Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Carkub

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Audi e-tron / Sv: Audi functions on demand
« på: Tirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 22:07 »
Noen med 2019 modell som får opp dette i app?

2
Audi e-tron / Sv: Kan ikke starte lading på grunn av en systemfeil
« på: Tirsdag 08. ſeptember 2020, klokken 21:31 »
Får den meldingen sporadisk. Men bilen er alltid ladet til rett nivå innen rett tid, så jeg har sett bort fra den.

3
Audi e-tron / Sv: Splitter ny e-tron brant opp under lading
« på: ſøndag 06. ſeptember 2020, klokken 00:02 »
«Garasjen var relativt ny og satt opp for bare to år siden. Det er grunn til å tro at elbilen sto og ladet, har Gunder Hofstad, etterforskningsleder ved Verdal og Levanger lensmannskontor, uttalt tidligere.

...


- Selv om elbilen sto og ladet, var det mange andre elektriske komponenter i garasjen som også kan ha vært årsak til brannen. Det var for mye brannskader til å finne ut om det var ladingens feil, sier Hofstad.»

4
Audi e-tron / Sv: Splitter ny e-tron brant opp under lading
« på: ſøndag 06. ſeptember 2020, klokken 00:01 »
«- Nå er saken ferdig etterforsket og vi har konkludert med at vi ikke finner ut av årsaken til brannen, sier Hofstad til Adresseavisen.»

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/09/05/Her-var-det-over-%C3%A9n-million-som-gikk-opp-i-r%C3%B8yk-22599836.ece

5
Audi e-tron / Sv: Keyless entry
« på: Torsdag 03. ſeptember 2020, klokken 23:41 »
Har lurt på det samme. Uten at jeg kan svare deg, gir det håp at ladeluken kan åpnes «keyless». Den kan åpnes/låses opp når nøkkelen er i nærheten, så sensorene må være der.

6
Audi e-tron / Rapport fra turer med e-tron
« på: Lørdag 27. Juni 2020, klokken 01:11 »
Kjøring Oslo - Geilo - Trondheim (via Valdresflya) i dag. Nesten 700 km og trengte kun 30 min lading på 150 kW lader.

Forbruk på 18,7 kWh/100km. 2019 modell 55. Start og stopp på ca 50 moh. Dette med skiboks og 19’ felg.
Maks fartsgrense 90 km/t gjør at skiboks øker forbruket forbausende lite. Straks man kjører 90 og fortere blir det mye mer merkbart.


7
Audi e-tron / Ettermontering av hengerfeste
« på: Tirsdag 28. April 2020, klokken 17:43 »
Hvorfor brukes ikke mer rustbestandig plate og skrue på på strømtilkoblingen ved hengerfestet?!


8
Audi e-tron / Sv: Klunkelyder i hjuloppheng er standard
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 11:25 »
Lyden kommer i noen fartshumper og andre humper. Kan minne om kyllingbenet/lenkearms foring. Det er på høyre side foran, har lest et sted om andre med samme ulyd.
Det høres ikke rett ut nei, og er noe annet enn "kneppelydene" alle har.
Kan det være dette (som jeg lenket til i tidligere post): https://github.com/etrondriver/etron-issues/issues/33 ?

9
Audi e-tron / Sv: Klunkelyder i hjuloppheng er standard
« på: Lørdag 25. April 2020, klokken 22:51 »
Fant en video av (u)lyden ved rattutslag i lav hastighet fra en Q7 (samme lyd som e-tron)
https://youtu.be/Cg7g_UT2_nc?t=6

Tillater meg også å kopiere inn en forklaring fra en annen eier fra Facebook:
"Dette er drivaksel mansjettene som lager lyd med full sving. Som nevnt ovenfor kun når det er vått/fuktig. Dette kommer av at disse «bulkene» på drivaksel mansjetten kommer i mot hverandre og «gnikker» mot hverandre. Dette var noe som ikke var vanlig før. Det kommer av at de gamle mansjettene var laget av gummi ( kun det). Nyere mansjetter som er brukt på Etron ( mener at Q7,Q5 og A6 har samme problemet), er blanding av gummi og form for plaststoff. Mye mere holdbare enn de gamle men i våre tilfeller så lager det lyd. Jeg har tatt dette opp med sentralt hold pga dette er ikke et premiums merke verdig. Enig i at det ikke er gøy å parkere bilen og du må rygge litt fram og tilbake med denne knirkelyden. Her må Audi gjøre en forbedring."

