Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - xerxes

Sider: [1] 2 3 ... 15
1
Polestar 2 / Sv: Prisreduksjon 80.000
« på: Tirsdag 04. Mai 2021, klokken 08:28 »
ok ble visst litt forvirret av en gammel artikkel, takk for info :)

2
Polestar 2 / Prisreduksjon 80.000
« på: Tirsdag 04. Mai 2021, klokken 00:03 »
https://dinside.dagbladet.no/motor/elbiler-blir-enda-billigere/73641167

Det var kraftig reduksjon, vil tippe det er for å matche model 3 SR+ sin reduksjon på 50.000?

3
Tesla SW og AP / Sv: Holiday Update 2020.48.25 (.26 bugfix)
« på: Tirsdag 29. Desember 2020, klokken 02:18 »
Åpne for litt "Breaking News"? Etter å ha "stirret meg blind", oppdaget jeg at D´en i PRND blir blå når AP er aktivert. Endelig!

nice!

4
Tesla SW og AP / Sv: De som bestiller MCU2 oppgradering får HW3 gratis (ikke FSD)
« på: Mandag 09. November 2020, klokken 18:20 »
Vegtrafikkloven er ganske klar: Fartsgrensen er 50 i tettbygde strøk og 80 utenfor tettbygde strøk, om ikke skilt angir noe annet. Man kan dermed komme til en vei som ikke er skiltet med fartsgrense og da er det enten eller.

Siden bilen/HW3 ikke forstår dette, så stoler den på siste leste fartsskilt, som etter utgangen av tunellen er 40. Burde vært et skilt som angir 80, ja...

Tror jammen jeg skal sende et spørsmål til vegvesenet :)




Ja send dem gjerne en melding :) Jeg ser egentlig ikke hva som er feil med HW3 sin logikk akkurat på det stedet, i og med at det er 40 skilt før tunnellen.

5
Tesla SW og AP / Sv: De som bestiller MCU2 oppgradering får HW3 gratis (ikke FSD)
« på: ſøndag 08. November 2020, klokken 23:57 »
hvordan skal man vite det er 80 etter rundkjøringen mener du? er da mange steder det f.eks. er rundkjøringer og 60, uten at det automatisk er 80 etter man har passert rundkjøringen? Så jeg mener det burde være et slutt på 40 skilt før den tunellåpningen der.

Poenget er at rundkjøringer ikke i seg selv er noe som tilsier ny fartsgrense før/etter denne. Utallige eksempler på det motsatte.

6
Tesla SW og AP / Sv: 2020.44
« på: Lørdag 07. November 2020, klokken 14:26 »
Jeg opplever 20.44 som en av de bedre oppdateringene på en stund. Prosentpåslag over angitt fartsgrense er genialt, det er faktisk noe jeg har savnet i tre år.

AP fremstår som betydelig stødigere nå, den skjener ikke like mye ut i venstresvinger, og den får heller ikke like stor panikk i skarpe svinger slik den gjorde før. På strekningen Såner-Ringvoll sør i Follo kjørte den nå hele strekningen i mørket eksemplarisk. Da vi nærmet oss vikepliktskiltet på Ringvoll, bremset den behagelig ned og stoppet mens den ga beskjed om at jeg måtte ta over selv.
Det føles ikke lenger som om selvkjøring er håpløst langt unna nå.

Kult, men hvilken versjon opphraderte du fra/sammenlikne du med? Det blir litt mer nyttig for fellesskapet om alle opplyser om det ved kommentarer på nye versjoner.

7
Model 3 / Sv: Skvettlappar
« på: Onsdag 14. Oktober 2020, klokken 20:03 »
ikke de beste akkrat, men greit nok!

8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:50 »
spent på om VW og konkurrentene har evne til å ta igjen forspranget dersom tesla viser fram et kvantesprang innen batteriproduksjon på tirsdag. har lest at GM har noen high tech rimelige ultium batterier men det gjenstår å se hva de får til i praksis. uansett er det bare positivt for tesla om markedet for elbiler blir tilspisset slik at «kakestykket» blir større og aksepten for elbiler i verden øker.

hydrogenbiler virker ikke særlig attraktivt dersom elbiler som cybertruck får 800 km rekkevidde kan lades hjemme. hørte også på en podkast at superchsrger V3 har potensiale til å lade langt fortere enn 250kw dersom bilene håndterer det. ser virkelig ikke hvordan hydrogen skal bli et troverdig alternativ når elteknologien utvikler seg så raskt, og gir mulighet for hjemmelading.

men vi får se, kan jo hende jeg er helt på jordet, f eks om toyota eller noen andre plutselig dukker opp med en kjempelekker hydrogenbil som går 1000vis av kilometer på en drivstoffylling med overskuddsstrøm fra vindmøller, eller noe slikt.

9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:39 »
kjøpte noen aksjer etter at dippen snudde, på 370 nivået, og har fått grei avkastning på de så langt. satser på at battery day viser vei mot høyere og billigere batteriproduksjon. det nærmer seg vel punktet der elbiler er billigere å produsere enn diesel, og da er det litt deja vu tilbake til da ssd plutselig overtok markedet til snurredisker, utenom nisjemarkedet til de som trengte svært mye lagring til spesielle formål.

men kan jo så klart hende de synker kraftig på grunn av innbakte forventninger eller makrohendelser, jeg kan like lite spå prisen som alle andre...

10
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:34 »
at vi er på 450 nå for eksempel? i diskusjonen over snakkes det om å vente med å kjøpe til den synker under 275. var det jeg siktet til.


11
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:23 »
ser fsd fortsatt koster 60 løk med kjøp av ny bil, så enten har de ikke oppdatert dette enda, eller så legger de på moms eller noe slikt for etternølerne.

12
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:21 »
betyr dette at prisen på FSD kjøp for de som droppet å inkludere det med bilen har gått opp til 75 000 fra 60 000?

må de som betaler for EAP senere også betale full pris for FSD i etterkant om de får «mersmak» og vil oppgradere til fsd? altså ingen EAP-rabatt?

13
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:19 »
enig, virket bedre i dag enn tidligere. ikke alle steder den visualiserer at den leser skilt, men noen av disse stedene endret den likevel fartsgrensen riktig. klar forbedring i forhold til før skiltlesings-updaten i alle fall, og forhåpentligvis er dette ytterligere fobedret i løpet av noen updates.

merkelig at den helt klart virker å plutselig forbedre seg f eks en uke etter at updaten har kommet, tydeligvis en del som skjer i bakgrunnen også.

ofte opplever jeg den er verre, spesielt mtp krappe svinger, eller spøkelsesbremsinger, i starten av en ny update, og så går den seg til etter hvert...

14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 16:01 »
spørs om vi ser 200-tallet igjen med det første!  :o

15
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
« på: Lørdag 12. ſeptember 2020, klokken 16:52 »
følte det hjalp litt å kalibrere kamera. tok ca 10 min kjøring.

gjenkjente i alle fall et skilt den ikke så før kalibreringen, og kjørte generelt litt bedre, etter kalibrering.

synes det var veldig nice med skiltgjenkjenning. gjenkjente i alle fall 8/10 skilt i gjenomsnitt. det den slet mest med var «slutt på» skilt, dvs de teite 80 skiltene som mye heller bare burde vært 80-skilt.

noen steder brukte den den gamle databasen selv om den burde sett skiltet.

alt i alt veldig viktig update, og jeg ser fram til at den forbedres raskt.

Sider: [1] 2 3 ... 15