Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - echrist

#1
Bremsene mine satt bom fast fremme. måtte skru av kalipperen, da gikk alt mye bedre. Klossen på innsiden var faktisk helt nedslitt, 1-2mm igjen. Bilen er gått 40000km.
Bak så de mye bedre ut, syntes klossene bak var litt knotete å få på plass igjen bak.
#2
Sitat fra: gr på søndag 03. november 2019, klokken 00:53
Hmm, ok, den hev stadig på p-brems nesten uansett hva jeg gjorde så fort jeg letta rompa fra førersetet, men prøvde ikke tow mode. Det så ellers ut som disse bremsene er mye mindre utsatt for seizure-feilen som frembremsene er. Må bare påpeke hvor SYKT viktig det er å ta årlig service/smøring av frembremsene, Det var helt krise på min, og burde vært en tilbakekalling fra Tesla, og årlig KRAV, ikke anbefaling. Vår er øyeblikk to år (27kkm), og frembremsene satt bom fast. Helt krise.

PS: fant ingenting om de nye bremsene på youtube, kun de gamle/frembremsene, derfor jeg spør her.

Jeg har brukt denne Youtube linken. Den har de nye bremsene bak.

https://www.youtube.com/watch?v=f9kBeRXzkbo

#3
Lading av Tesla / Sv: Model 3 lading 3 fas 230V max 19A
onsdag 27. mars 2019, klokken 18:02

Takk for god info. Vi har også en e-golf (tidlig utgave), denne lader max med 3,6kWh. Vil denne også kunne benytte seg av denne ladeboksen når den er koblet i 3 fase.
#4
Lading av Tesla / Sv: Model 3 lading 3 fas 230V max 19A
onsdag 27. mars 2019, klokken 17:42
Har en Model X nå og venter en Model 3 i nærmeste framtid. Lurer litt på å kjøpe en Ecolite ladestasjon å koble denne på 32A 230V 3fas som jeg har i garasjen. Model 3 vil jo da kunne lade med 11kWh, men vil Model X kunne lade på denne boksen uten at det skaper problemer. Eller må boksen kobles opp på enten 2fas eller kvasi 3fas for at model X skal kunne lade?
#5
Tesla / Sv: Auto filskift - når bytter den?
mandag 26. mars 2018, klokken 22:37
For at det skal virke må bilen vise 2 felt i lille skjermen. Det er ikke alle motorveier som gjør, da vil ikke filskift virke.
Du må også ha aktivert automatisk filskift på store skjermen (under settings).
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Vibrasjon ulyd foran ved akselerasjon
mandag 26. mars 2018, klokken 22:32
Sitat fra: gr på mandag 26. mars 2018, klokken 21:28
Har samme greia på min X, noe vibrasjoner under maks pådrag i standard høyde (noe jeg veldig sjelden kjører i) og mye "svingelyd" fra 20" Nokian R2 i helt lav parkeringsplass-fart.

Samme her, men med 19" R2.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Software update
mandag 19. mars 2018, klokken 13:20
Sitat fra: oto på mandag 19. mars 2018, klokken 11:06
Noen flere som har innspill mht. endring av lydbildet etter oppdatering? Lurer på om jeg vil vente, og prioritere god lyd framfor god autopilot.

Merker ingen forskjell.
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter
onsdag 14. mars 2018, klokken 08:43
Sitat fra: jlan på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:38
Bare for de med facebook medlemskap ?

Kommer ikke inn på linken selv om jeg er logget på Facebook.
#9
Fikk skiftet nye sensorer i dag på Kokstad/Bergen. Var innom de i forrige uke å sa at sensorene til FW ikke fungerer.
Fikk time etter 1 uke. Ventet på bilen, det hele tok under 1 time siden jeg var villig til å ta oppdateringen hjemme :) :+1:.
De sa at dette var en ny og forberedt versjon.
#10
Tesla / Sv: 2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!
mandag 29. januar 2018, klokken 17:39
Sitat fra: gr på lørdag 27. januar 2018, klokken 22:28
Utfordrer de som mener det virker godt til å la spaken stå på regnsensor og starte alle våte kjøreturer uten manuell visking. Det kan jeg gjøre på både X5 og e-Golf. Og aldri røre spaken. Det er helt umulig på X-en, selv om den kan fungere veldig bra i lange perioder. Må nesten alltid "vekke den" hvis jeg starter med våt rute, så går det greit. Irritasjonen min er at jeg er vant med å aldri røre viskerspakene på bilene jeg har hatt i senere tid, for annet enn spyling, men nå må jeg gripe inn.. På ingen måte et problem, men å bruke kameraet til dette er litt som å skyte spurv med kanon...

Prøvde i dag med min BMW X3. Startet opp bilen mens den stod på regnsensor. Det ble så lite sikt at jeg ikke turde kjøre lenger, måtte vekke den. Etter den var vekket, funket det som gull.
Syntes regnsensoren på X3én er mer følsom (mer justeringsmuligheter), men må også vekke denne iblant.

Skal sies at det var duskregn når jeg prøvde i dag.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hattehylle X
mandag 22. januar 2018, klokken 14:29
 [ You are not allowed to view this attachment ]
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hattehylle X
mandag 22. januar 2018, klokken 14:15
 [ You are not allowed to view this attachment ]  [ You are not allowed to view this attachment ]  [ You are not allowed to view this attachment ]
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hattehylle X
mandag 22. januar 2018, klokken 14:00
Satt inn en last/hundegitter fra Jula i min. Kan justeres i bredden og høyden.

edit: Får ikke lagt til bilder >:(
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Plassering av bombrikke
lørdag 06. januar 2018, klokken 14:39
Jeg har tegnet avtale for bomstasjonene i Bergen. Vil jeg da kjøre gratis i alle andre bomstasjoner i landet (forutsett at det er gratis for elbiler) eller må jeg tegne avtaler for flere bomselskaper?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA