Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - mthoring

Sider: [1] 2 3 ... 61
1
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
« på: søndag 10. november 2019, klokken 22:25 »
Det er vel så enkelt som det at de har låst opp regen ned til 0kmt på bilene som støtter det.

Biler med bare ac-motorer har ikke fysisk mulighet for regen ned til 0.

Tesla kunne selvfølgelig valgt å programmere inn at bremsene skrudde seg på for å få ta ned farten helt til 0, men har foreløpig valgt å ikke gjøre det.

2
Lading av Tesla / Sv: Tibber og Pulse med TWC
« på: søndag 10. november 2019, klokken 22:20 »
Nei, 3 trekker bare med lavere strømstyrke. Feks 19A når TWC er innstilt på 32A, men den trekker likevel ekte trefas. I motsetning til S/X.

3
Model S / Sv: Eniro vs 75d som familiebil, rådførimg
« på: lørdag 09. november 2019, klokken 10:43 »
Har vel ikke opplevd å ha hatt reell rekkevidde på under 300km med S75D på langtur på de 2 årene jeg har hatt den, uansett vær. Men langturene mine er på landevei (60-90km/t). På sommer og 19" så kan rekkevidden være godt over 400km i pent vær og moderate hastigheter.

Har opplevd en "ufrivillig" stopp for å lade 1 gang, ellers har det vært bilen som har måttet vente på oss.

Lave priser på brukte S75D nå, er enormt mye bil for pengene.

4
Model S / Sv: Død MCU
« på: lørdag 09. november 2019, klokken 10:30 »
Finner ikke nevnte innlegg på TMC, noen som har link?

5
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.7
« på: lørdag 09. november 2019, klokken 01:06 »
Skrur alltid på klimaanlegget på vei ut til bilen, da er alt klart når man setter seg inn. Kjører energy save on, always connected off. Så sløses det ikke unødvendig med energi.

6
Model 3 / Sv: Usikker på om forbruket er "normalt"
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:58 »
Ligger på rett over 200wh/km på tur/retur jobb Asker - Sandvika i disse dager med S75D (temp: rundt 0 grader). Det er ca. 35km tur/retur og rundt 200 høydemeter ned og opp igjen. Range mode er på, og forvarmet kupe i hver ende (regnes ikke med i verdien i displayet).

Har man mulighet til å skru på range mode på Model 3? Å varme opp batteriet for korte turer er en voldsom sløsing med energi og kan enkelt forklare høyt forbruk på S og X i hvertfall.

7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.2
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:46 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet. Og så la den seg tilbake i midten av feltet da forbikjøringa var over. Veldig menneskelig! Et lite, men viktig steg mot full autonomi. 😃👏

Det opplevde jeg faktisk og for et par dager siden! Tenkte egentlig at det bare måtte være tilfeldigheter, men begynner å tvile nå.
Bilen var plassert i midterste felt, og lå midt i det feltet, slik den pleier. Når jeg holdt på å komme opp på siden av en trailer i høyre felt så korrigerte bilen merkbart mot venstre i filen, og tilbake igjen til midten etter at traileren var passert.

8
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.7
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:42 »
Vurderer om jeg skal installere denne. Har 32.12.3 nå, og den fungerer høvelig greit. Har bare ett problem med nåværende versjon, og det er at blinklyset skrur seg på når jeg skrur på autopilot innimellom. :P

Kan jo hende .7 har fikset dette rare problemet 🤔

9
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:32 »
Har kommet seg veldig mtp ventetid her på Østlandet i hvertfall. Måtte vente nærmere 3 måneder på å få time for årlig service for et år siden. Når jeg skulle bestille nå, så var det 5 dager ventetid og mange forskjellige tidspunkt å velge i.

10
Lading av Tesla / Sv: Lading med vanlig stikk kontakt
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 08:13 »
Var ute å følte på selve stikk kontakt pinnene nå, og de var iskalde.

Hvis 8A er nok, så anbefaler jeg deg å sette ladestrømmen til det. Du bør også gå over og kjenne på alle koblingspunkter mellom stikk og sikringsskap, etter at bilen har stått på lading en time, for å være på den sikre siden.

11
Tesla SW og AP / Sv: Europa og FSD
« på: mandag 04. november 2019, klokken 22:51 »
... and when approved by regulators...

Er vel ingen grunn til å tro at EU skulle nekte Tesla å implementere gjenkjenning av skilt og trafikkjegler. Anser det absolutt som løftebrudd hvis det kommer eksklusive funksjoner til HW3 og ikke oppgraderingen av hardware blir tilbudt innen rimelig tid.

12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: søndag 03. november 2019, klokken 20:01 »
Det må vel bli en reaksjon snart på at tax credit forsvinner helt i US markedet, samtidig som omtrent alle konkurenter som kommer med biler nå vil få den?

Ja, det kan du si. Veldig rart om ikke myndighetene gjør endringer i denne litt merkelige ordningen, siden den åpenbart kommer til å være en stor ulempe for det eneste amerikanske bilmerket som har noen satsning å snakke om på elektriske biler.

13
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: søndag 03. november 2019, klokken 18:36 »
Solgte meg ut etter q3-hoppet, men sitter å lurer på om jeg må inn igjen. Det at Tesla solgte mindre i USA i q3 bryr meg lite, da de åpenbart fokuserte på nyåpnede markeder.
Det jeg derimot spekulerer i er produksjonsstart på GF3, og hvor raskt de klarer å komme opp i 3000 biler/uke. Hvis det skjer så raskt som visse signaler kan indikere så vil nok det bli tolket svært positivt i markedet. Surt å sitte på sidelinjen når det skjer i hverfall...

14
Model S / Sv: Batterikapasitet Tesla Modell S 75D
« på: lørdag 02. november 2019, klokken 12:56 »
Min S75D ligger på ca 381tkm@100% nå. Tror den viste 386 når jeg hentet den hos Tesla for 2 år og 35000km siden.

15
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
« på: lørdag 02. november 2019, klokken 11:52 »
Digresjon, men ble overrasket over hvor misfornøyd VAG-eiere er med appen sin.

Her er et eksempel:
"Dette gjelder vel hele VAG. We Connect fra VW har vært fullstendig ubrukelig den siste uken også, men virker å fungere bedre i dag.

MEN, nå sliter vi Egolf-eiere med denne appen ukentlig, så at Audi-eierne får såpass mye oppmerksomhet etter bare noen dager med problemer de sjeldent eller aldri har virker å være storm i et vannglass.

Hva med å skrive om den årelange frustrasjonen hva gjelder We Connect og VW opp mot Egolf?"

Leste kommentarene på denne:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Tesla-appen har stort sett fungert knirkefritt i de to årene jeg har hatt bilen, og den er responsiv og logisk oppbygd.

Sider: [1] 2 3 ... 61