadde gjennomgått denne "utfordringen". Det hadde vært enda bedre om batteriet aldri hadde vært hurtigladet.

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 16:28 »
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Så da har jeg vel en utfordring.

Vil nok si at leaf piper enda verre, kan og mute alle de lydene i tesla.
Du sier ikke noe om budsjett men er få elbiler som kan dra henger, beste alternativet er vel da etron50

Det var ikke alarmlyder, men piping fra motor eller regulater i ifm gassen.

7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 13:46 »
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Så da har jeg vel en utfordring.

8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Selge en 2018 LE gått 20000
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 13:34 »
199.000.
Forøvrig, har den fått SW-oppdatering for fix av rapidgate?

Betyr dette noe? Jeg har ikke gjort det enda, men vurderte dette. Jeg har nok rekkevidde uansett.

9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Selge en 2018 LE gått 20000
« på: mandag 20. januar 2020, klokken 15:53 »
Hva er verdien av en helt strøken sort 2018 LE. Hurtigladet bare 2 ganger. Har kjørt 20000Km. Aldri hatt noe feil med bilen. Sommer og vinterdekk.

Jeg har 2 biler og får ikke solgt MB'en. I tillegg har behovet for 2 biler endret seg.

10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tilbud på Nissan Leaf 40kwh 2019
« på: tirsdag 03. desember 2019, klokken 07:58 »
Jeg har en 2018 LE som jeg er svært fornøyd med. Aldri hatt en eneste ting å sette fingeren på bortsett fra appen som jeg egentlig ikke har bruk for. Fortiden setter jeg pris på varme i rattet og varme i baksetet. Hjalp min sønn å flytte med den. Overrasket over hvor mye jeg fikk med meg i den når jeg la ned setene bak. Kjøpte den ny for 265k og har hatt 3000.- i utgifter ifm service på den. Kona lader på jobb. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spart bompenger til Lillehammer. Knallbillig bil. Jeg er 177 og sitter godt i bilen. Kjører i D modus og har lært meg en økonomisk kjørestil. Dette har vært lærerikt. Kunne ønske meg tilhengerfeste en gang i året.

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
« på: tirsdag 08. oktober 2019, klokken 21:47 »
Dette har nok ikke noe med bilene gjøre. Det er infrastrukturen på systemet som ligger bak. Dvs at alle med leaf er plaget av dette.

12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
« på: tirsdag 08. oktober 2019, klokken 21:39 »
Nå har det vært umulig å få kontakt med bilen via appen i flere dager.

13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
« på: søndag 29. september 2019, klokken 12:32 »
I dag funker den igjen! Tregt som vanlig...

14
E / Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019
« på: lørdag 28. september 2019, klokken 21:09 »
haha


15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
« på: fredag 27. september 2019, klokken 23:34 »
Jeg er en tålmodig person, men nå begynner alle disse app-problemene å irritere meg ganske mye. Like om hjørnet legger jeg snart dette bak meg for alltid. Dvs at jeg finner en helt annen løsning. Skremmende hva Nissan holder på med. Amatører...

Sider: [1] 2 3 ... 11