10
Audi e-tron / Sv: Klunkelyder i hjuloppheng er standard
« på: Lørdag 25. April 2020, klokken 21:51 »
Mener du «kneppelyder» ved rattutslag? Det har alle i større og mindre grad, litt avhengig av hvor fuktig det er.

Eller tenker du på annen form for klunkelyder?
Hva kommer de kneppelydene av? Er det noe mekanisk eller?

Jeg spør nysgjerrighet for jeg har aldri merket noe kneppelyder når jeg har kjørt 50/55.
Ja, gjerne fullt rattutslag (typisk parkering). Mener det er blitt fortalt at det er mansjetter som gnisser? Prøver å unngå å svinge max da det nesten er flaut med så mye «ulyd» fra en eller omtrent lydløs bil..
«Kjent» og «by design»: https://github.com/etrondriver/etron-issues/issues/5
Jeg så en gang noen som la ut video, skal se om jeg finner den.

Forøvrig er det andre som melder annen ulyd i luftfjæringen, noe jeg aldri har merket noe til: https://github.com/etrondriver/etron-issues/issues/33

11
Audi e-tron / Sv: Klunkelyder i hjuloppheng er standard
« på: Lørdag 25. April 2020, klokken 16:47 »
Mener du «kneppelyder» ved rattutslag? Det har alle i større og mindre grad, litt avhengig av hvor fuktig det er.

Eller tenker du på annen form for klunkelyder?

12
Audi e-tron / Sv: Audi E tron baklys
« på: Mandag 17. Februar 2020, klokken 08:50 »
Disse stripene:

13
Audi e-tron / Sv: Ladere integrert i navi?
« på: Tirsdag 11. Februar 2020, klokken 18:07 »
Jeg må allerede oppdatere svaret mitt; prøvde nå å planlegge noen ruter i myAudi appen. Da er ionity med! (men planleggeren virker å ikke være helt optimalisert, ionity inkluderes ikke på flere ruter der dette hadde vært best.)

Det vises også tilgjengelighet på laderne i ruteplanleggeren i appen! Ionity, samt for Grønn kontakt, bkk, fortum!



Skal se hvordan det er i bilen ved anledning.

14
Audi e-tron / Sv: Ladere integrert i navi?
« på: Tirsdag 11. Februar 2020, klokken 17:45 »
Dette er ikke et område bilen imponerer. De gangene i starten etter jeg fikk bilen og fikk lavt batterinivå forslo den bensinstasjoner. Etter noen måneder, foreslo den bortgjemte 22 kW AC stasjoner, før den nå endelig foreslår hurtigladere og foreslår lademengde per stopp. Men fremdeles er ikke IONITY med (mener å ha lest at det har begynt å dukke opp hos noen?) 

Så dette er et område som faktisk blir stadig bedre. Men sammenliknet med tesla er det milevis unna, det er ikke status over om ladere er tilgjengelig eller opptatt og batteriet forvarmes ikke for optimal ladehastighet - og det er plug-And Charge (noe som forhåpentligvis kommer til e-tron).

e-tron er en god bil på veldig mange andre områder da!

15
Audi e-tron / Sv: Standard skinnseter
« på: Torsdag 30. Januar 2020, klokken 22:54 »
Basert på tysk prisliste:
Skinn på sitteflater foran og de to ytterste setene bak + setevangen på venstre side av førersete (der man går inn)
Kunstskinn på resterende setevanger(sidestøtte + siden av setet tror jeg), midtarmlene, hodestøtter, dørkledning og midtsetet bak.
Takk, veldig nyttig!
Så blir spørsmålet om man bør ha ulik behandling, eller bruke «anbefalt» skinnbehandling også på kunstskinnet..? Tar også gjerne imot anbefalinger på hva slags produkt som bør brukes!

Sider: [1] 2 3 ... 10